Skip to content

Libušín 2015

Duben 27, 2015
tags:

a IMG_3598Po dlouhých letech jsem se vydal znovu na Libušín 🙂 . V sobotu 25. 4. bylo opravdu skoro letní počasí a tak jsme z Agnetou vyrazili přes Prahu a Kladno jen nalehko. Až do Kladna to bylo cestování v pohodě. Ale v Kladně jsme nastoupili do autobusu MHD číslo 7, který byl plný vlastně už od začátku, a na každé zastávce se do něj nacpalo další neuvěřitelné množství lidí, kteří jeli samozřejmě taky na bitvu. Ono je to z Kladna na ten Libušín fakt kousek, ale nechápu Kladenský dopravní podnik (nebo jak se to jmenuje), že neposílil spoje, když se koná akce, kde se dá očekávat velká návštěvnost. Atmosféra v narvaném autobuse už houstla. a IMG_3623Když jakási maminka s miniaturním vzteklounem začala pokřikovat: „Postupte si dozadu!!!“, tak už jsem to nevydržel (v zadu bylo už fakt taky plno) a kontroval jsem: „Postupte si dopředu!“ Vůbec nechápu, jak mohl řidič narvat tolik lidí do svého autobusu. Chvílemi to vypadalo, že některým pasažérům nastane infarkt, jiní si cosi histericky drmolili a zrzavý chlapeček, nad kterým jsem stál, vypadal, jako kdyby se chystal rozkousat igelitku, kterou měl sebou. Ale nějak se to šoférovi podařilo a my dojeli na místo určení. Ta maminka mě asi nebude mít ráda, ale holt to vydržím 🙂 .

a IMG_3584A teď konečně k samotné libušínské akci: Jednalo se už o neuvěřitelný dvacátý čtvrtý ročník 🙂 . Jo, čas běží. Dorazili jsme tam okolo třinácté hodiny a už tam bylo lidu jako hmyzu. Nejdříve jsme omrkli stánky prodejců. A věřte, že milovník historického shoppingu jako já, si přišel na své. Den předtím se mi po devíti letech intenzivního nošení přetrhl kožený náramek, takže jsem se sháněl po novém. Na historickém tržišti bylo opravdu co vybírat. Nakonec jsem si ale koupil kovový od Dagfariho a prsten od bratří a IMG_3636Zbránků (viz foto). Teda řeknu vám, že kdybych byl ve vatě, koupím to tam všechno 🙂 .

a IMG_3580Samozřejmě, že jsem taky koukal na sortiment zbraní, no, to bych taky nejradši všechno měl 🙂 . Co se týká občerstvení, Budvar nezklamal. Velice příjemné bylo i popíjení Malešovského piva, protože počasí bylo opravdu skoro letní. Původně jsem měl domluveno setkání s Olafem, scénáristou Battle Owl. IMG_3595Měli jsme sraz u stánku, kde se sovákovo věci prodávaly a byl v plánu rozhovor, který by jste si tu mohli přečíst. Ten první vypadal takhle: https://pohanskykruh.wordpress.com/2014/11/23/rozhovor-s-valecnou-sovou/ . Olaf mne dopředu varoval, že bude mít vybitý telefon. Což nevím, jestli měl, ale každopádně nebyl na příjmu. Asi pětkrát jsem se ke stánku vypravil a za celou dobu jsem ho tam nezastihl. Fousatý prodavač, který vyráběl Rubyho placky poťouchle pravil, že Olaf se pohybuje někde v areálu a že „…ještě není moc nalitej“. No, každopádně jsme se nedokázali za cca čtyři hodiny sejít 🙂 .

a IMG_3583Před začátkem samotné bitvy jsme s Agnetou stačili projít i část tábora šermířů. Dalo se zahlédnout leccos, od vikingů až po husitské „Boží bojovníky“. Perfektně jsem pokecal s plecháčem z Řádu rytířů sv. Lazara. V tábořišti hrála i středověká hudba, v kotlích se vařilo cosi novověkého a vůbec tam bylo veselo. Vlastní bitva začala něco po šestnácté hodině. a IMG_3604No, vysvětlovat, oč v ní šlo, asi nemá cenu. Ona to totiž (podobně jako třeba Notorburg) není historická rekonstrukce. Aktéři se především chtějí bavit, a tak tu můžete vidět jak vikingy, tak řádové teutonské rytíře i švýcarské vojáky s dlouhými píkami. a IMG_3616Prostě bojovníci z různých dob a z různých zemí. A možná jich tu letos bylo i 2000. Fakt nevím, blbě se to odhaduje. Co mne opravdu překvapilo, bylo to, kolik mezi diváky bylo rodičů s malými dětmi, předpokládal bych u nich jistou soudnost. Když máte mrňouse, který ještě pořádně nevyleze z kočárku, nemůžete se divit, že při bitevní vřavě bude řvát na celé kolo, zvlášť, když se střílí. No, někteří rodičové s tím zjevně nepočítali a velice se tomu divili.

a IMG_3613 hBoj to byl pěkný, fotky jsou trochu horší, protože jsem si stoupl opravdu blbě. No, posuďte samotní. Po sedmnácté hodině, když bitva skončila, jsme se s Agnetou vraceli zpět do obce Libušín na autobus. Obávaná 7. měla jet v sedmnáct dvacet. No, když jsme dorazili na autobusovou zastávku, stálo tam asi sto lidí. Vzdali jsme to a šli naproti do hospody na pivko. Slušný Krušovice měli. V osmnáct dvacet měl jet další autobus MHD. Měl. Ale nejel. Nebo vlastně jel, ale nestavěl, protože byl narvanej k prasknutí (fakt překvápko). Lidí se začala zmocňovat nervozita. Bylo nás na zastávce možná sto dvacet. Jeden nervózní čekatel zavolal na číslo infolinky kladenského MHD, které bylo u jízdních řádů. Dovolal se do vrátnice a IMG_3633garáží. Myslel jsem, že ten pán rozšlape telefon. Další autobus měl jet v devatenáct dvacet. Jako, na to jsem fakt neměl nervy, když lidé postupně odpadávali a odjížděli přivolanými taxíky směr Kladno, vzdali jsme to. Zavolali jsme si taxík taky. A dobře jsme udělali. Protože zrovna přijížděl NARVANÝ autobus číslo 7. Počítám, že znovu nestavěl a ti zoufalci, co na něj čekali, tam stojí ještě dneska. Když nás taxikář vyložil na kladenském autobusovém nádraží, pochopil jsem, co je v Kladně v rámci autobusové dopravy za posledních dvacet pět let nového: Vůbec nic. Hnusné komunistické zchátralé nádraží, že i v Ledči nad Sázavou mají modernější. Taxikář si mnul ruce, čekal, že se do Libušína a zpět otočí ještě nejméně desetkrát. To rito jsem mu opravdu přál 🙂 . A Kladenskému dopravnímu podniku přeju brzký krach.

Abych tedy celou libušínskou akci nějak zhodnotil: Samotná bitva, tábor, historické tržiště, organizátoři, bojující a další, s čím nemělo kladenské MHD nic společného, byli perfektní. A za rok se chystáme dorazit zase. A pokud chcete být u toho, kladenským autobusům se vyhněte obloukem 🙂

Fotografie: Autor.

komentářů 8 leave one →
  1. T.M.A. permalink
    Duben 28, 2015 9:15 am

    ty nelíní kladenští obyvatelé většinou raději chodí pěšky (daleko to není a po cestě se dá i vystřízlivět) …přecejenc už to známe 😀

  2. vonrammstein permalink
    Duben 27, 2015 8:16 pm

    Podle fotek jsi stál tak 50 metrů nalevo ode mě. Ale kam jsi to chodil na to pivo?? Já tam od pátku s nechutí srkal hnusnýho předraženýho Březňáka, bo tam nic jinýho netočili 😦
    Nákup jsem ovšem udělal taky dobrej. Přivezl jsem si novej meč s novou dýkou, k tomu starou, poctivou, ručně kovanou obouruční sekyru a starej, ale pevnej a lehkej štít, to všechno dohromady za 3.100.- 🙂

    • Duben 28, 2015 3:38 am

      Na pivo jsem chodil na kopci na tržišti 🙂

      • vonrammstein permalink
        Duben 28, 2015 9:07 pm

        No jo, čoveče, ale já kempoval dole u bazénu. To bych většinu času strávil na cestách mezi pivem a pivem 😀
        Na hradišti jsi byl?

      • Duben 29, 2015 3:34 am

        Nebyl, to už jsem nestihl.

      • vonrammstein permalink
        Duben 29, 2015 6:58 pm

        Škoda, je to moc zajímavý místo.

      • Duben 30, 2015 9:34 am

        Vim, nestíhal jsem.

  3. Harog permalink
    Duben 27, 2015 7:45 pm

    Ta část o Kladenských busech mě rve na kusy 😀 😀

Zanechat Odpověď

