Skip to content

Příběh z časů, kdy se Kruh stával Kruhem

Červen 5, 2015
tags:

11287719_1456003688043840_1433989102_o

I my máme své mýty a příběhy, které si vyprávíme, když se hromadně sejdeme. Příběhy, které si snad budou jednou vyprávět i naše děti a děti jejich dětí. Jeden z těchto příběhů Vám nyní předkládáme k přečtení…“

V těch časech jsme byli mladší. Přiznám, že dobu úplných začátků nepamatuji, ovšem duchové času dali, abych se i já stal součástí kruhu, který snad nemá počátku a nebude mít ani konce…

Vydali jsme se tehdy s Mysličem a Šamanem na druhý sněm Kruhu, nevěda kolik mužů dorazí. Nakonec se nás tehdy sešlo šest plus jeden zahraniční host. Já, Šaman, Myslič, Milan, Wolf, Rolf a Raslavien. Nebylo to vůbec špatné číslo, sedm mužů je už slušný počet. Sedm mužů, kteří se vydali v silném lijáku na místo sněmu. Příznačně se vydali na blátivou cestu, neboť od našeho příjezdu vydatně pršelo. Stezka ke starému hradisku, místu konání sněmu vedla přes pole. Rozorané, podmáčené pole. Sedm mužů se statečně pustilo skrz pole, protože to byla jediná volba, když po obou stranách pole spadala kamenitá, hluboká rokle. Muži se brodili po kotníky v bahně, jakoby duchové hradiska zkoušeli naše odhodlání a vůli. Vytrvali jsme, neboť jsme věděli, že nás bohové sledují a zcela jistě je zajímá, jak si povedeme. Na hradisku bylo staré ohniště a docela dost dřeva, které ovšem bylo nepoužitelné. Rozhodli jsme se tedy vydat do krčmy, protože s plným žaludkem a korbelem v ruce se lépe přemýšlí. Neustále totiž pršelo a my neměli žádné pláštěnky, ani stany, ani celty. Podcenili jsme přírodní rozmary. Ovšem naše odhodlání sněmovat u otevřeného ohně bylo silné a s počtem vypitých korbelů sílilo. A stále padaly provazy vody z nebes…

Všimli jsme si, že krčmář má schovanou velkou zásobu krásného suchého dřeva. Měl sice i obrovského a zřejmě i hlídacího psa, ten byl ovšem již znechucen přívaly vod a ležel v boudě a chrápal jak starý opilec. Sedm mužů už je slušný počet na nošení dřeva, hlavně když jsou promočení a rozjaření. Bohové přejí odvážným a připraveným a sedmi mužům se jde hned lépe přes bahnité pole, když mají suché dubové špalky a radost v srdcích…

Sedm mužů se rozhodlo vytrvat i přes neustálý déšť. Co si pamatuji, bylo nám to tehdy jedno, zda prší či neprší. Rozhodli jsme se vytrvat a sněmovat i za tehdejších okolností. A Hromovládce to sledoval celou dobu. Sledoval a čekal, jak se zachováme. Zda vytrváme, teď a tady, anebo utečeme a tím do budoucna zboříme veškeré snahy a cíle. Sedm mužů tehdy vytrvalo. Vytrvali sami před sebou i před svými bohy. Hromovládce nám tehdy také přinesl odměnu. Při obřadu přestal posílat provazce vody a ukázal nám jeden z nejkrásnějších západů slunce, který jsme kdy viděli. Hromovládce nám tehdy ukázal, že o nás ví a cení si našeho úsilí. A my od těch dob víme, že on nás všude provází a střeží cestu Kruhu. Od těch časů se k nám také přidalo mnoho dobrých mužů…

Vyplatí se vytrvat. Každá snaha je nakonec odměněna, i když by tou odměnou mělo být pouhé poznání sebe sama…

Když sepisuji tyto řádky, venku hřmí a Hromovládce se prohání nad Horou Bouří a dává svolení, abychom tento mýtus z časů zrodu vyjevili…

11303534_1456004064710469_1491091169_n

Reklamy
komentářů 31 leave one →
  1. Tomas permalink
    Červen 8, 2015 6:28 pm

    Nechtěl jsem se původně nijak zapojovat do těchto debat. Ale jako autor „lživého článku“ musím. V článku je jasně napsáno, že jsem nebyl u počátků. Pamatuji se velmi dobře, že se tehdy na druhém sněmu řešilo Vladislave tvoje odmlčení, pokud tedy tvrdíš, že jsi nikdy, nikam nebyl pozván, buď lžeš ty, nebo kluci, kteří tě milionkrát zkoušeli kontaktovat. Ale proč by lhali oni? Chtěli si už tehdy Kruh uzurpovat? Byla tedy jejich lítost z tvého „zmizení“ falešná a hraná? Ano na prvním sněmu jsem tedy nebyl. A jsem snad proto horší? Horší proto, že jsem přidal až v době „likvidace nepohodlných“ což je pouze konstrukt tvé mysli! Šamana jsem právě loni v Popovicích osobně přesvědčoval aby napsal něco o svém pohledu, životě apod. Napsal něco nebo ne? Nebo mu nebyl článek vydán v rámci likvidace nepohodlných osob? Nebo co tvá navrhovaná spolupráce s Milanem, který ti ve finále nestál ani za zvednutí telefonu? A pokud budeš opět argumentovat rozvodem, nemocí apod, tak jsi to ty kdo nemá koule a pořád jen mlží, lže a nedokáže pravdivě reflektovat svou cestu. Pochop už konečně jednu věc- Ty jsi sice stál u zrodu Kruhu ale pak jsi ty muže, kteří tam stáli s tebou v podstatě ZRADIL.

    • Frostík permalink
      Červen 9, 2015 7:14 am

      Nevím, slovo ZRADIL, bych nepoužil. To by byl příměr konvertace na křesťanství.
      Prostě se na nás vy….l.

      • Vladislav permalink
        Červen 9, 2015 1:10 pm

        Dokážeš pochopit, že prostě nesouhlasím s tím, aby byly sněmy kolikrát slezinou x ožralých chlapů, z nichž někteří pak usnou (nebo spíš upadnou do kómatu, líp se to nazvat nedá).
        Toto není cesta k iniciaci. Kontemplaci. Přechodu k myšlení, které z nás vyhnaly desítky generací křesťanství. Toto prostě ne.
        Určité věci prostě zavazují. Buď, a nebo. Není pravda, že to „musí jít pomalu“. Ne nutně. To je prostě často jen výmluva těch, kteří si nevěří jít rychle – nebo to nepotřebují.
        Jinak: mně nikdo nikdy moc nezval. Jistým lidem náramně vyhovuje, že jim do toho nikdo moc nekecá, a dávají tomu podobu, jakou jejich ego potřebuje, Diskuse k tomu neexistuje, a když, tak jenom „ocaď- pocaď“.
        FB nemám rád. Mám ho už nejmíň 5 let, ale prostě ho nepoužívám. Není v tom nic osobního. Můj telefon 606 787 276 je ale kdykoliv každému k dispozici (pokud nespím).

      • medvidek permalink
        Červen 9, 2015 2:20 pm

        Vladislave, jsem členem sice krátce, tak nevím, jak to bylo dřív, ale pár akcí jsem se již účastnil. A co já vím, tak se napřed udělalo, co se udělat mělo a probralo, co se probrat mělo, teprve pak byla volná zábava. Já osobně jako uvědomělý sportovec (rybolov 😀 ) moc alkoholu neholduju. A je nás tam víc, co to mají stejně. Nechodim spát mezi posledními a ještě se mi nestalo abych se ráno probudil počmáranej fixama 🙂 Jak jsme psal, nevím jak to bylo dřív, ale teď to rozhodně nejni tak, jak to popisuješ ty.

    • Frostík permalink
      Červen 10, 2015 6:35 am

      Stále to samé, „takhle ne, takhle je to špatně…“ Tenhle přístup má smysl jen tehdy, když se nabízí řešení. Jak tedy? Jak prakticky postupovat? Četl někdo z nás nějakou fungující strategii? Pokud vím, nikdo se z nás nebrání přijmout něco co bude fungovat. O tom je diskuse. Strategie činnosti PK je na souhlasu drtivé většiny, či nějakém kompromisu.
      Třeba já a Miky jsme se bránili právě FB. Ale většině tenhle komunikační kanál vyhovuje, tak jsme tam. Jako nástroj propagace je účinný. Shaman třeba používá právě jen vnitřní kruh. Jinak na FB nic nemá. Výmluvy…a snaha žádná.

      • Červen 10, 2015 8:01 am

        Frostíku: Máme zapotřebí přesvědčovat někoho, kdo o to nestojí? Nemáme 🙂 Pk je společenstvím lidí, kteří si věří a pomáhají si. Kdo se sám rozhodl, že chce být mimo kmen, ať tam je.

      • Frostík permalink
        Červen 10, 2015 11:11 am

        Ano, nejvyšší guru, máš jako vždy pravdu. 😀 Jenže, tady jde o čtenáře, aby byli v obraze.

      • Rushwolf permalink
        Červen 10, 2015 1:18 pm

        Myslič není guru anóbrž Gru http://digitalhint.net/wp-content/uploads/2015/02/Gru-Despicable-And-Minions1.jpg 😀

      • Tyrfing permalink
        Červen 10, 2015 1:34 pm

        Glavnoje Razvedyvatelnoje Upravlenie?

      • Rushwolf permalink
        Červen 10, 2015 2:11 pm

        Felonius Gru… největší padouch století

      • Frostík permalink
        Červen 12, 2015 10:42 am

        U toho Mysličova odkazu, teď už víme co znamená. “ Běda, došel hajzpapír!“ 😀 😀 😀

      • Vladislav permalink
        Červen 12, 2015 1:15 pm

        Co dělat, jsem psal už snad 50x. Nebudu to opakovat.
        Vnitřní kruh z těchto stránek zmizel, tak nevím, proč ho kdosi zmiňoval. Můj e-mail je známý a dal jsem k dispozici i mobil.
        Letos se bude po napití venku u stolu usínat líp a bezpečněji, než loni. Bude mnohem tepleji. Přemýšlím, co je to za bohy, kteří toto u svých vyznavačů tolerují, nebo možná i vyžadují.
        Ale fakt mě žádní nenapadají. Ty sněmy PK, kam jsem pro jistotu nebyl pozvaný, mi fakt asi chybí.

      • Červen 12, 2015 3:23 pm

        Vnitřní kruh se přesunul na facebook, který ty vytrvale ignoruješ. Kdybys na něm byl, věděl bys i o všech sněmech. 🙂

  2. Vladislav permalink
    Červen 8, 2015 2:53 pm

    Medvídek: jasně, nejlepší bude, když si každý, kdo nehodlá odkývávat, co se po něm žádá, založí svou skupinu o 5-20 lidech, a tyto skupiny na sebe budou přes plot poštěkávat. A úplně perfektní bude, když se s ní odstěhuje někam hluboko do lesů, odkud nevyleze až do doby, než tam LČR naplánují těžbu a z jeho domečku uprostřed panenské pohanské smrkové monokultury se stane chatrč uprostřed holoseče osázené novými smrčky.

    Já především nevím, zdali jsem ještě členem PK. Guru Myslič o mně mluví v bývalém čase, takže už asi ne.
    A další věc je, že jsem se žádného dalšího kromě toho prvního srazu už nezúčastnil – netušil jsem o nich, nebyl jsem pozvaný. Teda, na jednom jsem byl – byli jsme tam tři.

    Je jistě pěkné notovat si, jak roste počet členů PK a jak je to důkazem kvalit. Ale v této zemi jsou stovky tisíc lidí s pohanským či proto-pohanským myšlením. Jsou to nejenom chlápci ve věku 25-50 hledající univerzální božstvo, nejenom čarodějky s čs. vlčáky, nejenom Češi objevující v sobě na základě nějaké četby obdiv k Odinovi, ale spousta lidí úplně jiného typu: Někdo tíhne k Védám (ale pozor, védista to není), někdo je stará pobožná babka křesťanka, která to tak nikdy ale pořádně necítila a umře s pocitem, že jí „něco chybělo“. Malá holčička, co si dělá stavby z kamínků a povídá se „skřítky“, starý chlápek typu bedny geologa Cílka nebo blogera Lhotáka. Mladá křesťanka, která se sice modlí k Ježíšovi, ale pak je oslava letního slunovratu – a ona si to prostě umí užít…
    Tyto lidi PK neoslovuje a oslovit nemůže. PK proto nemůže být pohanským kruhem, ale prostě jakousi pohanskou „výsečí“.
    Ty obtíže s tou prezentací, jak psal Frostík, by prostě zmizely, jakmile by se ta výseč rozšířila na kruh. Protože by přišli lidi, kteří by to s sebou přinesli.
    Ale někdo bude raději poplácávat po ramenou pár „věrných“ a pravdě se uzavírat, než si prostě toto přiznat. Ale jak říká klasik: to už záleží na vkusu každého soudruha.

    • Rushwolf permalink
      Červen 8, 2015 3:43 pm

      Cílek je dobrej… 🙂

      • Vladislav permalink
        Červen 9, 2015 12:57 pm

        Je. Ten chlap má obrovský záběr, a co říká, tak je prostě pravda. Kolikrát se mi něco z toho, co říkal, nezdálo, ale pak jsem si k tomu našel víc věcí a prostě jsem mu musel dát za pravdu.

      • Rushwolf permalink
        Červen 9, 2015 1:40 pm

        Jo, znám jeho dílo už dlouho a musím říci, že i v něm je poslední dobou, v těch novějších dílech, vidět určitá úzkost z nadcházející budoucnosti (a sygnály od takových lidí beru už opravdu dost vážně). Každopádně on představuje v naší společnosti přesně takovou tu duchovní rovinu, kterou bych tu rád viděl masověji zastoupenou… není to žádný slepý aktivistický enviromentalismus, není to žádné tíhnutí ke složitým náboženským konstruktům, je to cesta zkrze pochopení krajiny v které žije, její fungování i naší roli v ní spojením jejího vnímání skrze duši i zdravý selský rozum a to s úžasnou vyvážeností a smyslem pro to podstatné.

      • Rushwolf permalink
        Červen 9, 2015 1:46 pm

        viz.: http://www.denik.cz/z_domova/geolog-a-filozof-vaclav-cilek-cim-mene-peněz-tim-muze-byt-zivot-veselejsi-201203.html Když člověk přejde během pár let od poetických úvah o stromech a kráse české krajiny k sepisování příruček jak se chovat v postapokalyptickém světě… jeden se nad tím začne zamýšlet… byť s tím přišel už před dekádami Konrad Lorenz, ale i ten měl v kontextu své doby pravdu…

    • medvidek permalink
      Červen 8, 2015 6:47 pm

      No vidiš, konečně je s tebou (pardon za tikání, ještě jsme asi neměli tu čest) rozumná řeč. Tato snaha by se mě líbila, ale nějak tam postrádám tvou snahu aby všichni ti, co jsi vyjmenoval, byli Slované. Nemůžeš někomu přikázat aby byl něco co on sám nechce. Teda přikázat to můžeš, ale nebude to fungovat. To už zkoušeli jiní a vždy časem pohořely. Krásný příklad je podmaňování národů. Někdo něco dobyl, pak řekl, jste celkem mé říše, a oni se mu stejně časem vzbouřily. Nám to třeba trvalo 400 let ale povstali jsme. Stejně třeba jako teď se v Anglii bouří Skotové. Nebo v minulosti Švédové proti Dánsku a jiní. Zkrátka chci říct, že pokud by jsi dokázal respektovat, že jsem Čech a nejsem Slovan (prostě to tak necítím a nefungovalo by to), tak já s některými z tvých názorů souhlasím.

      • Vladislav permalink
        Červen 9, 2015 12:55 pm

        To bych respektovat dokázal.

    • Červen 9, 2015 5:42 am

      Vladislave, říkáš, že nevíš jestli jsi stále členem Kruhu? My to totiž také nevíme. Na interní facebokovou skupinu PK, kde rozebíráme spoustu vnitřních záležitostí se odmítáš připojit, přestože prý profil na FB máš a tvoje prakticky jediná komunikace s námi je zde přes komentáře na webu. A jaké jsou to komentáře? Samá kritika, napadání a podezírání soukmenovců. Každý, kdo si pár tvých komentů vyhledá se o tom může přesvědčit. Nemůžeš se potom divit, že v nás pomalu roste přesvědčení, že už členem Kruhu nejsi, alespoň se tak tedy nechováš. Možná se ti nelíbí směr, kterým se PK ubírá, ale měl jsi spoustu času ten směr ovlivnit a nebylo po tobě ani vidu, ani slechu. Mezitím se PK nějak vyvíjel a všichni jsme s tím vývojem více méně spokojeni. I když zlepšovat je samozřejmě stálo co. Místo toho, aby ses zapojil (na akcích, na sněmech, na naší vnitřní diskuzní skupině) se pak vždycky jednou za čas vynoříš na webu v roli mravokárce a pěkně bratrsky vrážíš našim snahám kudlu do zad. Je mi líto, že tyhle věci musíme propírat na veřejném webu a nevyříkáme si je spíš mezi sebou, ale chápu to tak, že říkat si to z očí do očí, nebo na interní skupině, by pro tebe nemělo to kouzlo. Takhle můžeš všem čtenářům sdělit své velké pravdy a ukázat jim, že jedině ty z celého Kruhu za něco stojíš a tvoji špatní soukmenovci ti nenaslouchají a nikam tě nezvou.

    • Ivar permalink
      Červen 13, 2015 8:22 am

      Vladislave, nefantazíruj, chtěl bych vidět ty tvé „stovky tisíc“, já jsem s jednou „novopohanskou“ skupinou prováděl docela detailní a důkladný průzkum a našli jsme několik stovek těch, kteří by se za takové mohli považovat. A V. Cílka znám osobně a ten se skutečně za nějakého novopohana nepovažuje. Naopak jsme zjistili, to se nezlob, že takové „věrozvěsty“ tvého typu potencionální zájemce spíše odrazují, někteří hovořili o tom, že je to vlastně „jehovismus na ruby“, neurážej se, ostatně nebyl jsi a nejsi sám, nejméně jeden už tu také byl, s rodovou společností apod. A kdyby došlo „k apokalypse“, bojím se, že by milice domobrany musely takové jedince internovat, aby v zájmu zase nějaké další engelsovské „prvobytně pospolné společnosti“ dle svých fantastických představ neprováděli převýchovu ubohých přeživších…

      • Ivar permalink
        Červen 13, 2015 8:25 am

        opravuji: mělo být: takoví věrozvěsti

  3. Vladislav permalink
    Červen 8, 2015 8:46 am

    Pěkné. Takové vargovsko-setonovské ztvárnění. Ale co první sněm u Shamana? Tam snad byl PK ustanoven, to je tedy začátek!
    Na ten se ale nějak vzpomínat nesluší a nechce. Asi proto, že tam byli i lidé a myšlenky, kteří se pak stali nepohodlnými. A ti lidé se tam setkali jako svobodní a sobě rovní. Ještě žádní guruové a jejich poslušní následovníci, ale skupina svobodných, rozhodných mužů odhodlaných vytvořit Něco.
    Naopak tam chyběl autor článku.
    Toto je zkrátka falešný článek. Existuje jedna prastará moudrost, která bude platit vždy, pro všechny bytosti schopné samostatného uvažování a tudíž i zodpovědné za své činy:
    – ztratíš-li schopnost pravdivě reflektovat svou cestu, stane se tvá cesta slepou a uzavřenou.

    • medvidek permalink
      Červen 8, 2015 11:20 am

      „Příběh z časů, kdy se Kruh stával Kruhem“ „Vydali jsme se tehdy s Mysličem a Šamanem na druhý sněm Kruhu, nevěda kolik mužů dorazí.“ Tady je výběr z článku a nějak nespatřuji, že by nějak popíral nějaké prvenství. O prvním nepíše a asi to bude tím, že na něm nebyl, jak sám uvádíš.

      • Vladislav permalink
        Červen 8, 2015 12:13 pm

        Ale jdi ty. Znáš lidi, kteří byli na skutečném začátku? Znáš Shamana? Znáš Orla? Najdeš na těchto stránkách třeba Shamanův příspěvek mladší půl roku? Přitom to je obdivuhodný člověk, který byl skutečným pohanem roky předtím, než někoho napadlo založit PK.
        To prostě není žádný „příběh z časů, kdy se Kruh stával Kruhem“. To je „příběh z časů, kdy si jistí lidé uzurpovali, že Kruh bude vypadat tak, jak se rozhodli, a komu se to nelíbilo, tak nazdar“.
        Jen pro tvou informaci – co se řešilo na skutečném začátku PK:
        – cedulky upozorňující veřejnost na posvátných místech, o co jde
        – konfrontace s křesťany (dopisy, polemiky, blogy, odstraňování symbolů křesťanství tam, kde nemají co pohledávat)
        – vytvoření slovanské, germánské, keltské sekce PK
        – proniknutí do masmédií, PK – postupně – coby klíčová pohanská platforma v zemi, PK coby reálná alternativa mainstreamu vystupující i ve vztahu k dalším, „nepohanským“ problémům – NWO, imigrace, …
        Jaká je ale realita po těch 5 letech? Jednoduše: nic. Jenom v ČR a SR jsou desítky pohanských organizací, které mají stejný nebo větší vliv než PK. PK, na jehož diskusi se v případě, že se tam neobjeví troll Vladislav, vyskytnou tak max. 4 příspěvky za týden, navíc stylu „pěkný příspěvek, smajlík“.
        Je jistě fajn někde posedět a ožrat se tak, že usnu v noci venku v hospodě na zahrádce u stolu v pěti stupních nad nulou v tričku. A pak na chvíli vystřízlivět, sebrat své družiníky a vyčistit PK od nežádoucích živlů.
        Má to ale dva háčky:
        – jediné pivo tě zbaví intuice, jasnozřivosti a tedy možnosti kontaktu se skutečnými bohy, ne těmi zkompilovanými z (převážně) křesťany dodaných zdrojů, a to i na DVA ROKY – takže je ti prostě fajn, jak se tak motáš, ale o pohanství nemáš šajnu
        – toto je prostě hra dospělých kluků – pokud chceš dělat pohana, potřebuješ koule.

      • medvidek permalink
        Červen 8, 2015 2:00 pm

        Ano, byl jsi u zrodu PK, tak jsi mohl i ovlivňovat jeho vývoj, takže na současném stavu máš svůj podíl. Je jasné, že člověk nemůže být všude a znát vše, tudíž ani vše ovlivnit, ale jsi podílníkem, neseš zodpovědnost. PK se vydal svojí cestou a pokud s tím nechceš být spojován, tak máš možnost opustit skupinu a založit nový projekt s lidmi, co to vidí stejně jako ty. Sepsat kodex a po čtyřech letech se proti němu postavit a začít ho vyvracet, to chce být opravdu velkým klukem s koulema. Já zcela jistě tvé koule nemám. Nejsem ani sečtělý, ale nesu zodpovědnost za své činy.

  4. Červen 5, 2015 8:06 am

    Tak tohle si dobře pamatuju 🙂 Začátky byly leckdy divoké, ale Kruh přetrval. A rozrostl se. A to je dobře 🙂

    • Frostík permalink
      Červen 8, 2015 1:05 pm

      Dávám k porovnání co se udělalo a na čem se pracuje.
      Použiji tento výčet a za každým bodem popíšu současný stav.
      – cedulky upozorňující veřejnost na posvátných místech, o co jde / v tom se stále pokračuje, já osobně jednu vyráběl. V počtu vede Myslič. Nevýhodou je jejich pravidelné ničení.
      – konfrontace s křesťany (dopisy, polemiky, blogy, odstraňování symbolů křesťanství tam, kde nemají co pohledávat) /oni monoetisti si s náma moc nepíšou. Pokud se se ozývají na Fb a blogách, dáváme jim jasně najevo naše stanovisko. Pokud někdy někdo odstranil nějaký nežádoucí symbol, byl by blbec, kdyby se tím chlubil.
      – vytvoření slovanské, germánské, keltské sekce PK / máme, ač byl tlak hlásit se jen k Slovanství a potlačovat ostatní části kruhu.
      – proniknutí do masmédií, PK – postupně – coby klíčová pohanská platforma v zemi, PK coby reálná alternativa mainstreamu vystupující i ve vztahu k dalším… / to je velký úkol a chce to čas. To, že se k nám hlásí další pohané je známkou, že jsme na dobré cestě. Samozřejmě, je stále co zlepšovat.

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s

%d bloggers like this: