Skip to content

Přednáška: Pohanské stopy v české krajině

Leden 26, 2017
tags:

oV sobotu 21. ledna 2017 proběhla v pražské čajovně Buddha přednáška o pohanských stopách v české krajině. Hlavním přednášejícím byl spisovatel a dlouholetý badatel v oblasti tajemných českých míst pan Otomar Dvořák. Bylo mi velkou ctí mu dělat „před-mluvčího“, neboť z jeho knih a četných článků již léta čerpám inspiraci při svých vlastních cestách po naší vlasti. Ještě před zahájením přednášky jsem mu tedy velice rád stiskl ruku a nechal si od něj podepsat několik knih.

Akce začala s úderem sedmé hodiny večerní, ale už od šesti se malý čajovnický sálek začal povážlivě naplňovat lidmi. Místnost s kapacitou cca. 20 osob byla v sedm hodin nacpaná k prasknutí asi 50 lidmi, kteří seděli i na opěradlech křesel a další se tísnili v chodbičce, kde bylo jistě špatně slyšet i vidět. Někteří zájemci museli svoji účast na přednášce dokonce vzdát, protože se prostě neměli kam vejít. Naklonil jsem se k panu Dvořákovi a řekl jsem mu, že mi to připomíná undergroundovou atmosféru bytových seminářů za bolševika. Pan Dvořák mi s úsměvem odpověděl, že to je možná zárodek budoucího pohanského převratu. Brali jsme to s humorem, nicméně chtěl bych zde teď vyjádřit obdiv ke všem posluchačům, kteří stísněné sklepní podmínky s vydýchaným vzduchem přežili a omluvit se všem, kteří se na akci pro nedostatek místa nedostali. Pro nás pořadatele z Pohanského kruhu to bylo poučení a pro příště se budeme snažit pro podobné akce zajistit větší prostory. Čajovně Buddha patří náš dík za to, že nám poskytla azyl a to zcela zdarma, nikdo nemusel platit vstupné a o to nám šlo. Nicméně jsme zjistili, že bude příště možná lepší něco zaplatit, než nutit diváky k takovéto partyzánštině.

Pro ty z vás, kteří se na akci nedostali, mám ale dvě dobré zprávy. Za prvé je k dispozici audiozáznam (i s video-prezentací použitých fotografií z akce) a za druhé jsme se předběžně s panem Dvořákem domluvili, že si něco podobného ještě v budoucnu zopakujeme. Záznam byl pořízem mobilem a zvuk není úplně kvalitní. Zvláště pak první 30 minutová část, kde mluvím já, je trochu tlumená (byl jsem moc daleko od mikrofonu), ale rozumět tomu je, takže koho to zajímá má teď možnost se přednášky zúčastnit alespoň virtuálně. Všem vám přeji příjemný poslech.

komentáře 2 leave one →
  1. Mstislav permalink
    Únor 4, 2017 6:13 pm

    Díky za záznam přednášky, mrzí mě, že jsme nakonec nemohli dorazit. Snad to vyjde příště!

    • Únor 6, 2017 10:56 am

      No, ono bylo strašlivě narváno, asi byste to s prckem stejně nedali 🙂 . Ale příště bude snad už větší prostora.

Zanechat Odpověď

