Skip to content

Zimní slunovrat a konec roku

Prosinec 21, 2015
tags:

Blaník zima 2013 0090Návrat Slunce a pozvolné prodlužování dnů bylo pro naše pohanské předky nejen důvodem k oslavám „konce tmy“, ale i důvodem k zamyšlení o tom, co jim přinesl uplynulý rok.  Když se podívám za tím pozvolna končícím rokem pro Pohanský kruh, vidím, že nás to zase někam dál posunulo  🙂 . Dnes se bavíme a scházíme s lidmi, o kterých nás dříve ani nenapadlo, že bychom s nimi v něčem mohli najít společnou řeč. Jezdí na naše akce (viz už dnes tradiční Sluneční zátoka), my jezdíme k nim (Letní slunovrat) a najednou zjišťujeme, že je spousta pohanů, kteří jsou s námi na jedné lodi. A když ne přímo  na „jedné lodi“, dokážeme se aspoň tolerovat – představte si, už jsem navštívil dvě akce ČPS a žiju  🙂

Pravda, občas vyleze ze své nory nějaký tlučhuba, který začne prskat, že „je to všechno špatně“.  No jo, řeči se vedou a voda teče  🙂 .

Ten letošní Zimní slunovrat si nenechejte zkazit žádnými kecaly, bohům obětujte, jak uznáte za vhodné a předkům a hrdinům svého lidu připíjejte bez ohledu na to, že vám bude někdo tvrdit, že „dvě piva vás odtrhnou od kontaktu s bohy na deset let“ (jak tvrdí slovansko-árijští védysté).

Slunce se vrací a s ním přichází čas radosti a nových nadějí. To dobré ze starého roku si podržte ve vzpomínkách a to zlé hoďte za hlavu. Přichází znovuzrozený Sluneční bůh. Je jedno, jakým jménem mu budete říkat. Oheň, který na slunovratovou noc zapálíte, ve vás bude hořet i po něm.

Tímto tedy přeje Pohanský kruh všem svým přátelům, souvěrcům a čtenářům krásný Zimní slunovrat a hodně štěstí a přízně  bohů v dalším roce  🙂 . A pamatujte, je důležité mít „Slunce v duši“  🙂 .

slunce v duši 11891086_451542811720433_3685103699283214888_nFotografie: Myslič

Ilustrace: Miky

Advertisements
komentářů 43 leave one →
  1. Vladislav permalink
    Prosinec 25, 2015 10:03 am

    Prdimíre, slunovrat jsem oslavil jako každý rok – se ženou, na hoře Klášťov ve Vizovických vrších na východní Moravě. Slyšel jsi už o tom místu? Vánoce neslavíme, to si mě asi s někým pleteš.
    Jinak tě opět zklamu, ale ženy mi neutíkají. Nemůžeš to brát podle sebe. O ženy nouzi nemám, poslední mě opustila před 23 lety, od té doby jsem opustil vždy já je. Většinou mám spíš problém se jich zbavovat, což bys pochopil, pokud bys pro ně byl atraktivnější, než pravděpodobně jsi.
    Máš velmi omezené informace, nejen o mně. Podle tvých narážek na vodu soudím, že jedním z důvodů bude tvůj alkoholismus. Nebudeš ty ten opilý Milan ze Zlínského kraje, kterého jsem potkal na Živoucí historii? Soudím podle tvých ratlíkovských útoků a slova „aj“.
    Nepřej mi NIC. Já si vybírám, od koho přijmout energii, projevující se mj. přáními. Přát něco jakože „dobrého“ svým odpůrcům, to je klasická křesťanská lest, předstírající, že jsem „lepší“ a „povznesený“ nad svého odpůrce. Lest dávající přejícímu iluzi převahy nad předstíraně obdarovávaným.
    Proto si vezmi své přání a dej tu energii někomu, na kom ti záleží. Nebo ji použij ke svému zmoudření – i když tam bys jí potřeboval mnohem více.
    Já to nepřijímám, nejsi z úrovně, kde by mi to mohlo cokoliv důležitého dát.

    • Václav permalink
      Prosinec 25, 2015 6:01 pm

      Promiňte, pane Vladislave, ale proč neslavíte Vánoce? Jde přeci o pokračování oslav slunovratu. Pohané měli přece tradici obdarovávání, tak proč ne „Štědrý den“?
      Název vánoce je převzat z němčiny a má význam „zasvěceno noci“, tedy temné po slunovratové období. Stromeček, čekání na zlaté prase, hostiny, semknutí rodiny,vánoční poleno…to je pohanská tradice. Děti to milují a přitom nemusí věřit na pohádkovou imaginární bytost. Vy to dětem odpíráte?
      Odpust tě mi, že ač nejsem pohan se míchám do vaší debaty, Ale mám historii rád a už jsem nevydržel váš pokřivený pohled. Pan Prudimír (dost netradiční jméno) vám předložil známá a v akademickém světě uznávaná fakta, vy, ale o nich odmítáte debatovat. Jeho projev je sice syrovější a neodpovídá jeho znalostem, mohl jste se k nim, ale vyjádřit. Pročítal jsem si zpětně tyto stránky a tento váš počin je tu pravidlem. Nevím, jestli vaše komentáře vystihují váš charakter, vaše chování však svědčí o určitých problémech.
      K vaší útěše, nejste tady jediný, kdo má s ovládáním problémy.

      • Vladislav permalink
        Prosinec 25, 2015 6:44 pm

        Vážený Václave, komentáře ad hominem si laskavě nechejte, neznáte mě osobně, takže neklesejte na úroveň některých členů PK, kteří vůči mě v podstatě už nic jiného než ad hominem útoky ani neumí.

        Já slavím zimní slunovrat. Dětem i ženě dárky dávám, stromeček, který vybírám z vlastních lesů, dětem strojím. Děti nejsou o nic ochuzeny, to se nebojte. Pouze jim nelžu, že jim ty dárky přinesl ježíšek. Za to mě snad kamenovat nebudete:-)

      • Václav permalink
        Prosinec 25, 2015 11:03 pm

        Děkuji. Takže vánoce slavíte stejně jako většina ateistů. Navíc s pohanským zaměřením.
        A jak to je teda s popíjením alkoholu u starých pohanů? Pan Prudimír citoval dostupné zdroje. Díky moderním metodám víme o složení tekutin, které se stopově uchovaly na stěnách nádob. Přesto tvrdíte, že tomu tak nebylo.
        Jako abstinenta mě to zajímá.

    • Andreos permalink
      Leden 5, 2016 3:59 pm

      Vladislav
      Když jste se dotkl těch Slovanů a Ruska, tak naposledy vám ještě odpovím – tentokrát ovšem s pár údaji.
      Rusko je v obdobné demografické krizi jako západní země. Koncem 90. let zde porodnost padla pod 1,2 na ženu, dnes se zvedla na 1,7. To je sice pozitivní změna, stále však 20% pod mírou nutnou pro udržení populace. A dál to nahoru asi nepůjde. V Rusku je však zatím hlavně mezi muži o hodně vyšší úmrtnost kvůli alkoholu, kouření a drogám než ve většině Evropy, takže to pozitivní efekt určitého navýšení porodnosti v posledních letech poněkud eliminuje. V posledních letech ruská populace začala mírně růst, ale jen díky imigraci cizinců a jejich vyšší porodnosti; celkové procento Rusů v populaci jejich země dále klesá (a i jejich absolutní počty, byť ne tak rychle jako v 90. letech).
      V Rusku probíhá stejně jako skoro všude ve světě dysgenický trend – tedy populace jde i kvalitativně dolů – v tomto není Rusko žádnou výjimkou (na netu byla i jedna studie o tom).
      Rusko rozhodně nebude etnicky homogennější – ve skutečnosti je mezi evropskými zeměmi na prvních místech z hlediska zaplavování nebílými migranty. Už v roce 2014 bylo v Rusko 23 milionů barevných obyvatel muslimského vyznání, tj. sedmina populace, a jistě i značný počet dalších nebělochů bez muslimského vyznání. Třeba podle OSN Rusko v roce 2013 přijalo druhý největší počet přistěhovalců na světě; mnoho imigrantů přichází ze zemí jako Ázerbájdžán nebo Uzbekistán. Na Sibiř a do východnějších částí Ruska se ve velkém stěhují Číňané, časem možná přibudou i nějací Indové. Podíl Rusů v obyvatelstvu Ruska klesne pod 50% možná už kolem roku 2050, nejpozději tak po roce 2060.
      Integrace přistěhovalců neprobíhá, byť se v Rusku multikulturalismus nepropaguje. Ovšem i kdyby ano, tak by to bylo to nejhorší, neboť integrace by vedla k míšení a eliminaci krve ruského národa. V delším časovém výhledu ostatně právě toto stejně proběhne. Jak nás učí historie, když žijí v jedné zemi i hodně odlišné skupiny lidí, tak i přes vzájemné odlišnosti se po uplynutí nějaké doby nakonec začnou mísit.
      Krom toho Putin svůj národ cíleně integruje v rámci Eurasijského ekonomického svazu se zeměmi jako Kyrgyzstán, Kazachstán nebo Arménie, v budoucnu možná vstoupí i Tádžikistán a Uzbekistán. Dohoda předpokládá postupné zřízení společného trhu s volným pohybem zboží, služeb, kapitálu i pracovních sil a společnou energetickou, průmyslovou, zemědělskou a dopravní politiku. Zejména ten volný pohyb pracovních sil je z hlediska přežití ruského národa katastrofální chybou – do Ruska tak budou moci z těchto zemí bez omezení přicházet masy lidí odlišné rasy a kultury. Tak daleko nezašli ani politici v západních zemích – sice nejsou schopni migraci z třetího světa zastavit, ale alespoň žádnou takovou unii s nějakou zemí v severní Africe nebo na Blízkém východě neuzavřeli. Ruský národ se postupně rozpustí v krvi středoasijských míšenců a Asiatů.
      Aby toho nebylo málo, roce 2005 se Rusko stalo přidruženým členem OIC (Organizace islámské konference – „Organizace islámských států“) s deklarovaným zájmem o co nejrychlejší plnoprávné členství a přivedl ho tam právě Putin, za podpory Rijádu a Teheránu.
      Už z toho je mimochodem vidět, že Rusko žádná spása není, když se na Evropu neorientuje, od ní se spíš vzdaluje; zvolilo orientaci a integraci s Asií – s rasově smíšenými národy Střední Asie, s islámským a arabským světem, s Íránem, s Čínou a Indií. To je špatně. Samozřejmě netvrdím, že dnešní Evropa a západní civilizace je nějaký zázrak, ale přece jen Rusové jako bílý národ s určitými historickým a kulturními provázanostmi směrem na Západ by se měli přes všechny rozpory přece jen více orientovat na západ než na východ. Jeho orientace znamená pro něj zkázu rasovou i kulturní (islám).

      V oblastech na jihu a na východě už ani nelze mluvit o bílých Rusech, to jsou evidentně míšenci s Asiaty (na východě), na jihu pak s tmavšími populacemi Střední Asie (Tataři apod.). Ale dokonce i v evropské části Ruska je u mnoha lidí patrné zejména asijské přimíšení. Samozřejmě celkově jsou Rusové kromě odlehlých oblastí k bílé rase ještě zařaditelní, ale určité přimíšení tam určitě je, takže bych se nějakou úžasnou rasovou čistotou zrovna u Rusů neoháněl (nejméně nebílého přimíšení mezi bělochy je ve Skandinávii, Británii a některých odlehlých oblastech západní Evropy – třeba v Baskicku nebo Bretani). A v budoucnu se bude vlivem masové imigrace a následného míšení bílá krev z Ruska vytrácet asi dost rychle.

      Rusko sužují samozřejmě i další velké problémy jako vysoká míru korupce, vysoké počty kriminálníků, alkoholiků narkomanů apod. problémových živlů v populaci, emigrace nadprůměrně nadaných lidí (podnikatelé, vědci, umělci apod.), což negativně poznamená budoucí rozvoj země a co má opět depopulační i dysgenické účinky.
      Samozřejmě jsou zde i nějaké pozitivní momenty jako větší důraz na některé tradiční hodnoty jako rodina a národ, ovšem toto je zase spojeno s křesťanským dogmatismem, takže to má i negativní konsekvence jako odpor k biotechnologiím, eugenice apod. Také má Rusko nízké daně a malý státní dluh, což je pro ekonomiku pozitivní. Ale tyto pozitivní aspekty rozhodně nedokážou zvrátit celkový negativní trend.

      Ale dál vám vaše snění a vzdušné zámky o Rusku jako jakémsi Mesiáši, co nás všechny zachrání, již vyvracet nebudu, stejně to nemá smysl.

      Dodatek na závěr:
      Bílá rasa se skládá z několika podras, ano (i když lepší termín je podle mě „typ“), ale ty se nedají ztotožňovat se Slovany, Germány, Romány atd. Tyto skupiny jsou vymezeny spíše historicky, regionálně, kulturně a jazykově. V každé z nich jsou v nějaké míře zastoupeny všechny bílé typy (alpinský, dinárský, nordický atd.), takže v nějakém rasovém smyslu nelze ty skupiny jasně od sebe diferencovat, ačkoli je pravda, že se zastoupení jednotlivých typů u těchto skupin poněkud liší.
      Mimochodem zrovna my Češi máme podle typového složení i podle výzkumu Y-haplogrup nejblíže k jižním Němcům, Švýcarům a Rakušanům, rozhodně ne k východním Slovanům. Také třeba Slovinci nebo Slováci mají blíže k národům střední a západní než východní Evropy.

      • Vladislav permalink
        Leden 6, 2016 8:06 am

        Ne. Češi jsou celkem ze cca 60% geneticky západní a jižní Slované. Mám Vám uvést odkazy? Jinak ano, genetické složení obyvatel Plzeňského kraje bude pravděpodobně výrazně jiné, než obyvatel kraje Zlínského. Oba dva se proto dopouštíme generalizace. Já osobně pocházím z východní Moravy, slovenské příbuzné nemám, ale geneticky i sympatiemi jsou mi Slováci nebo i jižní Poláci určitě bližší, než obyvatelé Liberecka nebo jižních Čech.

        S Ruskem se mýlíte. Je rozdíl, jestli národy v rámci „impéria“ integruji, jako to dělají Rusové, nebo vytvářím multikulturní směsku, jako je tomu na Západě. To první vede nebo může vést k jevu zvanému „zachování tradic“ a obecně k nemísení, to druhé ke vzniku míšenců, se vším negativním, co to obnáší. Např. moje učitelka ruštiny je z národa Marijců, malé ugrofinské skupiny ze severozápadního Ruska, která je součástí Ruska prakticky od jeho počátků. Celá její rodina dodnes mluví kromě ruštiny maŕijsky, a vykonává tradiční obřady. Srovnejte si to se situací Lužických Srbů v Německu, o dalších „německých“ slovanských národech nemluvě.

        Dále: pokud soudíte Rusko, měl byste asi férově rozlišit mezi Ruskem Jelcinovým a Putinovým. Ta změna je obrovská a zásadní, a navíc tady existuje jakási „směrnice“, která Rusko nyní vede někam, zatímco Západ vede někam úplně jinam. Jinak se dopouštíte mystifikace, jako byste řekl o šesťákovi-premiantovi, že je stejně k ničemu, jako sedmnáctiletý podprůměrný student – protože oba „umí“ stejně – a zamlčel, že ten jeden se pravděpodobně ještě „někam dostane“, zatímco s tím druhým už to nikdy lepší nebude.

        Rusko tedy není národem míšenců (přestože jich tam taky dost je, ale mnohem méně, než byste čekal, opět můžu dát odkazy), zatímco Západ je RYZE MÍŠENECKÝ. Posledním pokusem, jak se z toho vymanit, bylo Hitlerovo Německo, ovšem na zcela zrůdném základě. Pojmy jako „typický Francouz“ či „typický Belgičan“ tak ztratily jakýkoliv smysl už někdy před 100 lety. Míšenectví Západu usnadnilo a usnadňuje jeho podřízení globálnímu řízení a mj. i zavedení křesťanství, a dnes umožňuje mj. relativně snadné přijímání ekonomických uprchlíků. Pojítkem Západu tak na rozdíl od Ruska už nikdy nebude vlastenectví (k čemu?), ale pouze snaha mít se dobře. Západ má své nejlepší období už dávno za sebou a i Vy uvidíte, jak se proces eroze jeho hodnot bude v dalších letech zrychlovat a prohlubovat. Navíc: „síly v pozadí“ nepotřebují Západ s jeho nadspotřebou – i proto příliv uprchlíků, kteří mají mj. snížit celkovou životní úroveň Západu, úroveň platů, úroveň zbytků nezávislého rozhodování atd. atd.

        Na závěr opakuji něco, co se Vám zřejmě také nebude líbit, ale je to tvrdý fakt: české země NEJSOU Západ. Čeští lidé nemají na Západě žádné skutečné přátele. V případě jakýchkoliv potíží nás Západ s klidem opět obětuje, jako to udělal už mnohokrát. Jsme pro něj jen kolonie, panství. Větší hodnotu pro Západ nemáme a nikdy mít nebudeme. Pocit nadřazenosti Germánů nad Slovany je tisíciletý, a těch pár Čecháčků-blbečků, co věčně hledají své pofidérní německé kořeny a snaží se předstírat, jak strašně jsme my Češi němečtí, to nezmění. Pokud by šlo do tuhého, tak ta nejlepší role, jaká jim bude přisouzena, bude role užitečných idiotů.

        Nehodlám se s Vámi ovšem nějak hlouběji přít, máte své názory a já mám své. Oceňuji na Vás Váš politický náhled na věc, tedy to, co je na pohanství a vůbec jakémkoliv směru usilujícím o změnu a nehodlajícím degradovat na koníček hrstky lidí, zásadní a klíčové. Ale to je už jiné téma.

    • Andreos permalink
      Leden 14, 2016 5:13 pm

      Vladislav
      Pokud vím já, tak u Čechů z hlediska Y-haplogrup převažují R1a, R1b a I1. „Slovanské“ R1a je sice u nás nejvíc, ale jen mírně, jen o málo méně je u nás „západevropské“ R1b a docela dost je u nás i „severské“ I1. Dohromady je u nás R1b a I1 více než R1a. Typově jsme alpinsko-nordicko-dinárský mix, což odpovídá jižním Němcům, Rakušanům a Švýcarům – ale také třeba Slovákům. Ve východní Evropě je to jinak, geneticky převažuje R1a a N, antropologicky alpinský a východobaltický typ, ovšem je tam i přimíšení dalších typů, třeba mediteránnního – a v severozápadní části Ruska je hodně nordiků.

      Integrace menšin je přece to nejhorší – znamená to ztrátu původní identity národa. Celkově se situace na Západě a v Rusku moc neliší – jsou zde menšiny, co se moc neintegrují (ani v Rusku ne; muslimové jsou dokonce jako svébytná entita státem podporováni), ale časem asi k míšení skupin tam i tam dojde. Obojí je špatně – v prvním případě je národ dezintegrován na nesourodé skupiny, v druhém pak vznikne amorfní směsice, v níž původní obyvatelstvo a kultura zanikne. Je to jako z bláta do louže. I když stav separovaných skupin je vlastně lepší v tom, že se třeba původní národ v umenšené podobě ještě může jako jedna z menšin zachovat.

      V Rusku se v posledních 15 letech stalo mnoho pozitivního, ale žádný super zázrak to zase není. Hlavní ovšem je, že se to netýká nejzásadnějších věcí – v oblasti rasy, genetiky a demografie je na tom Rusko špatně (imigrace, vymírání etnických Rusů, dysgenický proces). Ona jistá zlepšení jsou „systémová“, týkají se ekonomiky, sociální stability apod., tedy až sekundárních záležitostí. A i tyto oblasti, právě proto, že vycházejí primárně z kvalit a identity ruského národa, budou časem upadat s tím, jak bude právě mizet jejich rasový, demografický, genetický základ – tedy jak budou Rusové vymírat, dysgenicky upadat a jejich zemi budou zaplavovat cizinci, jejich ekonomiku, kulturu apod. to samozřejmě povede k úpadku.

      Západ přece není míšenecký – jeho bílé obyvatelstvo je homogenní, akorát je zde v některých zemích pestrá směsice bílých typů (hlavně Německo, Francie a některé přilehlé země); ovšem jiné země jsou zase i z hlediska bílých typů poměrně stejnorodé.
      Rusové sami jsou přece hodně pestrá směs typů bílé rasy (plus něco míšených typů, na nichž je vidět asijské přimíšení). Něco jako „typický Rus“ také neexistuje, tedy ne ve smyslu nějakého konkrétního typu bílé rasy. A nordické národy Skandinávie nebo třeba mediteránní Baskové jsou antropologicky mnohem jednolitější než Rusové.
      Jsou zde sice přistěhovalé menšiny nebělochů, ale jednak prozatím se s původními bělochy moc nepromísily, a hlavně obdobná situace je přece i v samotném Rusku; zde je přece také plno nebílých přistěhovalců (jen jejich skladba je jiná). Celkově je v Rusko nebílého přimíšení určitě více než ve většině Evropy; výjimku tvoří některé oblasti jižní Evropy, kde je výrazné přimíšení od Arabů apod.

      Myslím, že kulturně i historicky máme tedy k Západu blíže než k Východu, nemá moc smyslu to podrobně rozebírat – čistě namátkou zmíním třeba to, že české země byly přece ve středověku vždycky hodně provázány s Říší ekonomicky i politicky (třeba český král byl jedním z kurfiřtů), nebo viz migrace Němců do Čech atd. atd. Jediné, co nás váže více na východ než na západ je jazyk, což je ale dost povrchní aspekt identity. Obecně česká společnost se více podobá německé než ruské, průměrný Čech se více podobá průměrnému Němci (hlavně jižnímu) než průměrnému Rusovi.
      Jiná oblast je samozřejmě spojenectví, úcta apod. (to ale s otázkami týkajícími se identity, etnické podobnosti atd. nelze slučovat). Samozřejmě že vztah západních zemí je k nám asi trochu povýšenecký a přezíravý, ale snad tento postoj není až tak intenzivní. Hlavní ovšem je, že u Rusů to není o nic lepší, řekl bych, že i horší. I pro ně jsme přece byli jen jakási gubernie, co má hlavně poslouchat.

      • Vladislav permalink
        Leden 15, 2016 9:21 am

        V něčem máte pravdu, Andreosi, a v něčem spíše vydáváte přání za otce skutečnosti. Z pozice člověka, který na Západě studoval, v práci mluví i myslí více anglicky než česky, ale zároveň má přátele v Rusku a mezi nimi i některé příslušníky ruských národnostních menšin, vidím něco trochu jinak.

        Západ nás přezírá a ne že ne. Myslíte si, že např. odpovídá realitě, že jsou naše platy i 25 let po převratu 3-4x nižší než v Německu? Že je kurz koruny k EUR takový, jaký je? Že po přistoupení naší země k EU 1.5. 2004 jsme byli přinucení ze strany této organizace akceptovat několikaletou podmínku uzavření pracovního trhu pro většinu našich občanů, zatímco dnes do těch samých zemí proudí statisíce nekvalifikovaných barevných ekonomických imigrantů, kterým mutti Merkel otevírá svou štědrou náruč? Realita je, že Slovan je pro Germána podřadný člověk, což je u něj dáno už v rovině genetických instinktů. Je to staré přes tisíc let a nezmění se to tak snadno, jako vždy se např. podvědomě zatnete, když uvidíte, jak cizí muž bije cizí ženu.

        Dále. Jinak bude mít k Západu kulturně i historicky blíže např. obyvatel Plzeňského kraje, kde má skoro každý Čech nějaké německé předky a kde byly před odsunem celé německé oblasti, a jinak východní Moravy, kde byla Němců hrstka. Obyvatelstvo ČR není a nikdy nebylo etnicky homogenní. Já osobně jsem Východomoravan, s Němci se vždy dokážu domluvit, ale je to pro mě cizí etnikum, cizejší, než Rusové.

        Pokud jde o Rusy. Na úrovni mainstreamu probíhá už několik let zoufalá antiruská propaganda, plynoucí z obav Západu z postupného nárůstu vlivu Ruska, který začal po selhání amerických plánů na ruské zotročení za Jelcina. V podstatě cokoliv, co dnes Rusko udělá, je špatné. Je to stejně přihlouplé, jako když nám komunisté desítky let znechucovali Západ – hlupáččci s tím souhlasili a vstupovali do KSČ, inteligentní lidé chápali, co za tím stojí. V Rusku je spousta nedostatků, ale jak jsem psal, pro mě osobně je klíčová ta „směrnice vývoje“. To je ta BUDOUCNOST. Ta řekne, jaké bude Rusko za x desítek let, pokud se ta směrnice nezmění. A ta vysvětluje i obavy Západu – Rusko jde dnes směrem k posílení, výraznému ozdravění, Západ upadá zrychlujícím se tempem. Barevní přistěhovalci a fatální zadlužení ho časem dorazí stejně, jako Vandalové Řím.

        Pokud jde o menšiny, má s nimi problémy i Rusko, ale dokáže je zpacifikovat. Kde je dnes čečenský terorismus z 90.let? A jak se zatím mění Západ?

        Západ, především atlantická část, je míšenecký už v principu. Římské legie okupující Galii braly do svých jednotek, zahrnujících v té době už i Severoafričany, místní barbary. Kolonialista se vždy do jisté míry kříží s kolonizovaným. Jamajčané byli nejprve kolonizování Nizozemím, a pak se začali, ještě před spuštěním multikulturalismu, usazovat v Holandsku. Turci se v Německu začali masově objevovat po WW2, a černoch byl v Anglii běžně k vidění už před 100 lety. Nic z toho ve východní Evropě nebylo. Marijci v Rusku dodnes vedou své pohanské obřady, Tataři staví své modlitebny, aniž by měli potřebu ve větší míře asimilovat s Rusy nebo jim dokonce vnucovat svou kulturu. Lužičanů, Obodritů, Luticů nebo i Basků se nikdo na Západě na jejich názor neptal. Měli se nechat pohltit a ovládnout – nebo zemřít. A takto je třeba z jistého úhlu pohledu nahlížet i např. na dnešní migrační krizi: bývalí otroci si přišli do mateřských zemí svých bývalých otrokářů vyzvednout, na co mají podle svého názoru nárok. A ti ex-otrokáři a ex-agresoři, obtěžkaní historickým pocitem viny, kterým jsou umně domanipulováváni židovskými médii a finančními kruhy, jim to rádi poskytují, aniž by chápali, že tím ničí poslední zbytky své identity.

  2. Prosinec 22, 2015 4:00 pm

    Tímto bych chtěl ještě jednou poděkovat přátelům z Rodné víry za to, že jsme se ženou mohli strávit oslavu a obřad Zimního slunovratu s nimi na břehu Orlice poblíž Hradce Králové 🙂 Myslím, že se to velice povedlo a specielně zdravím Ctirada a Chotěbuda (za společné vzpomínky na Alexeje Pludka .-) ) Koláč byl skvělý, pivo, víno a medovina také 🙂 Mlha stoupající z noční řeky dodala nádhernou atmosféru 🙂 Ještě jednou díky 🙂

  3. Prosinec 22, 2015 3:38 pm

    Vážení čtenáři našeho webu,
    pokud se podivujete nad komentáři jistého VLADISLAVA, potom vězte, že se jedná o psychicky vyšinutého jedince, který trpí utkvělou představou, že pouze on má recept na jediné pravé pohanství, všichni ostatní si na pohany pouze hrají a uvědoměle či neuvědoměle slouží zlým Anglosasům a Vatikánu.
    Po mnohých předchozích zkušenostech jsme zjistili, že Vladislav nedokáže přijímat ani pádné argumenty a každá naše reakce na jeho komentáře ho vždy pouze vyprovokuje k dalším nekonečným komentářům plným bludů, urážek a polopravd. Členové Pohanského kruhu se proto rozhodli na jeho další příspěvky nereagovat. Mrzí nás, že je Vladislav natolik ubohý, že místo aby si založil své vlastní stránky prostřednictvím kterých by své psycho-výplody šířil, dále zapleveluje svými komentáři stránky naše. Nechceme ho, ale blokovat, nebo mu příspěvky mazat, protože by měl pocit vítěze a jistě by nás hned obvinil z cenzury. Jedinou naší reakcí bude tak nadále zveřejňování tohoto prohlášení.
    Buďte k nám tedy prosím shovívaví a nenechte se jeho pomatenými komentáři odradit. Třeba konečně sám pochopí, že většina příznivců PK o jeho plky nestojí…i když asi spíš ne. Je to prostě chudák, který nic nedokázal a nikdo ho nebere vážně.

  4. Vladislav permalink
    Prosinec 22, 2015 2:18 pm

    Frostíku, ne já – VY jste nic nedokázali. To, co předvádíte, NENÍ pohanství, ale služba mainstreamu. Nevím, co kdo z vás za to dostal (snad bych ještě „pochopil“, kdyby to bylo za nějakých 200 členů), ale mít po PĚTI letech činnosti DVANÁCT členů ….
    Jinak – MÉ jméno všichni znají (ty ses taky přihlásil, uznávám, i Rushwolf), ale co gerojové typu Prdimíra (což není nikdo jiný než někdo z těch 12 členů, co se bojí přijít aspoň se svou běžnou přezdívkou, když už ne se jménem)?. Co vyrývač Fíba? Co další?
    Já jsem na Živoucí historii byl a bavil se s Wolfem. Nikomu jsem se nevyhýbal a nikdo na mě nečekal. byl jsem tam s dětmi a ženou, a nevidím důvod, proč v takové sestavě jít mezi partu, kde se jen pije a občas pronese nějaké „moudro“. V kontaktu s dalšími bývalými lidmi z PK jsem a nikoliv nepřátelském.
    Jinak: zkus se podívat na tyto diskuse. Kdybych sem nepsal, tak je tady o 3/4 míň příspěvků, a pod řadou článků je jich NULA. Takže zkus popřemýšlet o tom, kdo bez koho neexistuje;-) Můj život není neúspěšný, a na rozdíl od jiných uvažuju naprosto pragmaticky. Výsledky … Pokud děláte „pohanství“ pro vás dvanáct, není práce na těch stránkách škoda?

    • Miky permalink
      Prosinec 22, 2015 2:41 pm

      Diskuse nad těmito články se z velké části přesunuly na facebookové skupiny (s počtem členů většinou mezi 2000 – 3000 čtenářů a přispěvatelů) kam na ně dáváme odkazy, taková je dnešní realita. Tady by se možná diskutovalo mnohem víc, kdyby tu ovšem neprudil Vladislav, který mnohé rozumné lidi od vstupu do diskuse odrazuje. Vím to, protože mi to někteří ti lidé soukromě napsali a taky proto, že mnohdy to tu ze stejných důvodů (tedy, že zapředu neplodnou dlouhou diskusi s bláznem) nevkládám komentáře ani já. Pokud si Vladislave myslíš, že to tu svými příspěvky oživuješ, jenom to dokládá tvůj mesiášský syndrom, ale pravý opak je pravdou.

      • Vladislav permalink
        Prosinec 24, 2015 4:22 pm

        Facebooková skupina není náhrada plnohodnotné diskuse, nehledě na to, že facebook každý nemá a/nebo nechce používat. 2000-3000 čtenářů nevypovídá o ničem – já například někdy zabrousím i na katolické servery nebo servery pro ženy, ač nejsem ani křesťan, ani žena;-) Moje komentáře můžou prudit, ale především ty, kdo na ně nedokážou argumentačně silně reagovat – což je jejich slabost a zbabělost, ne můj problém. Jestli trpím mesiášským komplexem, nevím, ale každopádně články, které tady nekomentuju já, prakticky nekomentuje nikdo nebo téměř nikdo, pokud tedy nepočítám takové ty hujerovské komentáře typu: Souhlas + smajlík, Byl jsem tam taky, povedená akce + smajlík. Já svou ucelenou představu mám, realizuju ji, a myslím, že zatím celkem úspěšně, nejen v pohanství. Pokud je řeč o PK, tak spíš by se měli jistí členové, pasující se do role „náčelníků“, zeptat sami sebe, jestli to nejsou ONI, kdo se bojí konfrontace, toho, že už by jim pak neklepali všichni na rameno a oni by už pak nemohli trousit svá začátečnická moudra, která nikdo nečte a nikoho nezajímají, pokud by připustili konfrontaci se mnou. Bohům žel, vše tomu nasvědčuje: mé vyloučení v mé nepřítomnosti, vyhýbání se přímé výměně názorů, tvrzení o akcích, kam jsem byl údajně pozván, abych promluvil … a přišel tam a viděl jen partu ožralých chlapů trousících se na etapy na záchod … atd. atd. Zdravé společenství se vyznačuje schopností integrovat lidi různých typů, statutu i věku, nikoliv pouze zglajchšaltovanou vrstvičku guruů, třesoucí se o to, aby jim nikdo neukradl kruhy a fakírský obleček.

    • Miroslav "Frostík" Mráz permalink
      Prosinec 22, 2015 7:12 pm

      Dost překroucená skutečnost, ale na to jsme od tebe zvyklí. Můžeš nám napsat s jakými lidmi co měli něco s PK jsi ve styku?
      A jak to, že za tvého působení v PK počet členů stagnoval?

      • Vladislav permalink
        Prosinec 24, 2015 4:34 pm

        Pokud jde o PK, jsem ve styku se dvěma z lidí, kteří stáli u zrodu PK. Jejich jména ani přezdívky za situace, kdy 3/4 ze 12 členů PK vůbec nepovažuje za vhodné sdělit svá jména, zatímco mé běžné jméno si tady bere do huby kdekdo, neřeknu. Řeknu jen jedno: jsou to praví pohané, a já vím, že budou pohany i za 20 let, až vítr tuto módu od mnohých taky-pohanů dávno odvane – a PK v dnešní podobě už dávno nebude existovat.
        A pokud jde o tu stagnaci: za mého působení PK začínal, měl tuším 5 nebo 6 členů. To ovšem byli členové zakládající a bylo to před pěti lety. Když to poté převzali milovníci alkoholu, tetovači a Germáni s těmi nejčešštějšími jmény, začal jsem mít nejdřív výhrady a pak byl, v nepřítomnosti a bez možnosti se v přímé diskusi obhájit, vyloučen. … Po těch pěti letech má PK tedy 12 členů – takový je „výsledek“. Nemluv proto prosím o stagnaci – s TÍMTO já nemám nic společného.

      • Miroslav "Frostík" Mráz permalink
        Prosinec 25, 2015 11:13 pm

        A neřeknu. Takže kecáš. Napiš jen přezdívky. Třeba jako Gryf – Orel…

    • Andreos permalink
      Prosinec 25, 2015 2:11 pm

      Vladislav
      Myslím, že ty vaše požadavky na vytvoření „masového pohanského hnutí“ jsou dost přestřelené. Podle mě jste si trochu popletl dobu. Éra velkých sociálních experimentů a velkých ideologií (jako bolševismus v Rusku, nacismus v Německu nebo fašismus v Itálii) je už pryč, minimálně v našem civilizačním okruhu. Tehdy lidé ochotněji věřili v nějaké autoritativní vůdce, co všechno změní rychle k lepšímu, dnes je ale populace o hodně vzdělanější a zkušenosti s těmito experimenty jsou vcelku jasně negativní. Takže lidé už jsou o hodně skeptičtější. Také je dnešní moderní společnost názorově dost rozklížená na nespočet různých ideologií, směrů atd atd. A pohanství je jen jedním z nich, navíc určitě nepatří mezi ty nějak zvlášť rozšířené. V současné době už to prostě nebude jinak, než že nějaké „alternativní hnutí“ přitáhne jen omezený počet osob. Snění o nějakých masových hnutích a celospolečenských změnách v podle toho či onoho směru (i pohanského) je víceméně utopie.

      Osobně jsem zastáncem bílé rasy a chtěl bych, aby přežila i v budoucnu, ale nedělám si iluze o tom, že se dnešní pro ni destruktivní vývoj podaří zvrátit na úrovni celých států a celé naší civilizace. Je spíše třeba začít od píky s těmi, co mají zájem. To je dnes asi jedná smysluplná cesta. Nezní to sice moc optimisticky, ale na nic dalekosáhlejšího to nevypadá. Snad to ale může mít i pozitivní aspekt – alespoň v rámci onoho družení odhodlaných může proběhnout nějaký „pozitivní výběr“.

      • Amateratsu permalink
        Prosinec 25, 2015 3:33 pm

        Andreos: To si nemyslím ,chyba je samotné prosazování pohanství. Totiž tohle pohanství nic nedokáže člověku nabídnout. Co je vlastně to POHANSTVÍ v tomhle podání co můžeme vidět ? (Historický hra, rekonstrukce) hlavně jaký má cíl nebo smysl tohle pohanství návrat něčeho o čem se jenom domnívá ,že to bylo ?

        Tady se neustále řeší kdo co může uctívat podle jaké krve nebo čehosi dokonce národností a podobně. Tímhle stylem pohanství opravdu nikoho nezaujme je to jenom pro smích. 🙂

        Vem si třeba příklad masového pojetí Křesťanství nebo Islámu . . . . či když to vezmeme trochu jiným směrem kolik u nás přibývá BUDDHISTU dokonce se tu staví už buddhistické chrámy.
        Nebo takové mor jako je scientologie kolik se tomu hlásí lidí a ještě jsou schopni platit takové peníze za takové bludy.

        Pak si polož otázku proč tyhle věci jsou na vzestupu a Pohanství je jenom pro smích lidem a pohany berou jako nějaký blázny hrající si na něco.

        — Novo-pohanství si vztyčilo bariery někdy v minulosti tam si to pěkně ohraničili a tam taky pohané žijí v minulosti.
        — Myslíš ,že naši předkové v kmenech řešili jestli uctívají germánský bohy nebo keltské nebo slovanské. Ti prostě žili.

        Pohanství se pořád ohání přírodními zákony a zánik pohanství je jeden z těch přírodních zákonu. Pohanství bylo slabé a proto bylo zapomenuto. Slabá, nepoužitelná a nepružná věc je zničena a nahrazena novou. 🙂

      • Vladislav permalink
        Prosinec 25, 2015 6:55 pm

        Bílá rasa, to je dnes na Západě už mrtvý pojem. Národy typu Němců, Angličanů, Francouzů a dalších, kteří měli na vývoji euroamerické kultury klíčový podíl, mají to nejlepší už za sebou. Zbytky jejich schopností se spolehlivě rozpustí v krvi blízkovýchodních a severoafrických míšenců.

        Kromě toho: bílá rasa se dělí na několik podras. Jednou z nich je slovanská, k níž se řadí i většina obyvatel této země. Tato podrasa nemá, na rozdíl od Anglosasů, žádnou povinnost platit daň za kolonizaci a zotročování planety, na němž se téměř nepodílela. Navíc je a zůstane etnicky homogennější, než tzv. Západ – a tedy i do budoucna vitálnější, akceschopnější v tom, co většinou označujeme jako „tradiční hodnoty“.

        Masovosti nacistického ani židobolševického typu pohanství jistě nedosáhne, ale pokud ho vezmou za své schopní lidé, chápající a naplňující základní souvislosti, nebude zůstávat ani atributem hloučků o 12 hlavách. Ta idea je totiž inherentně v krvi, v genetice tisíců a miliónů, takže pokud dokáže oslovovat jen desítky, je nad Slunce jasnější, že lidé prosazující pohanství takového směru dělají něco zásadního špatně.

      • Tyrfing permalink
        Prosinec 25, 2015 7:16 pm

        Amateratsu Prosinec 25, 2015 3:33 pm: Pohanstvi nezaniklo a nejspis nikdy nezanikne, jen „leti pod radarem“. Nepouzitelnost lze s prehledem vyloucit; pohled na svet, ktery jednou Bohove vytvorili a od te doby ho spis hlidaji jako celek a nikoliv vsechny osudy jednotlivcu, mi dava daleko vetsi smysl kdyz pohlizim na realitu, nez abrahamovske nebo buddhisticke nazory na fungovani sveta.

        Vladislav tady prorokuje, ze za par let bude konec modni vlne. Mozna. Ja si neumim predstavit, ze po dlouhych letech pred dneskem a doufam, ze dalsich dlouhych letech po dnesku neumru jako nasledovnik Aesiru. I kdyz budu v teto duchovni sfere uplne sam, stejne jako jsem byl sam prvnich cca 13 let. Lide okolo sice jsou podstatni, ale nejsou bezpodminecne nutni.

    • Kryserka permalink
      Prosinec 31, 2015 1:11 am

      No, málo členů nemusí být katastrofa, ale třebas i známka důkladného výběru, ne? Ješua ben Mirjam měl taky jen dvanáct maníků do začátku jak tito borci a koukej, co s nima dokázál…

  5. Vladislav permalink
    Prosinec 22, 2015 1:47 pm

    Miky: vysvětlil jsem před chvílí dost jasně. Dřívější pivo nebo kvas pily i děti – a alkoholiky se nestaly. Na tom, že pravidelné pití dnešního alkoholu se vylučuje s možností komunikovat s „jiným“ světem, trvám. Ten, kdo „pohanům“ podstrčil alkohol, z něhož se dokázali opít, udělal větší majstrštyk, než když Američané koupili od cara za pár miliónů v 19. století Aljašku:-) Dokud nebudeme aspoň tak chytří, jako ti, kdo námi manipulují, nezmění se naprosto nic.

    • Miky permalink
      Prosinec 22, 2015 2:29 pm

      Kolik % mělo pohanské pivo či medovina to netuším, ale že se tím lidé dokázali opít a dělali to, to je nezpochybnitelný fakt. A že má opilost své stinné stránky, to taky nikdo nepopírá. Ódin v Hávamálu např. říká : „Není pravda, že přítelem je poutníkům řízné pivo. Neboť čím více pije, tím méně ví opilý o svých úmyslech.“ Když se ale ohlédnu do historie, tak proti pití vždycky bojovali ti největší fanatici. Muslimové, radikální křesťani, apod. Pohané mívali naopak k alkoholu kladný vztah. V Nestorově letopise se např. píše o tom, jak kníže Vladimír odmítl islámské misionáře, kteří říkali, že se nesmí jíst vepřové maso a pít alkohol slovy : „Pro Rusy je pití radost, nemůžeme bez toho být.“

      • Vladislav permalink
        Prosinec 24, 2015 4:43 pm

        Jedna věc je pití do „nálady“ a druhá věc je opilost. Stav dehonestující opilosti byl přinejmenším v tradiční slovanské společnosti obrovskou ostudou, lehkou „přiopilost“ nikdo neřešil. A alkoholem je to jako s každou čertovinou křesťanského typu: Opíjení se bylo vnucováno, protože takový člověk je ovladatelný, to je celé. Detailně jsem to rozvedl v jednom z předchozích příspěvků, ale za zmínku stojí např i to, že např. v ČR platí, že čím křesťansky pobožnější kraj, tím větší míra opilosti. Proč asi?
        Já alkohol už nepiju, i když teprve cca 3/4 roku. Je to moje rozhodnutí, ale dané i zdravotními důvody. Myslím, že je to vůle bohů, a přijal jsem to. Alkohol skutečně zabíjí určité psychické schopnosti, které měli abstinující předkové, nebo mají i některá zvířata. Uvidím, co to přinese. Zatím mi to nijak nechybí.

  6. Malvaz permalink
    Prosinec 22, 2015 1:14 pm

    Zajímalo by mne, v kterých oblastech u nás před 400-500 (!) lety nepili alkohol…. Napadají mne leda kartuziánské nebo cisterciácké kláštery, ale i tam se minimálně ve svátek trošku pilo pivo i víno….
    Taky ta představa, že církev vedla lid k chlastu (aby přestal vídat bytosti) je dost podivuhodná…. taková paranoidní….

    • Vladislav permalink
      Prosinec 22, 2015 2:02 pm

      Paranoidní říkáš? Tzv. vědomectví bylo např. ve východomoravských Karpatech, i když v té době samozřejmě dávno s křesťanskými prvky, široce rozšířeno ještě v 17. století. Lidé měli intuici a viděli věci, o kterých se nám dnes ani nezdá. Je to dobře zdokumentováno např. v knize Jana Kobzáně „U počátků vod“.
      Schopnost komunikovat s jiným světem u jistých lidí VŽDY vede k tomu, že tito lidé získávají příznivce, a vzniká skupina či hnutí, které zkrátka disponuje informacemi, jež mu umožní být nezávislým na okolní politické moci. To v lidech udržuje pocit hrdosti, a mohou vznikat i kulty, či dokonce státní nebo polostátní útvary – příkladem jsou například teokracie Polabských Slovanů – ti evidentně disponovali tak cennými informacemi, že ještě ve 12. století, téměř 300 let poté, co všechny okolní země byly dávno křesťanské, dokázaly aspoň do jisté míry udržovat svou pohanskou víru…
      Ale zpátky např. na tu východní Moravu. V raném novověku se jednalo o odříznutý, tehdejší armádou trvale těžko ovládnutelný region. Lidé byli nezávislí, bylo je třeba zlomit. Po Vestfálském míru přišly nové vrchnosti, které všude po našich zemích zaváděly poddanské povinnosti, o kterých se až do té doby nikomu nesnilo.Přišly i na Valašsko – jenže chytej zbojníky někde po nekonečných lesích!
      A tak někdo „chytrý“ přišel s nápadem – odpustíme vám tu a tu část daní, ale pod jen podmínkou, že odeberete tolik a tolik kořalky … no a odpor byl zlomen!
      Lidé i tady ztratili kontakt s předvěkou moudrostí a stali se, dokonce v míře větší než v jiných krajích Moravy, často zlomenými bytostmi, přežívajícími na hranici smrti. A za tím je alkohol – nic jiného. Takže v 19. století tam pily slivovici i 3leté děti.
      Vždycky vyhraje ten chytřejší. Mazanější, a/nebo bezskrupulóznější. A vyhrává dodnes – české „pohanství“ je toho svědkem.

      • Malvaz permalink
        Prosinec 22, 2015 3:18 pm

        Dejme tomu, že někde mohlo dojít k „ochočení“ nezvladatelných poddaných zřízením hospody. Dejme tomu, že to někdo učinil cíleně. Je to dost nepravděpodobné, ale dejme tomu. Ale že by se tak činilo za účelem znecitlivění divochů vůči světu duchů…. a že by tato citlivost byla alkoholem vymýcena, i u lidí, kteří do hospody zas tak často nezašli… mno….

    • Prosinec 22, 2015 3:31 pm

      Vladimíre, já teda chápu že ti doktor zakázal pít, protože máš epilepsi. Jasně, takys dostal nějaký prášky, tak ti nedělá dobře. Ale co nechápu je, jak takový nepřítel Germánů a Anglosasů může pracovat pro firmu Dura-Line, kterou právě Američané, sídlící v Knoxville, vlastní. Nebo to jsou přímo Chazaři? 😀

      • Vladislav permalink
        Prosinec 24, 2015 4:56 pm

        Ano, Prde, musel jsem přestat pít alkohol z důvodu druhého epileptického záchvatu, který jsem měl letos na jaře. Ty to asi ze své pozice člověka dělajícího někde u lisu, beroucího téměř tak vysokou nemocenskou jako běžný plat, nepochopíš, ale já jsem týden pracoval s vysokými horečkami, protože jsem jako manažer zkrátka MUSEL, nejedl jsem a skoro nespal … a tělo si zkrátka vybralo svou daň… A protože se mi to stalo v životě už podruhé, začal jsem být vedený jako epileptik, a musel brát léky.
        Firma, pro kterou pracuju, nepatří Američnům, ale Mexičanům. Mexičan je i můj šéf, ze tří čtvrtin Azték. Pro Němce pracuješ možná ty, jako nejmíň 2/3 českých firem.
        Jsem za to všechno vděčný. Za dobrou práci, za možnosti, které mi to poskytuje při působení směrem, kterým chci. Za varování v podobě epilepsie, která mě naprosto v ničem neomezuje, ale nutí mě hlídat si životosprávu a vnímat, jak se mi ne-pitím postupně rozjasňuje mysl.Vše proběhlo a probíhá pro mě i můj rod tím nejužitečnějším způsobem, což je práce bohů a předků. Díky jim.

      • Prosinec 25, 2015 8:41 am

        Vladimíre: Je moc dobře, žes tedy slunovrat /a asi i vánoce/ „oslavil“ pěkně v doma u vody z kohoutku, budiž ti to přáno. Sice asi sám, když ti žena utekla, ale už seš zvyklej, tak to znáš. Přeju ti všechno nejlepší ke slunovratu aj do nového roku a ať je ti fajn a ta jurodivost tě opustí.

  7. Vladislav permalink
    Prosinec 22, 2015 9:47 am

    Ještě před takovými 400-500 lety byla na území České republiky místa, kde se nepil VŮBEC ŽÁDNÝ alkohol.
    Očima dnešního člověka s průměrným uvažováním to musela být příšerná doba. Pivo oproti dnešnímu často neobsahovalo téměř žádný alkohol, víno se pilo hlavně v klášterech, na vrchnostenských sídlech a u lépe situovaných měšťanů.
    „Obyčejní lidé“ pili vodu, mléko, kyšku, ovocné šťávy. Ty občas zkvasily, někdo se z nich omylem opil, a vysloužil si tím všeobecný posměch.
    Tito lidé, jimž bylo už dávno vnuceno křesťanství, šli do/z kostela a viděli, vnímali různé bytosti. Jejich intuice dosahovala často rozměrů jasnozření. O svých zážitcích si vyprávěli, a vzniklo tak něco, co dnes často považujeme za pohádky, popř. znevažujeme jako výmysly primitivů.
    Křesťané, resp. síly, které je zavedly, si byli vědomí, že toto je pro ně ohrožení, a tak ty lidi nutili jít z kostela přímo do hospody. Později, s utužováním nevolnictví po Bílé hoře, je mj. začali nutit pít tvrdý alkohol, často výměnou za snížení daní.

    Během několika generací tak došlo ke zlomu. „Nadpřirozené“ zážitky zůstaly už jen v pohádkách a příbězích „staříčků“, a alkohol začínaly často pít i šestileté děti. A tak i tito lidé ztratili přímý kontakt s bohy a nechali si vnutit jeho imitaci v křesťanských kostelích. Ze svobodných a hrdých bytostí se staly ovladatelné, často vypité trosky. Rozsáhlé oblasti (nejen) moravského Valašska, Slovácka nebo Slezska by mohly vyprávět!

    Na alkohol je naše fyziognomie za staletí, často i tisíciletí dobře uzpůsobena. Nejsme indiáni ani východní Asiaté. I po silné opici je průměrně stavěný muž schopen nejpozději odpoledne druhého dne zase „normálně“ fungovat. Dokonce i takový, který si dá nějakých deset piv, načež usne v tričku na venkovní zahrádce při pěti stupních nad nulou.

    Ale k tomu, abychom začali zase VIDĚT, potřebujeme být skutečně bez alkoholu ROKY. A je jedno, jestli to tvrdí védisté, křesťané nebo třeba mormoni – prostě je to pravda.

    Je sprostá LEŽ, že naši předkové pili pravidelně alkohol, a je LEŽ, že pravidelné mírné pití alkoholu nemá žádné dopady na psychické schopnosti. Ne – už malé dávky alkoholu, pité pravidelně, otevírají brány, jimiž se k nám dostávají energie, které to s námi opravdu VŮBEC nemyslí dobře:-(

    Je TVRDÁ PRAVDA, že skutečné duchovní poznání přichází především mimosmyslovými kanály, „viděním“ neviditelného.

    Kdo tomu nevěří, ať pije alkohol a mudruje nad zdroji svého pohanství, pečlivě předpřipravenými mainstreamem.

    Nic jiného mu totiž nezbývá.

    • Prosinec 22, 2015 10:44 am

      „Slované nemají vinohrady. Své nápoje kvasí z medu. Někteří z nich mají i sto džbánů medoviny“.
      Prokopios z Kaisareie.

      „Slované mají také zvláštní pověru: při hostinách a pitkách nechávají kolovat misku, nad níž pronášejí slova – a nemůžu říci, že slova posvěcení, nýbrž znesvěcení – ve jménu všech bohů, dobrých i zlých…“
      Helmold z Bosau.

      „Tak našli Géaté jak jeden mužwalter skenování0012
      své místo tam, kde medovina tekla;
      kráčeli ke stolům ti smělí hosté,
      kypíce silou. Služby si hleděl
      šenk, jenž roznášel poháry ryté,
      průzračný mok. Pěvec prozpěvoval
      jasným hlasem, Heorot hlaholil
      bujarým veselím Wederů a Dánů.“
      „Béowulf“.

      „Pojď a popijme
      z pohárů drahých,
      třeba jsem zbaven
      lásky i země!
      Nikdo ať nade mnou
      nelítostní,
      byť na má prsa
      zraněná zíral!
      Teď se má nevěsta
      v mohyle skryla,
      dísy hrdinů
      mrtvým jsou hosty!
      Sigrún ustlala v mohyle lůžko.“
      „Druhá píseň o Helgovi“

      „Kvasil po celou noc lid danajský kadeří dlouhých, kvasili Trójané také, i spojenci, po celém městě, po celou noc však všemoudrý Zeus jim pohromu chystal, hřímaje strašně, a hrůzou tváře jim bledly, každý z poháru svého lil po zemi, aniž si troufal dříve se napíti sám, než mocnému Diu by ulil…“
      Homér: „Íliada“.

      😀 😀 Jdi do háje, ty ulhanej blbečku! 😀

      • Vladislav permalink
        Prosinec 22, 2015 12:56 pm

        A anonymní nulou, jakýmsi Prdimírem nebo co, nehodlám diskutovat.

      • Miroslav "Frostík" Mráz permalink
        Prosinec 22, 2015 1:53 pm

        Pravda se ti nelíbí?

    • Miky permalink
      Prosinec 22, 2015 10:53 am

      Tak, já moc nepiju, ale abstinent rozhodně nejsem, přesto bytosti vídám a kontakt s bohy mám, ale to bude určitě nějaká šalba a klam nebo ty síly, které to s námi nemyslí dobře, viď Vladislave?

      • Vladislav permalink
        Prosinec 22, 2015 1:10 pm

        Alkohol odbourává schopnosti jasnozření, vidění. Protože tvůj příspěvek je slušný, zareaguju pod ním i na zvracení Prdimíra, nebo jak si ta nula říká:

        – pivo a medovina starých Slovanů nebyly totéž, co pijeme teď – obsahovaly méně alkoholu
        – nepilo se pravidelně, ale jen při „význačných“ příležitostech
        – až do raného středověku bylo zpít se tak, že nad sebou člověk ztratil kontrolu, znamením největší ostudy
        – bylo vyloučeno, aby pili žreci či kdokoliv, kdo o sobě tvrdil, že komunikuje s bohy – takový člověk by automaticky ztratil svůj kredit

        A když už mám být konkrétní – účast PK na Živoucí historii:
        – soutěž v pití piva a dalšího alkoholu na čas
        – Milan z východní Moravy, který mi byl doporučen jako lokální kontakt – slivovice z něho táhla na šest, možná sedm metrů
        – jméno toho, kdo se sťal a v krátkém tričku usnul po x pivech při pěti stupních venku, říkat nebudu – on si na to vzpomene sám;-)

        Pohanství je směr založený na komunikaci s bohy, vyššími silami. Spíš poteče voda do kopce, než by mohl mít ožralý pohan nějaké smysluplné vidění. K opilému člověku, hlavně v pokročilejších stavech jeho závislosti, nicméně určité bytosti promlouvají – v dnešní mluvě se nazývají „démoni“.
        Já jsem tohoto byl svědkem, i u mně velmi blízkých lidí.

        Jedině takové pohanské uskupení může mít smysl, které vychází z prokázané, reálné schopnosti někoho v něm zahrnutého komunikovat s vyššími silami. Pokud se všichni setnete, odkud chcete brát inspiraci? Z knih edice Knihy odvahy a dobrodružství?

      • Miky permalink
        Prosinec 22, 2015 1:38 pm

        Nikdo nepochybuje o tom, že stav opilosti není zrovna 2x vhodný pro vedení obřadu nebo pro nějakou jinou duchovní činnost, ale ty plky o tom, že naši předkové alkohol nepili nebo jen maličko a slabý, to je opravdu popírání faktů, které jsou doložené dobovými texty i archeologickými nálezy. Tvrzení, že ten, kdo si dá občas pivo nebo se na Silvestra nedej bozi opije, ztrácí na celá léta schopnost vidět duchovní bytosti a komunikovat s nimi, to je taky spíš výplod mozku sektářského psychotika, než pravda. No, laskavý čtenář ať posoudí sám. 🙂

    • Dragan permalink
      Prosinec 22, 2015 11:15 am

      Vladislave, ty jsi fakt tragéd .Četl jsi Epos o Gilgamešovi ? Asi se budeš divit, ale píše se tam i o tom kterak byl opičák Enkidu i s pomocí piva proměněn v člověka . A co se píše v Chammurapiho zákoníku? „Kdo bude míchat do piva vodu, bude utopen v sudu nebo trychtýřem bude lito do něj tak dlouho pivo, dokud nezemře.“ Přesně to by sis taky zasloužil. nebo: „Šenkýřku, která prodává špatné pivo, bude utopena.“ Dionýsos – Bacchus, bůh vína a legrace Řeků a Římanů ti neříká nic? A o síle dobových piv třeba zde: http://alkoholia.cz/magazin/babylonane-byli-pivnimi-fajnsmekry-znali-20-druhu-piv

      • Vladislav permalink
        Prosinec 22, 2015 1:39 pm

        Ono je pivo a pivo. Pokud toto není schopný člověk rozlišit, dostává se do klasické pasti, přesně do té, do jaké se křesťanství a „civilizaci“, které bylo nositelem, podařilo chytit prakticky všechno. Vysvětlím.
        Stará piva obsahovala násobně méně alkoholu, než piva dnešní. Pivo, kteří pili např. staří Slované v 9. století, mělo, podobně jako slovanský kvas (s nímž bývá některými soudobými autory zaměňováno) pouze okolo 0,5% alkoholu.
        Dnešní pivo má většinou od 3 do 5% alkoholu. Dospělý muž potřebuje zhruba 3-5 desítek, aby začal pociťovat příznaky opilosti – to je individuální. 3-5 desítek je sice už pár litrů, nicméně v rámci „přátelského posezení“ už je to množství, které se dá v rozumném čase udělat. Takže často vznikne alkoholismus, závislost, která se pak většinou rozšíří na víno či tvrdý alkohol. Člověk je lapený a přestává být pánem svých rozhodnutí.
        A teď si to srovnej s kvasem nebo tradičním pivem. Musel bys vypít nejmíň tři litry takového kvasu, abys dosáhl opojení srovnatelného s jedinou dnešní desítkou. Na to samozřejmě většinou nemáš ani dost času, ani dost kvasu – takže u tebe závislost nevznikne.
        Jenže to je problém, protože „někdo“ tvou závislost na chlastu potřebuje – protože jedině tak ve tvém případě udělá z potenciálně nebezpečného protivníka neškodného pinčlíka … Když se stala výroba piva komerční záležitostí, samozřejmě nejvíc prodával ten, jehož pivo mělo ty „nejlepší“ účinky. Což od jisté doby vedlo k zvětšování množství alkoholu v pivě. Kdo prodával pivo slabší, toho recept upadal v zapomnění.
        Kdo popíjel dříve celý večer kvas, měl možná lehkou náladičku. Kdo dnes popíjí celý večer pivo, změní se v polomrtvolu.
        Lidé se na toto nechali nachytat se stejnou naivní důvěřivostí, s jakou si myslí, že se 24.12. narodil Ježíšek, nebo s jakou chodí na poutě na Radhošť. Někdo je utvrdil v tom, že pivo se pilo vždycky, jen jaksi „zapomněl“ říct, že to bylo úplně jiné pivo – a že se lidé neopíjeli.

    • Miroslav "Frostík" Mráz permalink
      Prosinec 22, 2015 12:42 pm

      Védystické ezo v pojetí Pelíškovství.
      A všichni archeologové lžou! – To už tu bylo.

      • Vladislav permalink
        Prosinec 22, 2015 12:57 pm

        Řekl jeden ze šesti členů PK. To už tu taky bylo.

      • Miroslav "Frostík" Mráz permalink
        Prosinec 22, 2015 1:52 pm

        Zvláštní, bez tebe ten počet členů PK stoupá. Je nás 12 a další dva jsou čekatelé. Příznivce co se pravidelně účastí akcí (někteří aktivně) nebudu počítat. Zájem o naší spolupráci je i od ostatních pohanských uskupení.
        Všichni by měli vědět, že v rámci férovosti jsi měl, jako člen PK, obhájit svá stanoviska na „Oživlé historii“. Měl jsi své zastánce, já jsem jedním také byl, ale všechny jsi nás z toho přesvědčivě vyléčil. Všichni na tebe čekali (střízlivý) a ty jsi zbaběle nepřišel, ač jsi tam byl. Bylo by ti ke cti, kdybys ses přišel jenom pohádat. Proto jsme tě vyrazili.
        JSI JEN ZBABĚLÝ UBOŽÁK SE SYNDROMEM „KYSELÝCH HROZNŮ“ CO TADY JEN OPRUZUJE A SÁM DOTEĎKA NIC NEDOKÁZAL. JSI DOST ZNÁMÝ A NEGATIVNĚ PROSLAVENÝ SVÝMI ŽVÁSTY A CO VÍME, NIKDO S TEBOU NECHCE NIC MÍT. BEZ NAŠICH STRÁNEK, NEEXISTUJEŠ.

      • ledňák permalink
        Prosinec 29, 2015 10:26 am

        Vážení čtenáři zdravím,
        tak si tak pročítám tuto debatu a jedno musím soudruhu Vladislavovi přiznat. Dokáže ve všech pisatelích trénovat rétoriku, pravopis, schopnost reagovat na ¨nečekané myšlenky“ a hlavně přemýšlet. Dle jeho slov, je to pan dokonalý, ale docela rád bych znal názory jeho podřízených, když už je ten dokonalý manager. Možná by se divil i on sám.
        Vladislave to jaké národnosti je Váš šéf či vedoucí není podstatné. Osobně jsem měl šéfy české, německé, rakouské, polské a i holandské. A VŠICHNI byli buď dobří nebo horší, protože vždy může být hůř. A pamatuj karma je ke každému přesná a poctivá.

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s

%d bloggers like this: