Skip to content

Runový pokus

Květen 15, 2014
tags:

Ač nejsem přímý vyznavač severských bohů, přesto mám některé věci z této části stromu indoevropské víry rád. Má pohanská víra je sice nejvíc ovlivněna keltským směrem, ale nezastupitelné místo v ní má právě i germánský a slovanský směr. Když vzývám Hromovládce, volám: „Taranisi, Donare, Perune…“ a tak uspokojím vazbu krve všech mých předků. Proto také Runy stály (možná i neprávem) na okraji mého zájmu. Znal jsem jejich účel a začlenění do seveřanské mytologie, dokonce jsem je několikrát i použil při psaní magického textu. Zůstávaly však, pro mě, jen formou psaní. Díky Mikymu jsem dostal jiný pohled na jejich používání a na jejich význam v magii. Co však vzbudilo mojí zvědavost, bylo založení skupiny na FB PŘÁTELÉ RUNOVÉ MAGIE A SEVERSKÉ TRADICE. Dle většiny přispěvovatelů jde o mocný magický systém všestranného použití. Ač k magii sahám, jen když selžou všechny světské možnosti, protože proč porušovat předivo světa, když skoro všechno zvládneme svojí vůlí, pílí a snahou, zjistil jsem, přes svůj skeptický postoj, že magie opravdu funguje. Někdo by sice mohl poukazovat na náhodu, která vyšla několikrát za sebou, na pozitivní autosugesci, která umocnila mojí snahu, ale není to, co vybočuje z běžného chodu života, právě projev magie?

V paměti mi utkvěl citát Drahji Mickhariče: „Magie, má-li být hodna svého jména, musí přinášet reálné výsledky ve fyzickém světě“. To je i můj postoj a vztah ke všemu co je nazýváno magií a čarodějnictvím. A runy k tomu patří.

Některé komentáře přímo vybízely je důkladně vyzkoušet. V mém zaměstnání se mi k tomu naskytla příležitost. Obráběcí stroj, na kterém dělám, vykazoval náhodně se vyskytující poruchu. Posun obrobku je zajištěn vozíkem, který ovládá počítačově řízený variátor.

run1

Ten podle měnění frekvence, napájení motoru, určuje rychlost a délku posunu.   Při zvýšení odporu posunu (drhne, narazí,…) stoupající proud vypne motor a variátor hlásí chybu. Při běžném chodu je to při extrémních situacích. Určitě jste pochopili můj technický výklad, ale pro netechnické typy to zjednoduším. Tyč jede, narazí, zadrhne, stroj se zastaví. Jenže teď si to zastavovalo, jak chtělo, někdy to udělalo párkrát za směnu, nebo to vypadávalo po každé operaci. Čip vyhodnocující proudové zatížení byl v pr… . a dělal si, co chtěl. Co je však nejzvláštnější, že mí kolegové co se, se mnou střídají, měli projevy poruchy minimálně, já s nimi zápasil celou směnu.

run2

Tady je vidět ruka vozíku posunu, co tlačí profil „L“ do obráběcí části (kostka).

Nevím proč, ale na mě připadala ta nejhorší část pomyslné periody, kdy se projevovala závada. Vymačkával jsem chybu za chybou a už i kolegové z okolních strojů se nám smáli, že hrajem na hracím automatu, kdy výhra je více operací bez zastavení. Už jsme si chystali ceduli s nápisem : Odloučené pracoviště Psychiatrická léčebna Červený Dvůr Specializace – Herní závislost. Zkouška naší trpělivosti byla opravdu perná. O to víc mě štvalo, že mě to šlo nejhůř.  Pak mi bleskl hlavou ten nápad.  RUNY!

Bylo mi jasné, že těžko opraví poškozenou elektroniku, takový fantasta nejsem, ale co takhle zvrátit tu náhodu, že mi to pojede častěji než kolegům co mě střídají? Proč to nevyzkoušet.

Nadhodil jsem dotaz na FB PŘÁTELÉ RUNOVÉ MAGIE A SEVERSKÉ TRADICE, kde jsem požádal o navržení run k tomuto problému. Jsem rád, že přispěli runici v takovém množství.

Díky Fíbovi jsem se dozvěděl několik názorů, jak runy používat, a tak jsem mohl proklepnou více způsobů. Názor, že stačí runu jen zhotovit a ona už na základě tvaru a významu působí, se mi nezdál, už na základě mých osobních zkušeností s magií.

Nejdříve jsem to zkoušel psát křídou přímo na obráběcí prostor stroje, ale žádnou změnu jsem nezaznamenal. Že by hrála svou roli i vzdálenost? Určitě. Tak jsem porunil přímo elektronickou skříň. Nadrzo jsem popsal stěnu uvnitř a rovnou fixou.

run3Náhodovost se nezměnila tak, abych jí v tom chaosu vypínání poznal. Pak mě napadlo, jestli bych ty runy neměl taky stále vidět a tím se podílet, na kvantové úrovni, na jejich působení? Fixou jsem popsat dveře nemohl, jenže bílá křída na světlé šedi není skoro vidět, a tak jsem začal používat průvodní štítky popsané fixem.

run4Zkouška různých kombinací run se ustálila na sestavě na fotce. Pro podporu jízdy obrobku jsem ještě vymyslel tohle.

run5

Kolegové co mě střídali, mi hlásili stav průběhu své směny. Začal jsem mít subjektivní pocit, že se to o něco zlepšilo. Mě mírně, u druhého kolegy to bylo stejné a u třetího se to zhoršilo. Bylo to působením run, nebo jen časový posun cykličnosti výskytu chyb? A nebo je to, výsledek mé autosugesce a můj mozek to snáze zvládal? To posuďte sami. Někdo může sice něco namítat o špatném provedení, o amatérském přístupu z mé pozice neznalce, ale fakta spíš podporují teorii o přímé vazbě run a toho kdo je vytvořil. Další důležitý faktor je víra v ně.

Jaký je tedy závěr? Runy nic neopraví, fyzika má daná pravidla, ale pokud chcete a uděláte vše pro svůj záměr, tak vám runy nejspíš pomůžou.     …a k tomu ta mystika…

komentářů 10 leave one →
  1. whitegolfer permalink
    Květen 18, 2014 9:37 am

    Samo, že runy za vás nic nespraví, ale naučí vás přemýšlet v souvislostech, kontextu a systému, což je opak mystiky, víry a pod…….

  2. Shaman permalink
    Květen 16, 2014 4:51 am

    Frostíku, možná by fungovali ještě líp, kdybys je napsal vlastí krví 🙂 Sice se říká že i mistr tesař se utne, ale i u nás strojařů krev teče často 🙂 Tak proč toho nevyužít.

  3. Frostík permalink
    Květen 15, 2014 1:14 pm

    Abych nezapoměl. Vítězem se stává….. ŠÁRKA!

    • Catalessi permalink
      Květen 15, 2014 5:19 pm

      ??? 😉 Díky, ale to asi ne. 🙂 My máme takovou teorii, jak to funguje, že člověk působí prostřednictvím své vůle na zástupný předmět, který katalyzuje projev vůle (zvolené runy) a pak působí na objekt, jenž chceme změnit. Působil jsi ty, já jenom dodala runy podle tradice, tak jak jí ctím a rozumím. Vítězem je Frostík a hlavně, aby stroj dobře šlapal, až se vrátí z opravy… 😉

    • Catalessi permalink
      Květen 15, 2014 5:21 pm

      PS: I kdyby magie fungovala jen na 10 procent, vždycky je to dobrých 10 procent, když o něco fakt jde… 😉

  4. medvidek permalink
    Květen 15, 2014 9:48 am

    No, nejsem „runotepec“, ale měl jsem možnost mluvit s pár lidma (2), co runy nějakým způsobem využily, ať k věštění či něčemu jinému a všichni dva se se shodli, že runy jsou mocné, ale vždy si za to něco žádají. Takže dal jsi patřičnou oběť? 🙂

    • Frostík permalink
      Květen 15, 2014 1:10 pm

      Dal, ale buď soudný. je to jen psychycká pomůcka. Nic neopravý.

      • medvidek permalink
        Květen 15, 2014 2:26 pm

        Jj. Taky jsem se u toho dost nasmál. Jako strojaři je mi to víc než jasný.

  5. oldwomen permalink
    Květen 15, 2014 7:09 am

    Ehm… a nebylo by efektivnější vyměnit trucujícího švába?

    • Anonymní permalink
      Květen 15, 2014 9:15 am

      Jak jsem napsal, runy těžko odstraní závadu. Chtěl jsem změnit tu náhodu, na koho připadne větší projev poruchy.

Zanechat Odpověď

