Skip to content

Oznámení o banu a reakce

Květen 17, 2014

Jak jste si asi všimli, v minulých dnech navštívil tyto stránky pravoslavný věřící, který nás seznamoval s věroukou svého náboženství. Vzhledem k tomu, že nerespektoval výzvy, aby toho zanechal, bylo mu znemožněno sem další komentáře posílat. Níže zveřejňujeme mail, jímž mu to bylo sděleno i jeho poslední reakci (zatím byly dvě), z níž mj. plyne, že jsme to vlastně byli my, kdo debatu na téma pravoslaví vyvolal. Každopádně to byl on, kdo kontaktoval PK mailem na téma odlišnosti pravoslaví od římského katolicismu. Po přerušení komunikace s ním pak přímo na web  napsal pod článek „Proč jsem se stal pohanem“ mimo téma komentář, v němž zmínil pravoslaví, odlišující se prý od agresivnějšího římského katolictví, které svou násilnou povahu mělo převzít od římského pohanství. Identický komentář, patrně opět s úmyslem vyvolat debatu na téma pravoslaví, týž den zveřejnil ještě na jiném webu, kde na něj nikdo nereagoval.

Protože naším cílem není omezovat přístup k informacím, ale korigovat komunikaci, kterou nepovažujeme za vhodnou, uvádíme pro případné zájemce kontakt, na němž může s Dominikem pokračovat v disputaci po mailech: dominigue727@seznam.cz

Vážený Dominiku,

jak jste asi pochopil z přerušení mé komunikace s Vámi, ztratil jsem zájem v ní nadále pokračovat. Znamenalo by to v prvé řadě neustále korigovat Vaše nesprávné vnímání pohanství, o němž jste si udělal jakousi představu, aniž byste patrně pohanství blíže studoval či nějakého pohana vůbec v životě osobně poznal. Skutečně nemám čas ani chuť věnovat pravoslaví tolik času, jako věnujete Vy, jakožto pravoslavný věřící, a odpovídat Vám na 2-3 maily denně. Měl jsem zato, že jste to pochopil.

Svůj misijní činnost u pohanů jste však přesunul přímo na náš web, kde jste znovu potvrdil, nakolik našemu světonázoru nerozumíte – snad díky filtrům Vaší víry, přes které na tu naši pohlížíte. Vaším cílem však není s námi komunikovat proto, abyste ji poznal, ale přesvědčil nás o své pravdě, jež se zove pravoslaví.

Pohanský kruh je pohanské společenství s webem, na němž nemáme zájem propagovat jiná náboženství. Zvláště ne křesťanská, která náš světonázor nerespektovala v minulosti a činí tak už 2000 let dodnes.

Snažíme se náboženství druhých ctít do té míry, že se je nesnažíme obracet na jinou víru, či jejich náboženství zpochybňovat, ani nepropagujeme svůj názor na stránkách odlišných náboženských skupin, protože to nepovažujeme za slušné. Vzhledem k tomu, že jste dnes nerespektoval požadavek kolegy, abyste se svou činností na našem webu přestal, byly Vaše další komentáře zabanovány.

U nás často říkáme, že je důležité, aby víra byla především živá, tedy v životě praktikovaná. Tím nemyslím, že by ta Vaše nebyla, nicméně jí jen prospěje, když dosud nemalý čas vynaložený na zpochybňování pohanství těm, pro které je životní cestou, věnujete o to intenzivnějšímu a konstruktivnímu praktikování svého pravoslaví v reálném životě.

S pozdravem

Wolf

 

Vážený Wolfe.

Než se naše cesty definitivně a konečně rozdělí, nechápu proč jsem Vámi a ostatními neustále nazýván misionářem. Misionář je někdo, kdo by Vám začal psát, že je jeho víra je správná a Vše špatná a začal by vykládat pravoslavnou teologii, aniž byste o to stáli. Pokud jste si nevšiml, tak jsem  ani v e-mailech, které jsem poslal Vám, ani ve svém příspěvku na Vašich stránkách nezačal sám od sebe ani kritizovat Vaši víru, ani jsem nezačal mluvit o čem učí Pravoslaví, nebo proč je lepší než pohanství.

Napsal jste, že z přerušení komunikace jsem asi pochopil, že nemáte zájem o komunikaci se mnou. Zdá se, že jste mi chtěl naznačit, že Vám zasílám informace o pravoslavné teologii, které Vás nezajímají. Na to Vám říkám NIKOLIV. Komunikaci jste přerušil poté, co jsem Vám poslal informace o tom, co učí Pravoslaví o posmrtném životě a spáse. Tuto informaci jsem Vám poslal proto, že jste mi v předchozím e-mailu napsal, že VÁS ZAJÍMÁ, CO PRAVOSLAVÍ UČÍ O SPÁSE, NIKOLIV PROTO, že bych se sám rozhodl Vás zásobit pravoslavnou teologií. Pro mne bylo naopak obtěžující vyhledat pro Vás oficiální pravoslavná teologická stanoviska, ale kvůli Vaší žádosti jsem to udělal.

Podobně ani v příspěvcích na Vašich stránkách jsem nezačal ani mluvit o teologii Pravoslaví, ani o tom, že je lepší než pohanství, nebo že pohanští bohové neexistují atd. Teprve poté, co Myslič, Tierfing a zejména Rushwolf stočili téma na pravoslavnou teologii a začali vyzvídat, jsem byl nucen jim zodpovědět teologicky. Podobně i zde pro mne bylo obtěžující neustále jim hledat oficiální teologickou pozici Pravoslaví.

Ani v komunikaci s Vámi, ani s nimi jsem nezačal kritizovat jakoukoliv pohanskou věrouku přesně do té doby, než jste začali kritizovat Pravoslaví. Ani v komunikaci s Vámi, ani s nimi, jsem nezačal mluvit o pravoslavné věrouce do té doby, kdy bylo tímto směrem z Vaší strany stočeno téma, neboť jsem předpokládal, že nikdo z Vás nestojí o přednášku z Pravoslaví. Nebyl jsem to já, kdo začal vrtat do pravoslavné teologie, bylo úmorné hledat pořád dokola odpovědi na otázky z Pravoslaví, vzhledem k tomu, že jsem sem přišel dozvědět se něco o pohanství. Kdybych chtěl diskutovat o Pravoslaví, nelezl bych na pohanské stránky, pouze mi přišlo nevhodné nereagovat na odezvy. Můj původní zájem dozvědět se o tom, co pohanství skutečně učí, skutečně ochladl poté, co jsem byl neustále nucen odpovídat na pravoslavné teologické otázky a neustále byl osočován, což zcela znemožnila jakoukoliv pokojnou diskuzi.

Když budete příště chtít vědět, co učí Pravoslaví, najděte si nějakého popa. Já nemám vícekrát v úmyslu být zatahován do diskuze o Pravoslaví a být zavalen dotazy z oblasti pravoslavné teologie, na ně když ze zdvořilosti odpovím, jsem obviněn z misionářství. Nebyl jsem to já, kdo chtěl mluvit o Pravoslaví, to Vy jste strhávali diskuzi tímto směrem, navíc agresivně a nepřátelsky. Obvinění z misionářství beru jako osobní urážku, neboť jsem z něj byl obviněn poté, co jsem byl proti své vůli zatažen do diskuze o Pravoslaví, o kterém jsem nechtěl vůbec diskutovat. Je vidět, že vzhledem k tomu, že každého křesťana, i toho, který je k Vám přátelsky naladěn, zatáhnete okamžitě do teologických hádek, a když na Vaše výpady odpoví, je obviněn z misionářství, tak si zcela zasloužíte netoleranci, které se Vám ze strany většiny křesťanů dostává. Kdo si hledá nepřátele i tam, kde nejsou, je nakonec obklopen samými nepřáteli.

Každopádně Vám i přesto přeji požehnaný den. Je mi naprosto jedno, že si teď budete mezi sebou vykládat, jaký jsem byl misionář, i když debatu o Pravoslaví jste vyvolali Vy, nikoliv já.

S úctou

Dominik

 

 

 

 

One Comment leave one →
  1. whitegolfer permalink
    Květen 18, 2014 9:39 am

    Některé troly je dobré poslat tam kam patří….!! ´=))

Zanechat Odpověď

