Skip to content

Typologie pohanských pošuků aneb klíče od tučňáků

Duben 5, 2014
tags:

obezita-2Na pokus o tento článek se chystám již dlouho. Pozoruji totiž, že díky zvyšující se internetové gramotnosti se v českém a (potažmo i slovenském) pohanství objevují (nebo jsou více čitelní) zajímaví jedinci, kteří spadají do kategorií pohanských pošuků, a tyto subjekty by bylo dobré trochu rozebrat. Tento pokus o článek berte, prosím, s humorem.

 Nejdříve si posvítíme na fenomén zvaný Vibrabába. Kdo je vibrabába? Inu, vibrabába praktikuje takzvaný vibrabábismus. Tento „esoterický“ směr vyznávají zejména ženy. Tedy bytosti, které aspoň jako ženy vypadají nebo se tak tváří. Jde většinou o bytost částečně ženského pohlaví, která do svého „učení“ míchá různé navzájem cizí a nezřídka naprosto protikladné prvky, například: Pohanství, buddhismus, andělíčky, tarot, runy, kabalu, mimozemšťany, vysokorychlostně frekvenční jednorožce a třeba i Atlantidu a astrální druidy. Oblíbené čtivo vibrabáby je časopis typu Astro. Velice často je taková vibrabába obézní. Ze své obezity si udělala ctnost. Tu si vyargumentuje asi takto:  „Uctívám Velkou Matku. Ta vypadá jako Věstonická Venuše. A já vypadám jako Věstonická Venuše, tudíž i já vypadám jako Velká Matka! A tlustá jsem proto, protože se mám dobře!“  Část této zajímavé podskupiny pohanských pošuků má dokonce i své vlastní televizní vysílání, kde trousí svá moudra. Samozřejmě, musíte vysolit nějaký tučný peníz, jinak „esoterika“ nefunguje! Televizním vibrabábismem v praxi se můžete pokochat například zde: https://www.youtube.com/watch?v=9yjv11QBMxQ . Pěné, což? 🙂 Ještě chybí Aštar Šeran, ale i ten jistě přiletí. Zvláštním poddruhem vibrabáby je Karmabába. Smějete se? Tak to nedělejte!!! Protože karmabába vám vysvětlí, že váš osud určuje Karma. A to znamená, že všechno zlé se vám přirozeně vrátí. Takže to v praxi vypadá tak, že když někoho pošlete do řiti, on pošle do řiti vás. Tak je to. A jestli mi nevěříte, zeptejte se Aštara Šerana a Budhy a Mistra Yody a Dýchavičného Alberta. Jo, ještě bych zapomněl, karmabába má od tučňáků klíče. V minulém životě byla Kleopatra nebo tak něco.

McDonalds-mcdonald-27s-131219_468_698Dalším zajímavým exotem v pohanství je Internetový mudřec. Tento exemplář bývá málo vidět, ale zato se dá hodně číst. Na Facebooku patří k takzvaným „sběračům skupin“. To znamená, že se nakvartýruje do každé magické, pohanské či esoterické fb skupiny, kde mudruje. Jedná se zhusta o osobu aspoň zdánlivě mužského pohlaví, živící se jako věčný student (to jest do třiceti ve škole), případně jako specialista na internetové „COSI“. A nebo jako kancelářská krysa vůbec. Tento poddruh pohanského pošuka má často panickou hrůzu z jakékoliv fyzické činnosti, zejména z manuální práce. Při zatloukání hřebíku je velmi nebezpečný sobě i okolí. Internetový mudřec bývá někdy vyzáblý rachitik, ale existují také velice obézní jedinci, kteří vlastní Zlatou kartu do velkovýkrmníků McDonald’s. Jeho pohanství je obsaženo zejména v uctívání takové legrační chobotničky z jedné nikdy neexistující knihy. Internetový mudřec dá hodně na vzdělání. V diskusích proto velmi rád cituje Wikipedii. Je také lovcem „nácků“. Pokud si dovolíte mít jiný názor než on, jste automaticky „nácek“. Čtete-li například tyto“náckovské“ stránky, jste podle internetového mudřece zcela jistě „nacista“ 🙂 . Tento exemplář také nevyhledává pobyt v přírodě, protože „… vliv přírody na pohanství se přeceňuje, protože dnešní pohan je v podstatě měšťák“. Internetový mudřec má vždy a všude pravdu, opovažte se s ním nesouhlasit!!! V řiti byl totiž už mockrát. Pokud ho rozzlobíte, začne používat velice silná slova, zejména: „explicitní“, případně „implicitní“ a někdy dokonce přidá i strašlivé „legitimní“. Internetový mudřec také zodpovědně uctívá odkaz Václava Lahve, volí zelené, piráty nebo „Karla“ a samozřejmě má od tučňáků klíče. A to hned dvakrát.

megadruidNyní se podíváme na druh pohanského pošuka, kterým je Korespondenční druid. O tomto exempláři se zmíníme jen velice krátce, protože bych nerad prozradil nějaká „zapovězená“ tajemství 🙂 . Korespondenční druid je velký poctivec, posílá libry nebo dolary za moře a odtamtud mu chodí certifikáty a potvrzení, že je „druid“. Tím se stává uznávanou osobností, která okolo sebe šíří aureolu moudrosti a sepjetí s Přírodou. Co na tom, že nerozpozná javor od jasanu, to přece není důležité. Korespondenční druid získá vědomosti a znalosti, které sahají až k samým kořenům prastarých dubů, které střeží tajemství původních druidů. Teda prý. Když se korespondenčního druida zeptáte, proč se o tyto „znalosti“ nepodělí s historiky a archeology, odpoví vám, že „ je to tajný“. Klíče od tučňáků má. A archeologové a historici jistě lžou, protože druidi vždycky byli hodní a vůbec neprováděli lidské oběti a Caesar, Tacitus, Diodoros Sicilský, Lucanus a další antičtí autoři lhali a lhali a lhali…

megadruid hDalším zajímavým druhem pošuka je Akademik. Akademik studoval nejméně dvě VŠ. Akademici se sdružují v mamutích velkoorganizacích typu Rodný upír. Tyto organizace mají velké množství členů, někdy až tři. Ze svých obřadů jsou schopni vás vykázat proto, že nemáte předpisovou rubášku z desátého století, ale máte jinou, třeba ze století jedenáctého. Akademici jsou schopni se poštěkat i mezi sebou, jestli se „hovno“ řeklo stejně v Bělorusku jako v Bosně. Akademik má samozřejmě klíče od tučňáků.

Jiným, neméně obávaným, pošukem je takzvaný Tradicionalista. I jich je na našem území mnoho, prý čtyři. Tradicionalista věří v „Tradici“ s velkým „T“. Tradicionalisté se množí atomizací, tedy každý z nich má nejméně dvě internetové stránky. Čemu takový Tradicionalista věří? Inu, posuďte samotní, např. zde: http://leidarstjarna.wordpress.com/ . Tradicionalista je nohsledem barona Julia Evoly, kterému i fašismus přišel „příliš rovnostářský, demokratický, republikánský a socialistický“. Dalším jejich guruem je René Guénon, který byl takový evropský „Tradicionalista“, že pro jistotu přestoupil na islám: http://cs.metapedia.org/wiki/Ren%C3%A9_Gu%C3%A9non . Tradicionalista má vždy pravdu, protože ji prostě má. On je „osvícený“, on je „vyvolený“, on je „Avatar“. Věří v to, že „vyvolení“ mají vládnout, a ostatní držet hubu a pracovat. A pokud to náhodou nechápete (jako já), tak jste holt ti „podřadní“ taky 🙂 . Klíče od tučňáků jsou pro Tradicionalistu naprostou samozřejmostí.

aštarA nyní tu máme pohanského pošuka zvaného Ufogermán. Ufogermánství spočívá v tom, že jste také „osvícený“ (tedy první styčný bod s Tradicionalisty) a věříte i v to, že nacisté s naší planetou ještě neskončili. Šéf NSDAP Martin Bormann totiž v roce 1945 nezemřel, ale nasedl do létajícího talíře a odletěl na Mars, kde se chystá (je nesmrtelný, protože je Superárijec) mohutná nacistická invaze zpět na Zemi. Máme se tedy na co těšit. Ufogermán také věří v naciproroka Miguela Serrana (další styčný bod s některými Tradicionalisty) a jeho učení: http://radicalrevival.wordpress.com/miguel-serrano/ . Čtete odkaz? No, to ještě není všechno, ještě doporučuju mrknout na tuto paní: http://radicalrevival.wordpress.com/savitri-devi/ . A pozor, podle nepotvrzených zpráv už jsou ufonacisté v Antarktidě, kde mají svou základnu. Nemáte v pořádku původ? No, to máte peška… 🙂 . Nevěříte, že Adolf Hitler byl blonďák? Tak to máte peška taky. A vůbec, připravte si pruhované pyžamo, budete ho brzy potřebovat. I urgermán je majitelem klíčů od tučňáků, protože jsou přeci z té Antarktidy.

Derivátem ufogermána je Ufoslovan. Jako by mu z oka vypadl. Jen se nám to jaksi otočilo. Germáni vůbec prý nejsou Árijci, to Slované, ale zcela určitě. Ti největší. A nejlepší ze Slovanů jsou samozřejmě Rusové. Už od dob Atlantidy a Velké Tramtárie. Slované jsou prostě best off. K dobrému bontonu každého ufoslovana patří věřit v takové padělky jako je Velesova kniha, Rukopisy Královedvorský a Zelenohorský a další fajn fantasy čtivo. Zkuste okusit zde: http://vedy.sk/sk/vedy.php . A pokud náhodou nevěříte, tak bacha, protože jinak vás sebou Páter Pyj nevezme do létajícího talíře, až přiletí pro své věrné Aštar Šeran. Zajímavé je, že Ufoslovan a Akademik se mezi sebou vůbec nesnesou, přestože jsou oba Überslované. Ufoslovan je hrdým majitelem klíčů od tučňáků. Tučňák je přece Slovan, ne?! A pravdu má samozřejmě vždycky taky, protože je „vyvolený“.

K ufogermánství má také blízko Nacipohan. Nacipohan je zajímavý exemplář pohanského pošuka. Inteligence mnoho nepobral. Je hrdý na to, že je „bílý“. Když se na něho podíváte blíže, zjistíte, že zhusta má tmavé oči i vlasy a mnoho nordického v sobě nemá. Je také hrdý na svůj „dělnický“ původ. Jeho „dělnictví“ spočívá často pouze v tom, že pracuje jako hlídač „bezpečnostní agentury“ v Tescu nebo Penny Marketu. V jeho knihovničce nesmí chybět zásadní dílo jednoho Rakušana. Většinou ho nacipohan nikdy nečetl, ale to je jedno. Jeho pohanství se většinou omezuje na skandování „Valhalla!!!“ v hospodě. Obdivuje SA. Ovšem velkomyslně přehlíží, že šéf štábu SA Ernst Röhm byl buzerant. Také obdivuje SS. A zde opět přehlíží fakt, že při vstupu do těchto elitních jednotek musel uchazeč splnit i jisté inteligenční testy. A samozřejmě mu jako pohanovi nevadí ani to, že jeden z největších hrdinů Waffen SS byl belgický katolík Leon Degrelle. Nacipohan je tedy neuvěřitelně nábožensky tolerantní 🙂 . Nacipohan nemůže volit DSSS, protože „… Vandas nemá rád Němce a nechce jim vrátit Sudety. Povídali kucí v hospodě“. Nacipohan to má těžké, nemá klíče od tučňáků, protože neví, jak tučňák vypadá. Nebo neví, jak vypadají klíče?

death-metal-totoroJistou podobnost s nacipohanem jeví Krutopřísný zlopohan. Kdo to je? Krutopřísný zlopohan vyčnívá už zevnějškem. Nosí kožené kalhoty a kanady s přezkami Československé lidové armády. A to i v létě. S oblibou se také strojí do triček überkrutých metalových kapel. Čím větší rachot, tím více pohanství. Občas má také nějaké zvíře, většinou psa. Někdy i blechy a filcky. Taky má plnou hubu keců. V dětství to měl ale těžké a musíme proto mít pochopení k jeho chování. Není zlý, my mu jen nerozumíme. Nechápeme jeho pózu, která jistě skrývá citlivou a něžnou duši… Takže když máte pocit, že se krutopřísný zlopohan chová jako debil, nemůže za to. Od tučňáků klíče nemá, protože nejsou dostatečně „temní“, protože mají i bílá peříčka.

amálkaA na závěr jsme si nechali to nejkrásnější, nejnevinější pohanské stvoření, takzvanou Čarodějku Picca. Tato náctiletá bytůstka nepochybně ženského pohlaví si vede deníček, kde si píše o „kouzlení“. No, to asi dělají všechny malé holky, ale tady se „čaruje“, chápete?! Piccanka věří v růžové jednorožce, načechrané kouzelné králíčky a prince na bílém koni, který pro ni jednou přijede. A nosí pentagram. Čím více pentagramů a jednorožců, tím více Picca. A taky hodně vlogů na Trubce! https://www.youtube.com/watch?v=–dDilWAw8U . Všechny ctitelky Picca jsou na sebe hodné a ani mouše by neublížily. Problém ovšem nastává, když piccanka zůstane takto naivní i v dospělosti. Princ na bílém koni holt nepřijede, ale přijede Tonda Kořen z vedlejší vesnice na traktoru a ukáže jí cestu Rájem. Ale třeba ne, třeba princové opravdu jsou 🙂 . Čarodějka Picca nemá klíče od tučňáků, ta má klíče přímo od Šmoulů.

Tak, vážení a milí čtenáři a čtenářky, doufám, že tento pokus o článek nikoho z vás neurazil a berete ho s humorem. Možná, že najdete zvláštní kolonku i pro jeho autora 🙂 . Přeju vám Pravdu a Lásku, Slunce v duši, dobrou karmu (klidně i tu v koupelně), odkaz Václava Lahve a Martina Bormanna a nakonec i ten létající talíř Aštara Šerana.

Reklamy
komentářů 59 leave one →
  1. Anonymní permalink
    Červenec 17, 2016 8:46 am

    co su to kluce od tucnaku?

  2. Kryserka permalink
    Listopad 30, 2015 9:34 am

    Tak tohle je zde jeden z mých dlouhodobě nejoblíbenějších textů, ke kterému se často a rád vracím, a vždy si odnesu dobrou náladu…

  3. Srpen 27, 2014 1:26 pm

    Pobavila jsem se, zejména u čarodějky Picca, jichž na internetu sídlí hned několik mně známých. 😀 Jak sleduji příspěvky na pohanské Xichtoknihové skupině, nemůžu si pomoct, ale mám pocit, že v sobě každý ze skupinového osazenstva včetně mě – buďme upřímní – skrývá některé aspekty oněch tebou sepsaných druhů, (určitě ne každý od každého) které se občas projevují. 😉

    • Srpen 27, 2014 1:37 pm

      Tak on to je vlastně aprílový článek 😀 některým to uniklo a evidentně se našli 😀 Picca jede 😀

      • Srpen 28, 2014 8:02 pm

        No hlavně Bohdalka z odkazu, to je čarodějnice sama o sobě 😉

      • Srpen 29, 2014 12:30 pm

        😀 No… Jistě i „internetový mudřec“ by se našel 😀 O „korespondenčních druidech“ nemluvě 😀 Ale asi přidám i kolonku „momentální Kelt“ 😀

  4. Červen 1, 2014 4:19 pm

    Stejně ste všichni zaprodnaci Lokiho a snažíte se jen zasít svár a oject nám všem virtuální řitě!

  5. krutopřísný zlopohan permalink
    Květen 5, 2014 6:54 am

    Tento článek je sračka…legrační, ale sračka. Autor je nepochybně špinavý křesťan, který pobral asi tolik rozumu jako nacipohan 😉

  6. Finni permalink
    Květen 3, 2014 7:09 am

    Fakt jsem se zasmála,to musím sdílet 😀

  7. Meri permalink
    Duben 19, 2014 9:31 am

    Tohle je luxusní článek…fakt jsem se nasmál… hodnnotím 11 body z 10…

  8. Duben 10, 2014 4:40 pm

    Přečetl jsem si zdejší komenty a nějak mi uchází, z čeho ta vyhrocená debata vlastně vzešla.

    Myslič napsal vtipný článek, kde škatulkuje určité jedince, kteří představují svébytné typy hlásící se k pohanství. Nikoho nejmenuje, nanejvýš opět s humorem popíše. Žádný z nich nereaguje, potrefené husy se patrně nepoznaly, články na tomto webu nečtou, nebo jim za komentář nestojí.

    Vladislav v komentáři uvede další typ pohana, který se dnes dle jeho názoru rovněž vyskytuje. Najednou se tu objeví reakce některých jedinců, kteří možná zareagovali na použití určitých slov, ale možná nepochopili podstatu, která měla být sdělena. Útočí na jeho autora, dokonce mu vyčítají, že se vůbec vyjadřuje, když jednou napsal, že se tu debat zúčastňovat nebude.

    V čem je ale rozdíl mezi tím, co napsal Myslič a Vladislav? Vždyť oba jen vyslovili svůj názor! Ten druhý to schytal jen proto, že se našli čtenáři, kteří s jeho pohledem nesouhlasí a patřičně zareagovali (i když bych řekl, že v tomto ohledu jejich osobní zášť byla na úkor argumentace). V tomto vidím jediný rozdíl.
    Má tu snad ale někdo větší právo se vyjadřovat než druhý? Má mlčet, pokud vidí problém někde, kde druhý třeba ne? Má snad být zavržen, protože takový názor zformuluje a zveřejní?

    Na počátku PK jsme se shodli na tom, co nás spojuje. Pokud v tomto ohledu dále panuje shoda, tak se domnívám, že by nás neměl rozdělovat odlišný pohled na některé věci. Zda tuto shodu mezi sebou ještě máme si můžeme ověřit na blížícím se sněmu.

  9. oldwomen permalink
    Duben 9, 2014 2:07 pm

    D O K O N A L É
    Poznámka – bohužel, archetyp naši postavu, ať se snažíme jak chceme, ovlivňuje víc, než je nám milo. Tímto neomlouvám přežírače a držitele trvalé rezervace stolečku v karbanátkovně. Ani nepodporuji vyznavače toho jediného správného genetického koktejlu.

  10. Frostík permalink
    Duben 9, 2014 11:03 am

    Vladislave jestli chceš, přijeď 1.5. do Popovic na sněm PK a můžeš nás přesvědčit o tvém postoji. Prodebatujeme to.

  11. Vladislav permalink
    Duben 9, 2014 9:34 am

    Rushwolf: ano, to byla chyba, to jsem měl dodržet. Tentokrát to už ale napravím. Kdo pěstuje kult průměrnosti, ten se průměrným také stává.
    Ale netrap se, guru prý už v rámci výkladu svého světonázoru chystá po obtloustlých prdelkách další článek, na kterém si povinně zachrochtáš. A při něm mu už jeho „pohanské“ budování v intencích světlých zítřků diktovaných židokřesťanem a jeho výkladem dějin nic nenaruší, protože všech osm „pohanů“, kteří jeho články komentují, kromě přitakání, jako vždy, nic víc dohromady nedá.
    Pořád jsem si říkal: kam zmizel vonRammstein? Jak to, že guru a jeho parta nejsou už pěkně dlouho ve při s křesťany (a nejen s nimi, v podstatě s nikým…).
    A už to vím: nikam nezmizel.
    Boje skončily, protože ty se vedou jen s protivníky. A protivníkem nikdy nebude dítě s vodní pistolkou.
    Kam zmizely vstupy Wolfa, Rolfa a dalších, kterým v rámci PK kdysi šlo o nějakou skutečnou věc??
    Na kdysi zatracované a prý mrtvé Bratrství, kde to ještě aspoň trochu žije a kam smí přispívat i jiní, než ti, které guru schválí.
    Ztráta času, takovéto jeho marnění bych mohl od bohů už těžce schytat:-(
    Domluvil jsem.
    Budu reagovat už pouze na e-maily, a jen tehdy, pokud budou konstruktivní.

    • Rushwolf permalink
      Duben 9, 2014 9:42 am

      Už chrochtám, čtu si koncept 😀 a netrap se, že si se tím Guru nestal i přez veškerou snahu ty… prostě… nedokážu se rozpůlit, moch bych rád vyhověl všem, ale prostě… není to v mejch silách, vážně 😉 😀

    • vonrammstein permalink
      Duben 9, 2014 6:50 pm

      Heh, mě se jen tak nezbavíš. Říkal jsem Ti přece, že jsem nesmrtelnej.

      • whitegolfer permalink
        Duben 11, 2014 6:03 pm

        TY TU??? ´=)))

      • vonrammstein permalink
        Duben 15, 2014 4:14 pm

        Jasně, golfisto! Chodím častěji, ale většinou nemám důvod se projevit 🙂

  12. Duben 9, 2014 8:13 am

    Příští pokus o článek bude o kalokagathii. Věřím, že si opět najde svého věrného čtenáře. 😀

  13. Historik Vladislav permalink
    Duben 9, 2014 7:51 am

    Frostík: je to přesně, jak říkáš. Tragédie je, že i když „českému pohanovi“ nezbývá než lepení z těch střípků, najdou se i mezi těmi sotva pár desítkami lidí někteří guruové, kteří mají naprosto jasno, co je a co není v pohanství slepá ulička. Takoví, co do jednoho pytle hodí lidi analyzující tzv. zakázanou historii s blouznivci typu hvězdných dětí, new-age sekt a dalších, a to jen proto, že jim jakýkoliv jiný než jejich vlastní výklad boří pracně budovanou guruovskou image.

  14. Duben 8, 2014 8:33 pm

    No, jsem rád, že mám takového věrného čtenáře, který tak bedlivě sleduje všechny mé pokusy o články 😀 No, přiznám se, že jsem do tohoto nezařadil „Věčného mudřece, který jen kafrá“ proto, že jsem si tady toho tragédá už vůbec nevybavil. Tak málo důležitý mi přide. No, teď, když se nám připomněl, i když ještě v loni psal: „Tímto končím s příspěvky na těchto stránkách. Nebudu číst od jakýchsi Lomikelů (cos kdy publikoval, cos kdy udělal, co jsi vůbec zač???) o tom, že bych se měl nechat vyšetřit, ani argumentovat proti Rushwolfům, jejichž argumentace spočívá v rovině, že to, co tvrdí oni (resp. co obdrželi předžvýkané od mainstreamu) je přece automaticky pravdivé.
    K tomu, abych chodil do lesa a “něco tam cítil” (takto jsem to měl už v 6 letech;-)), ještě ze sebe nemusím dělat “pohana”, dávat se tetovat, kupovat vlčáky a dělat další pózy. Pokud se Pohanský kruh nezreformuje, pokud nepůjde cestou iniciace, výběru, kontaktu s bytostmi, na něž se odvolává, usilování o skutečné změny Systému a efektivního boje proti prvkům, jež z “pohanství” udělaly marginální jev, ale bude koníčkářským uskupením “pro každého”, spadne do stejných pekel, jako předtím Rodná víra a podobné organizace….“ No, takže počkáme, jak dlouho to vydrží tentokrát. 😀 Zatím se dobře bavím a koukám, že nejsem jediný 😀 Těším se na další příspěvky 😀

  15. Frostík permalink
    Duben 8, 2014 5:00 pm

    Popřemýšlejte o tom co nám chtěl Ladislav sdělit. Pokud jste se v jeho komentáři nenašli, netýká se to vás a jestli ano, jak dalece má pravdu? Pohanský kruh se přece nebojí kritiky a odlišnosti názorů. Je to jeho pohled a mě by zajímalo, jak osobně dobře zná myšlené jedince a co s nimi prožil.

    • Vladislav permalink
      Duben 8, 2014 7:36 pm

      Díky, Frostiku, ale já uz jsem za nepřítele. Guru Myslic tak rozhodl. Bylo to tuším v nejakem filmu: je to marný, je to marný, je to marný…

      • Rushwolf permalink
        Duben 8, 2014 7:59 pm

        Předpojatost je hrozná co?

      • Frostík permalink
        Duben 9, 2014 7:46 am

        To sis drobet zapřeháněl. Myslič má svoje mouchy, jako každý. Ale třeba my dva, po osobních půtkách, dojdem k společným závěrům k oboustranné spokojenosti. Tak se Guru nechová. Proto mě zajímá, jak ho osobně dobře znáš mimo net?

    • sroub permalink
      Duben 8, 2014 9:09 pm

      Frostíku, obávám se že Vladislav (už ne Historik) nemá vůbec zájem nám sdělovat jakoukoliv konstruktivní kritiku nebo názor. Jen se potřebuje vůči nám, co to děláme špatně, vymezit. Jako už poněkolikátý….

      • Frostík permalink
        Duben 9, 2014 7:35 am

        Když se nad tím zamyslíme, tak kdo to dělá vlastně dobře? Všichni to lepíme z těch dochovaných střípků a z vlastní zkušenosti. Nikdo neví jak to bylo. Jsme ekletici všichni do jednoho. Toť pravá realita. 🙂

      • Historik Vladislav permalink
        Duben 9, 2014 7:46 am

        Promiň, ale ty jsi kdo? Máš někde nějaké články, buduješ někde něco, jdeš někde někam s kůží na trh? V životě jsem o tobě neslyšel.

      • sroub permalink
        Duben 9, 2014 11:35 am

        Neslyšel.
        Asi to bude tím, že nepíšu rádoby vědecký bludy, ale spolupracuji se skutečnými historiky, a zajímá mě historie a věda, ne pseudohistorie a radobyslovanský védy….

  16. morgarath permalink
    Duben 8, 2014 10:54 am

    Historik Vladislav: hahaha, dobře napsané !!!! :-D:-D:-D akorát znám pár takových lidí i ze svého okolí… I když jsem je už dlouhou dobu neviděl, takže je otázka, co jsou dnes, jestli pohané, nebo něco jiného, dostatečně undergroundového :-D:-D

    • Duben 8, 2014 11:34 am

      Ano, velkoměstských pohanů, kteří nedokáží najít cestu k Přírodě je mi nesmírně líto. Ještě, že s nimi na tom malém městě nepřijdu moc do styku. A těch, kteří vymění „euroindiánství“ za pohanství, tak těch je mi taky docela líto, ti holt nevědí, kam patří… A uplně nejhorší jsou ti „ublížení“, co za nimi není vidět žádná práce, jen „radí“. Tušil jsem, že ještě neumřeli 🙂

    • Pustevnik permalink
      Duben 9, 2014 11:47 pm

      Jó takových lidí je docela dost a to ne jen kolem pohanství. Takový ten typ lidí jak si nakoupí přívěšky se symboly aniž by si zjistili co vlastně znamenají. Takoví ti co kreslí nebo vyrývají runy či symboly a přitom o nich nic nevědí. Hlavně, že je to cool. Takoví co tě poučují o bozích na základě milionkrát recyklované informace z něakého blogísku, původně převzaté z wikipedie. Naštěstí aspoň z mé zkušenosti takoví lidé po chvíli zase přeletí jinam.
      Ovšem je třeba rozlišovat mezi přelétavostí a osobním vývojem. To že byl někdo před lety něčím, neznamená, že to teď nemyslí vážně. Cesta poznání je trnitá a pochybuju, že měl někdo to štěstí, se narodit do pohanské rodiny.

      • Duben 10, 2014 7:42 am

        Pohanům už se děti rodí, Rushwolfova rodina je toho dobrým příkladem 🙂

      • Pustevnik permalink
        Duben 10, 2014 12:45 pm

        To budou mít dobré, že budou mít na čem stavět. Jsem zvědavý, jestli vzniknou rodové kulty.

      • Duben 10, 2014 8:58 pm

        Tak v Rushwolfově případě se na tom pracuje už dlouho 🙂 Oba prcky jsem viděl a mají se čile k světu, mají i pěkná jména 🙂 Tady jsem o tom, jak to mají, před časem psal: https://pohanskykruh.wordpress.com/2012/08/30/rozhovor-s-vlky/

      • Frostík permalink
        Duben 11, 2014 5:01 am

        Na to jsem sám zvědavý u svých dětí.

      • Rushwolf permalink
        Duben 11, 2014 8:40 am

        Je to výzva s nejasným koncem… člověk to asi nesmí hrotit a mnoho si od toho slibovat… můžeme se jen snažit to dětem nezprotivit a pojímat to tak aby to v nich zanechalo pěkný vzpomínky jako na něco co v jejich dětství bylo dobré a pak si k tomu sami třeba najdou v době dospívání cestu. Každopádně myslím, že i v PK jsou lidé kteří v tomhle jsou dál a mají starší děti 😉

  17. Historik Vladislav permalink
    Duben 8, 2014 10:16 am

    Autorovi článku unikl ještě jeden typ „pohana“, typ, který by šlo nejlépe charakterizovat jako „všeználkovský velkoměstský pohan“.
    Tento typ vyrůstá od dětství v prostředí velkého města, u nás Prahy nebo Brna. Jako takový je odmala vedený k tomu, že ví řadu věcí líp než nějací kolegové ze zapadlé vísky, neboť přece žije „u zdroje“. Je přitom zcela jedno, jestli disponuje čtyřmi doktoráty nebo obsluhuje ve fabrice rezavý lis, jeho znalosti jsou vždy ty nejlepší, přehled nejširší a pojetí pohanství, které vyznává, to jediné správné a možné.
    Má-li ovšem ty čtyři doktoráty, pak jsou v jeho očích všichni, co je nemají, pouze nedostudovanými hlupáky, a obsluhuje-li ten lis, pak jsou všichni, kteří aspoň odmaturovali, neužitečnými, fyzické práce se štítícími teoretiky. Vždy jsou totiž dobří jen ti, kteří prošli stejnou cestou, jako on.
    Pohanství je pro něj pouze zástupný cíl, protože to hlavní, o co mu už odmala šlo, bylo za každou cenu zaujmout, být „jiný“, za doslova jakoukoliv cenu se vyčlenit z davu a v ideálním případě kolem sebe vytvořit i shluk obdivovatelů a nohsledů, protože to hlavní, čeho se tito „pohané“ bojí, je, že si jich nikdo nevšimne. Ono se ani není čemu divit, protože většinou ani v pracovní oblasti, ani v soukromé není jejich život žádná hitparáda.
    Tito pohané jsou „pohany“ především proto, že se domnívají, že to „letí“ a také proto, že jinak by byl jejich život jednou nekončící nudou. Dříve, než se stali „pohany“, byli třeba skinheady, harekrišnisty, euroindiány… prostě vždy něčím, co se jevilo jako dostatečně odlišné od „hlavního proudu“, takže věřili, že tím zaujmou své okolí a jejich život se konečně začne naplňovat.
    Jejich důležitým rysem je vzhled – protože už z principu odmítají jít v čemkoliv do hloubky a k podstatě, snaží se o to víc upoutat vzhledem, s důvodnou obavou, že jinak by řad alidí jejich „pohanské“ směřování nemusela poznat. Je-li např. takový „pohan“ zaměřený nacionálně, musí si pořídit aspoň kapesník se lvíčkem, je-li např. „pohanka“ součástí nějakého „vlčího“ kultu, „musí“ mít čs. vlčáka, se kterým snad chodí i do sauny. Největším strachem těchto lidí totiž je, že budou majoritou považováni za totéž, co majorita sama, čímž by jejich sebevědomí kleslo k nule.
    Jako praví zástupci velkoměsta jsou fascinováni už tím, že je jim dopřáno strávit se žíznivými kamarády a bečkou piva víkend kdekoliv mimo katastr nejbližší obce. Fascinuje je v „přírodě“ cokoliv: rezavějící smrkovou monokulturu považují za fragment původního hercynského pralesa, hromadu šutrů z nějakého bezvýznamného hrádku okořeněnou vybájenou barokní pověstí za relikt dávného božiště…vždyť to všechno se tak moc odlišuje od světa, na který jsou zvyklí!
    Jejich celkem nenáročný život jim poskytuje dostatek času k tomu, aby shromažďovali rozsáhlé znalosti encyklopedického typu, bez vůle a schopnosti hledat a najít podstatu jevů a hlubší souvislosti.
    Posledním důležitým rysem, který bych pro tuto skupinu zmínil jako charakteristický, by byl – slovníkem našich kámošů křesťanů – rys zvaný „papežštější než papež“. Člověk této skupiny, je-li např. euroindiánem, se bude do krve hádat s příslušníkem kmene Lakota, že jeho pojetí indiánských tradic, a nikoliv pojetí toho Lakoty, je tím správným. Tento rys je typicky „čecháčkovský“, v novodobé historii se objevil zhruba se vznikem trampství na začátku minulého století a jde spíše o psychologický, nikoliv sociologický defekt.

    Přesto, že jsem se pustil do takto důkladného rozboru, je význam tohoto typu „pohana“ pro soudobé pohanství minimální. Člověk této skupiny totiž, stejně jako nevydržel předtím u jiných „in“ směrů, většinou nevydrží ani u pohanství. Důvodem je jeho neochota a neschopnost jít v čemkoliv, v čem se během svého života snažil křečovitě na sebe upozornit, jakkoliv do hloubky, „na dřeň“ a tím se aspoň POKUSIT pochopit podstatu daného hnutí…
    Proto tak, jak dané hnutí přestane být „módní“, resp. stane se běžným, opouští ho i většina těchto lidí, aby hledala zase něco jiného, něco, co zatím ještě nikdo nebo skoro nikdo nedělá a kde by mohli ukázat, že právě oni jsou těmi prvními široko daleko, kteří si to uvědomili.

    • Anonymní permalink
      Duben 8, 2014 10:23 am

      Nebyl ty si takhle náhodou sám euroindián? 😀

      • Duben 8, 2014 11:35 am

        😀 😀 😀

      • Historik Vladislav permalink
        Duben 8, 2014 1:11 pm

        Nebyl, ale asi rok jsem se o to před víc než 10 lety neúspěšně pokoušel. Taková je moje minulost, stejně jako minulostí jiných je skinheadské pivní hnutí užitečných idiotů, které nakonec vždy skončí u nějakých VonRammsteinů nebo přetransformovaných ožralých Landů.

        Víš, ono „pohanství“ v podání těch, kteří se dle vzoru potrefených hus v této diskusi hned ozvali, není ničím novým.
        Je to jen takový malý český, skoro cimrmanovský pokus o pojetí něčeho, o čem si dotyčný na základě načtení x knih a zhlédnutí y filmů myslí, že tomu rozumí. Vzniká pak něco neskutečného: „veledílo“, které nemá s tím, za co se vydává, pranic společného.
        Takový člověk ignoruje odborné poznatky – nezajímají ho. Přehlíží důvody a souvislosti – nepotřebuje je. Jediné, co potřebuje, je vyniknout. Co na tom, že znalostmi to asi nebude. Co na tom, že prací, která je za ním, taky ne (nejen že se neopomene ke svému „nízkému“ statutu vždy přihlásit, ale ještě to neomaleně vydává za výhodu).
        A tak, sám jednooký, shromažďuje zástupy dalších jednookých a šedým či zeleným zákalem postižených, a chrochtá blahem, jak jich hezky přibývá:-)
        Od konce 80.let bylo takových „nových“ hnutí spousta.
        Je to všechno o ničem, nejen že to má doslova nulovou spojitost s tím, za co se to vydává, ale ono se to tomu „předmětu“ doslova vysmívá.
        Úplně na začátku byl tramping a skauting. Už tehdy byli mezi námi cimrmani, kteří hodlali jet do USA poučovat tamější trampy a skauty, jak by se to „podle nich“ mělo dělat.

        Mockrát jsem přemýšlel o tom, co bych dělal, kdybych byl nějaký „úhlavní nepřítel pohanství“. Zakázal bych ho? Ani náhodou – získalo by punc zakázaného ovoce a přilákalo nejednoho silného, kvalitního vyznavače. Pomlouval ho a zesměšňoval? Ani to ne – ti chytřejší by rychle poznali, jak jsou mé útoky tendenční a jednostranné, a zase by tím pohanství posílilo.
        Kdepak – já bych si založil SVÉ pohanství. A to by bylo skoro pro každého. Pohrdal bych intelektuály a tradicionalisty víc než „sluníčkáři“. Přesně v intencích mainstreamové historie bych odchytával ty, o kterých bych věděl, že toto uvažování nikdy nepřekročí, a pacifikoval bych je.

        A hlavně se pečlivě staral o to, aby většina z nových hledačů starých cest musela doslova zakopnout o mé cimrmanovsko-čecháčkovské vyznání: hledáte pohanství? TOTO je to, co hledáte.

        Toto zabere totiž vždycky. Jak porazíš smrtelnou infekci, která tě ohrožuje? Postaráš se, aby dřív, než zesílí, dostal každý, koho by mohla ohrozit, injekci silně zředěné a oslabené VLASTNÍ infekce. Říká se tomu očkování, akorát zatím se to dělalo hlavně v medicíně:-)

      • sroub permalink
        Duben 8, 2014 3:29 pm

        Zase náš oblíbenej bejvalej euroindián. Už sme si mysleli že tě přestalo bavit vymezování se vůči nám všem, ale evidentně si se na vyšší úroveň bytí nepovznesl 😀
        Zajímalo by mě, co ti krom vlčího kultu, udělali ještě i trempové a euroindiáni. A pokud jsi skutečně historik, jak máš hrdě napsáno v nickname, rád bych viděl nějakej doklad o alespoň třech případech, kdy trempové a skauti hodlali jet do USA, a poučovat tamní skauty a trempy. Ale pochybuju o tom. Pochybuju o tom i proto, že význam sova tramp, je zcela jiný u nás a v americe, pochybuju o tom proto, že skauting je britské hnutí, a v americe je tudíž její odnož, nikoli základ nebo případně centrála kterou by mohl kdokoli poučovat.
        Zajímalo by mě, co ti za příkoří způsobili pražáci nebo brňáci, ačkoliv pochybuju že to byl někdo od nás, protože z prahy nebo brna, jsme ve vlčim kultu všehovšudy tři nebo čtyři, ale to jen tak naokraj.
        A že si podle projevu soudě, zcela evidentně nebyl připuštěn k páření ženou z vlčího kutu mající čsv, to se nesmíš divit, z takovejma názorama. Ale nandals jí to, zaručeně se ještě teď smíchy za břicho popadá 😀 😀 😀

      • vonrammstein permalink
        Duben 8, 2014 6:44 pm

        Co to meleš, Vladislave? Co ty víš o tom, kde já jsem skončil, osle nemoudrej?

    • Rushwolf permalink
      Duben 8, 2014 2:00 pm

      Já bych se nějakého očkování „horšího“ pohanství nebál… dokud tu budeš na stráži ty a budeš nám říkat jak to má být správně a až na dřeň, aby to nebyla jen póza určitě to bude ok 😉 Je i hezký že si se nezapoměl otřít o vlčí kult (o jehož histori, fungování a lidech v něm víš kulové)… kde je zastoupení od lopat po vysokoškoláky, od obyvatel samot po obyvetele měst, kde krom jednoho člověka co byl u aktivních počátků pohanství v čr a zažil i tu éru skinheds (ono to tenkrát šlo dost ruku v ruce) není jediný co by k pohanství přešel kvůli módě a před tím se pokoušel razit klíny do hlav euroindiánům, nebo se uchytit v jiné „skupině“. „Služebně“ nejmladší členové jsou v našich řadách už cca šest let i když brzo přibudou další… jak dlouho teda vlastně dle tebe musí člověk v něčím aktivně žít aby si ho neobvinil s povrchnosti? Asi ty mladší ročníky udělali chybu že se nenarodily hned o rok po tobě (ne dřív to by ti mohly vyfouknout klíče od tučňáků 😀 ) To že někteří členové (zdaleka ne všichni) mají čsv. Ok… on vlastně pohan nesmí být zároveň kinolog, nebo zájemce o LH, nebo třeba alternativní zemědělec, páč je to hned vytváření undergrandového povrchního image. Správný pohan má být decentní chlapík v kvádru s předpisovou délkou vlasů a vybraným chováním, prostý tetování, amuletů a jakýchkoli zjevných projevů a vyjádření svojí víry, neměl by o sobě zveřejňovat žádné informace, svou vírunijak prezentovat a už vůbec ne jí nechat ovlivňovat „kulturu“ svého života… a k té hitparádě v osobním životě? To byla nějaká tvá retrospektiva? (pozdravuj manželku…) 😉

      • Historik Vladislav permalink
        Duben 9, 2014 7:55 am

        Ano, přesně tak: vytváření undergroundové povrchní image. Pokud neumím plavat, nebudu skákat šipku do pětimetrové laguny, a pokud o sobě tvrdím, že jsem dobrý plavec, nebudu to dokazovat pouze v takové hloubce, kde dosáhnu. O tom to je.

      • Rushwolf permalink
        Duben 9, 2014 9:11 am

        problém je že ty si tu pleteš dohromady plavání a gymnastiku… kurva, to že má někdo psa, nebo sází ředkve, potažmo si občas zablbne bez nároku na honorář někde ve skanzenu aby obohatil školní mláděž není povrchní pohanská image.. je to prostě koníček a záliba člověka, která je jednou ze složek, která tvoří jeho osobnost, pak tu je ta víra… obojí je na sobě nezávyslé, ale existujeli v jedné osobě nutně se prolíná… pokud to považuješ za „pohanské image“ sám jen povrchně hodnotíš na základě nějakých vnějších znaků, které jsou to jediné co jsi maximálně schopen pojmout a pak bys měl být raději sticha… páč takhle 80% znaků co si napsal v tom svém plku sedí na tebe samého. To že nedokážeš ani odejít jak si to již před rokem avízoval, svědčí znovu jen o tom, že ty sám nás potřebuješ, potřebuješ někoho poučovat, potřebuješ sociální kontakt, někde se zviditelnit a být něčeho součástí… mám se ti za to smát? proč? je to přirozené, jen ostatní se za to narozdíl od tebe nestydí 😉 A ýže jsi nepřítelem.. hele.. slyšet takovéto fňukání od někoho kdo tu rok strašil židy až na hraně paranoidní konspirační psychózy… no coment…

    • Červen 1, 2014 2:27 pm

      humor se někam vytratil a zbylo jen urážení všech…palec dolu 😉

  18. Anonymní permalink
    Duben 6, 2014 4:08 pm

    …a na „naziwiccany“ jsi zapoměl? Oni ti to, ale nezapomenou!!!

  19. Kemf permalink
    Duben 6, 2014 10:09 am

    Zatím nejlepší co jsem kdy od Mysliče četl :DDDDDDDDDDD

  20. morgarath permalink
    Duben 5, 2014 9:43 pm

    Krutopřísný pohan!!!:-D:-D:-D Ihned jdu spálit svoje metalová trika:-D

  21. Wolf permalink
    Duben 5, 2014 1:01 pm

    Neber to v zlom, ako v zásade s týmto súhlasím. Na svete sú všelijaké individuá, ale miestami to je fakt trápne.
    Niekedy som mal miestami pocit, ako keby si tiež patril do njakej takej skupiny, kde všetci ostatní sú horší pohania ako ty a každého pohľad na svet je zlý lebo nie je podbný tvojmu.
    Naozaj to nemyslím v zlom 🙂

  22. überuniverzal permalink
    Duben 5, 2014 7:58 am

    Už u Akademika jsem měl myšlenku, že jestli si ty explicitně implicitní ale ne legitimní klíče od tučnáků dočtu někde dal, tak to vzdám.

  23. ToM permalink
    Duben 5, 2014 7:46 am

    Oprava: Martin Bormann odletel na odvrátenú stranu Mesiaca 🙂

  24. lomikel permalink
    Duben 5, 2014 7:24 am

    vyborne ! 🙂
    nasral jsi veschny, taky to delam :))

    —-

    btw. je tu a u mikiho takove mrtvolne ticho pac vsichni kategorie pohanu ted ujizdej na xichtoknize ?

    http://moje-kniha-stinu.blog.cz/1403/pratele-runove-magie-a-severske-tradice

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s

%d bloggers like this: