Skip to content

O bubínkářích a pohanství

Říjen 13, 2015
tags:

plechový bubínekTak jo. Dlouho jsem asi nikoho nevytočil. A proto se mne „kdosi“ pokusil vyprovokovat. Pozval mne totiž na „bubnování“ 🙂 .  Ano, mne 🙂 . Ti z vás, kteří jsou na Facebooku, si už jistě všimli, že se poslední dobou doslova roztrhl pytel s akcemi, které jsou zaměřeny hlavně na bubnování a jakési „duchovno“. Ostatně už oblečeni na to musíte být asi nejspíš řádně „šamansky“, viz obrázek číslo 1. A jsou na to právě přes FB organizovány celé skupiny a události. Namátkou například: Bubnování, setkávání, souznění. Případně: Bubnování v Kruhu. Nebo: Bubnování na djembe. Mno, jistý vtipálek si dovolil pozvat mne přímo na: Bubnování u příležitosti podzimní rovnodennosti 23. 9.

bubínek imageTak jo, řekl jsem si. Podívám se na to. A koukám: Je to v Ostravě. No, to mám trochu z ruky. Hm… a platí se vlezné. Kdo má buben, zaplatí „jen“ 100 korun. Kdo ho nemá a půjčí si ho od organizátora, ten zaplatí 150 korun. Tůdle, řekl jsem si a v duchu onomu srandistovi, co mne tam pozval, poděkoval 🙂 . Nechal jsem to být a z události se pochopitelně odhlásil. Zrovna včera mne napadlo, kolik lidí tam asi tak mohlo přijít. Takže pozváno bylo 144 osob. Že se „možná“ zúčastní, to napsalo osob celkem 3. No a podle zakliknutí se skutečně této veleduchovní akce zúčastnili celí DVA lidé. Ale netuším, jestli měli svoje bubny nebo si nedejbozi museli připlatit… Třeba za takové, jako na obrázku číslo 2.

bubínek havel 31122Takováto bubnování (pozor – ne vždy jsou inzerována jako „pohanská“ nebo „šamanská“) bývají v létě většinou někde ve velkém městě v parku. Trochu jsem pátral, proč se tento podruh pohana, zvaný Bubínkář, schází s ostatními souvěrci právě v těch parcích. Asi to bude tím, že tam může dojet MHD a po skončení „obřadu“ zase pěkně odjet domů. Hlavně nemuset chodit moc pěšky a nepřespávat někde po lesích pod širákem, že jo. V zimě se bubínkář přesunuje do čajoven. Tam je to teprve echt šamanské. Namíchají se tam pěkně africké djembe, australské didgeridoo a na zdi nesmí samozřejmě chybět vlajka Tibetu. Co se týká filozofie, takový bubeník a „šaman“ má zřejmě nastudovanou „moudrost Toltéků“, buddhismus, vegetariánství a vůbec je vždycky v pohodě, hlavně, když roste tráva 🙂 . Důležité asi bude i správné oblečení a být multikulti free. Takže hlavně hodně batikovaných hadříků, „pravých“ domorodých výrobků a úplně nejlepší je mít něco od Indiánů. Jako třeba „šaman“ na obrázku číslo 3.

kýble pi282-ord71140-274604_-1_-1_ce5c_44424Víte, vůči městskému pohanství bývám dosti skeptický. K vykrádání domorodých tradic jsem už něco napsal zde. Pravda je, že na pohanství dnes nikdo nemá patent. „Šamanů“, kteří „studovali u domorodých mistrů“ je ale poslední dobou všude nějak plno. Tady si „vypůjčíte“ něco od severoamerických Indiánů, tady zase od těch jihoamerických, přidáte špetku Laponců, trochu buddhismu, nějaký bön, do kotlíku vhodíte i Austrálii a samozřejmě i Afriku a Inuity. Pejsek s Kočičkou vařili dort. Hlavně, že se penízky sypou. A proto jsem se taky rozhodl, že se stanu bubínkářem a „šamanem“!!! Už mám dokonce vybranou svou sadu bubnů! Pravda, jsou to vlastně plastové kbelíky, ale to vůbec nevadí, protože sekta Kyblíkářů na tom pořádně vyvaří a šábneme se s výrobcem. Viz obrázek číslo 4.Takže děkuji za pozornost a brzy se uvidíme na nějakém bubnování. Ať vám kýbl řádně duní!!! 🙂

Fotografie: Internet.

komentářů 6 leave one →
  1. lomikel permalink
    Říjen 13, 2015 2:25 pm

    docela ftipny :), si vzpominam na Dikobras, jak tam se tepalo do neradu 🙂

  2. Y Draig Melys permalink
    Říjen 13, 2015 1:03 pm

    Jdu do toho, kyblík mám vlastní! 😀 A aby to bylo úplně cool, tak protože uctívám Freyu, zavřu do kýble kočku… na konci rituálu ji vypustíme a to bude takový trans…

    • Říjen 13, 2015 7:23 pm

      Prostě pořádnej rachot… https://www.youtube.com/watch?v=TP_ilv5IRhM

      • Rushwolf permalink
        Říjen 14, 2015 6:19 am

        Hustý a počítám, že ta čelenka je vystřižená z ABC? Nepočítám moc s alternativou, že ta „orlí“ pera získal dotyčný za zásluhy 😀

      • Říjen 14, 2015 1:25 pm

        A co teprve nacpat dítě pod stůl, vedle zaparkovat zelenou plastovou motorku a bubnovat, to je potom „šamanismus“ 😀 https://www.youtube.com/watch?v=xxmtd6Sd_a8

      • morgarath permalink
        Říjen 14, 2015 5:34 pm

        Nevím, co pořád vadí. Vždyť ta paní má jasně oranžovou čepici Jägermaister a to je přece myslivec. A myslivci patří do lesa. A les, to je ta pravá pohanská svatyně! 😀

Zanechat Odpověď

