Skip to content

Vytvoření nebo znovuzrození legendy? :-)

Leden 24, 2017
tags:

pohanske-obetisteO tomto opravdu skromném počinu, kterého jsme se dopustili se soukmenovcem Wolfem, jsem neměl v úmyslu nikdy psát. Musel bych se stydět, kdybych zmiňoval tuto „miniaturnost“ ve srovnání s obřadními kruhy vybudovanými ostatními souvěrci. Běh pozdějších událostí však vyplynul v možnost dát příklad, jak i s vydáním nepatrné snahy lze přispět k šíření „pohanské myšlenky“ a odkazu našich předků.

Před cca 3 lety jsem se dozvěděl, že v okolí rodné obce se nachází místo, které již dávno zesnulý kronikář označil, jako pohanské obětiště. Nedalo mi to a s pomocí průvodce jsem toto místo navštívil. Musím se přiznat, že nijak zvlášť mě nezaujalo. Jednalo se sice o ostroh, kde při rozdělání ohně, by byly plameny vidět v  okolí. Jenže vše kazil místní akátový les, který je nejen vzhledem k podrostu nevábný. Akát v našich krajích však není původní a pár zde rostoucích pokroucených dubů dokazovalo, že zde býval les dubový. Vzal jsem tedy místo na milost a s Wolfem jsme tam podnikli výlet s plánem prozkoumat možnost postavení kamenného kruhu.

Na místě jsme zjistili, že v blízkém okolí se nenachází vhodný materiál, a možná i proto jsme věnovali samotnému budování kruhu jen málo času. Výsledek byl „skromný“ viz úvodní obrázek, ale o to bylo větší pozdější překvapení 🙂

Po delší době jsem se totiž rozhodl zúčastnit se výletu po okolí, jehož součástí byla i návštěva místa zvaného „pohanské obětiště“. Na místě mě čekalo ono překvapení, protože se ukázalo, že místo začíná být místními poměrně známé a navštěvované. Od výletníků jsem se dozvěděl, že se kruhu psi zdaleka vyhýbají a silně věřícím křesťanům se zde udělalo nevolno. Nechme lidskou představivost stranou a raději se těšme z každého, i třeba nepatrného úspěchu v našem boji.

komentáře 3 leave one →
  1. Adonis permalink
    Leden 25, 2017 9:19 am

    Na první pohled jsem ty zelené šutry s kukuřicí považoval za nějaký kvetoucí kaktus a podezříval autora ze zavádění peyotlových kultů… 🙂

  2. Leden 24, 2017 12:48 pm

    Psi se tomu místu vyhýbají a křesťanům se tam dělá špatně? Co jste tam prováděli za magii? 😀

    • Kryserka permalink
      Leden 24, 2017 3:56 pm

      Tak to je jistě nebývalý úspěch, že Perun nebo Wotan brání psům na tom fleku chcát.

Zanechat Odpověď

