Skip to content

Rašovkování s Frostíkem aneb „Už to prosvítá“

Říjen 22, 2013
tags:

rasovkovani (8)Tento víkend jsem se zase něčemu přiučil. Zúčastnil jsem se totiž druhého ročníku akce (kterou jsem loni vynechal, samozřejmě kvůli ženské 🙂 ), zvané „Rašovkování“. Tu pořádal náš kamarád a adept na členství v Pohanském kruhu Frostík. Letos jsem se tedy spolu se soukmenovci Tomasem, Mikym a souvěrcem Fíbou dorazili. Frostík akci pořádal na své chatě nedaleko Blanska u Českého Krumlova. Jelikož v pátek jsem měl v továrně odpolední šichtu, jeli jsme s Tomasem až v sobotu. Protože jsem po šichtě zašel ke „Studničkům“ (což je můj oblíbený podnik, v kterém se po práci schází proletariát), druhý den ráno jsem byl kapku dezorientován. S Tomasem jsme byli domluveni, že mne vyzvedne v devět ráno. Přijel v půl deváté. A to jsem fakt nečekal. Nakonec jsem se dopotácel do jeho zánovního Citroenu a vyrazili jsme.

???????????????????????????????Jelikož Tomas měl sebou jen litr medoviny a já jen necelý (má proslulá vlastní trhavina), tak jsme ještě  v Táboře doplnili zásoby  nákupem kvalitního vína v Lídlu (když to  doporučuje Marek Vašut, tak proč ne, že jo, 🙂 ). Do Blanska jsme dojeli celkem snadno, jenže pak jsme se nevyznali v mapě, kterou nám Frostík poslal. Tomas mu nakonec zavolal a dozvěděli jsme se, že máme zahnout pod dubem v jedné vesnici a jet okolo hospody. To mne sice napadlo taky, ale ???????????????????????????????hospoda byla stejně zavřená. Nakonec jsme dorazili na místo určení, kde už nás kluci očekávali. Ihned jsme od Frostíka dostali flaškový Budvar, což jsme s Tomasem s díky přijali. Kousek od chaty, která se jmenuje Rašovka, má Frostík nádherný kamenný kruh, posuďte z fotky. Neodolal jsem a pověsil tam na strom svůj dřevěný runový návaz.

rasovkovani (9)Po výborném guláši, který Frostík připravil, jsme vyrazili na „menší procházku“. Tak to aspoň tvrdil Frostík. Mělo to být nějakých 5 km. Mělo… Nejdříve jsme vyrazili do lesa na jeho oblíbené skály. Tam jsme objevili tajemné runové nápisy. Samozřejmě jsme původně mysleli, že vznikly přirozenou přírodní cestou, jenže Fíba pravil, že je to jistě ???????????????????????????????práce Pátera Pyje a Slovanskoárijských védyistů, kteří se vecpou všude 🙂 . Já jsem sice říkal, že to udělali jiní zoufalci, konkrétně nohsledi Julia Evoly, tzv. „Tradicionalisté“, jenže nakonec jsem musel dát za pravdu Fíbovi, protože Evolovi nohsledi mají, jak známo, obě ruce levé a panickou hrůzu z fyzické práce, která jich není v žádném případě hodna.

???????????????????????????????Dále jsme pokračovali údolím říčky Černá po žluté turistické značce a přebrodili zmíněný tok. Tady Miky našel mrtvého raka a Tomas začal mrmlat, že potřebuje „nutně pivo“. A zde jsem se začal bát nejhoršího: Nepůjde v žádném případě o 5 km. Další cesta vedla do strmého kopce k hradu Sokolčí. Z něj kromě několika zdí mnoho nezbylo, ale stálo za to se tam vyšplhat. Hrad založil v roce 1358 Jindřich z Velešína a sloužil ???????????????????????????????k ochraně Zemské stezky z Rakouska.  Tady jsme vypili mou medovinu s chilli papričkami. Po krkolomném sestupu z kopce jsme šli kolem jakési přehrady a malé elektrárny. Před námi se tyčil ukrutný kopec, který má asi 700 m. n. m. Frostík pravil, že na něm stávalo jakési hradiště, kde má s přáteli jisté kultovní místo. Pod hradištěm je prý louka, kde mají zase menhir a pod menhirem je prý vesnička a ve vesničce hospoda, po které jsme už všichni toužili. Taky pravil: „Nemůžeme zabloudit, já jsem místní, já to tady znám.“ A my, naivové, mu to uvěřili.

???????????????????????????????Výstup na horu byl strašlivý. Plně se projevil přetížený organismus vrcholového teamu. Já začal kulhat na levou nohu, Miky taky. Tomas na pravou a stále si opakoval jakousi mantru: „Pivopivopivopivopivo…“ Uprostřed hory prohodil Frostík kultovní hlášku: „Už to prosvítá (myslel tím les) za chvíli jsme na vrcholu!“ Nikoliv. rasovkovani (10)Nic neprosvítalo, spíše se začalo stmívat…  Došli jsme k jakési lesní cestě. Zde Frostík poprvé znejistěl. Začal povídat cosi o tom, že si není úplně jistý, zda jít doprava nebo doleva. Na nás ostatní šly mrákoty. Neměli jsme sebou totiž pivo. Po delší úvaze dospěl Frostík k názoru, že je potřeba jít vpravo. No, opět jsme mu, bláhovci, uvěřili.Po asi dvou kilometrech Frostík prohlásil, že jsme měli jít vlevo. Tady už zbývající členové vrcholového teamu uvažovali o jeho obětování bohům. Při hlášce: „Teď už naprosto přesně vím, kde jsme, musíme ještě do kopce“, se o nás pokusil hromadný infarkt. Ještě jednou jsme v sobě zmobilizovali poslední zbytky sil a předvedli výkon hodný Reinholda Messnera. Dokázali jsme to!!!! Na vrcholu hory skutečně bylo Frostíkovo kultovní místo, viz fotka. ???????????????????????????????Nádherný železný keltský kříž. Zde Miky obětoval ptačí pero za našeho nejmenovaného souvěrce, který má jisté „potíže“, které se u mužů dostavují buď s vypitím většího množství alkoholu, případně s věkem. Ne, opravdu ho nebudu jmenovat 🙂 . Hradiště, o kterém se mi nepodařilo najít žádné informace, jsme v houstnoucím šeru zběžně prošli a vyrazili ke zmíněné louce, za kterou už měla být hospoda. Ještě jsme Frostíka přinutili, ať tam zatelefonuje, zda mají vůbec otevřeno.

rasovkovani (3)Na louce stojí skutečně nádherný novodobý menhir, který tu Frostík postavil s přáteli. Viz foto. Ve vesnici, jejíž jméno jsem zapomněl, byla skutečně hospoda jménem „Mexico“ a skutečně měli otevřeno. A točili Budvar za neuvěřitelných 22 korun!!!! Zde jsme tedy pookřáli. V lokále bylo několik místních. Chvilku to vypadalo na držkobití jako ve westernu, protože po nás jakési holohlavé chlapisko v maskáčích od Bundeswehru divně pokukovalo. Frostík ale prohlásil: „Ten je v pohodě, je to v klidu.“ A taky nakonec bylo. Něco málo jsme popili, a protože už byla tma jako v ranci, vyrazili na Rašovku.

rasovkovani (1)Tu noc měl být nejasnější úplněk za posledních několik let. No, nevím, nevím… Nejdříve jsme šli po silnici. Vypadalo to jako ústup Osy od El Alamejnu: Pět kulhajících trosek mužského pohlaví a tři šílení psi. Za stálého uskakování před automobily jsme dorazili k jakési kapličce. Tady Frostík odbočil na pole, že prý: „Pojďte, tohle je zkratka, já to tady znám“. No, zase jsme mu uvěřili. A tentokrát jsme udělali dobře. Na Rašovku jsme dorazili už bez větších potíží. A tady začalo peklo…. Začalo se konat to, čemu nohsledi barona Evoly říkají „alkoobřady“. Obětovali jsme totiž Dionýsovi. A to tak, že se pilo. Hodně se pilo 🙂 . Nejdříve basa piva. Pak dvě lahve medoviny. Pak hodně vína z Lídlu. Pak kafe s rumem. Pak rum s kafem. Pak už jenom rum. Poslední, co si pamatuji, je že Frostík hrál na kytaru „Cigára“ od Visacího zámku a já u toho bubnoval kávovými lžičkami na skleničky. No, nohsledi toho Evoly mají v jediné věci pravdu: „Alkoobřady“ jsou kruté.

rasovkovani (6)V neděli jsme kupodivu neměli nikdo kocovinu, Dionýsos je dobrý a štědrý bůh. Po cestě domů jsme se ještě rozhodli navštívit Fíbův kamenný kruh poblíž Zlaté Koruny. A udělali jsme moc dobře. To místo je skutečně kouzelné a nabité energií. Opravdový majstrštyk. Fíba si tam s runovými kameny opravdu vyhrál. Klobouk dolů, posuďte rasovkovani (5)z fotografií. Měl jsem sebou svůj obřadní meč „Srp Skadi“ a tak jsem neodolal a  rasovkovani (4)dobil si prostřednictvím jeho a runových kamenů energii, kterou jsem už opravdu potřeboval. Měl jsem tu i jakousi vizi, ale o té psát nebudu, protože je to dost osobní.

Abych tedy nějak kloudně zhodnotil celou akci: Výborní přátelé, výborná místa a kopec legrace. Už se těším na další Rašovkování. A opět hodláme dodržet jedno pravidlo: BEZ BAB!!! 🙂

Fotografie: Autor.

komentářů 9 leave one →
  1. Myslič permalink
    Říjen 23, 2013 1:21 pm

    Soukmenovec Miky to pojal poněkud jinak, ale zase jsou tam věci, na které jsem zapomněl 😀 http://moje-kniha-stinu.blog.cz/1310/rasovkovani-druhy-rocnik

  2. Říjen 22, 2013 7:23 pm

    Jenom bych připomněl, že bližší informace o kruhu na Gabretě jsou zde:
    http://moje-kniha-stinu.blog.cz/1203/obradni-mista-soucasnych-pohanu-9-dil

  3. Říjen 22, 2013 5:59 pm

    Jenom podotýkám, že jsem na Rašovce pořídil video záznam produkce té písně „Cigára“ od Visáčů, o které se Myslič v článku zmiňuje. Jelikož jde ale o nejdrsnější produkci této písně v historii punku a slabší povahy by poslech nezvládly, nehodlám toto video nikdy zveřejnit. 😀

  4. morgarath permalink
    Říjen 22, 2013 5:55 pm

    Kdo jsou Tradicionalisté a proč jste s nimi v konfliktu? A kdo jste vy? A proč tolik alkoholu?

    • Frostík permalink
      Říjen 22, 2013 6:37 pm

      Nejsme s nikým v konfliktu, jen nesouhlasíme s jejich nepodloženým přeháněním, až s fanatismem. Když někdo prohlásí, že to tak cítí a proto se mu to líbí, plně to respektujeme. Ale stálé přesvědčování o jediné správné cestě, už nás nebaví. Proto si z toho děláme mezi sebou legraci. A kdo jsme my? To je otázka pro psychiatra.
      Nevím co je pro tebe „tolik alkoholu“, ale na jednotlivce připadlo – 2dcl vína, 4dcl medoviny, 1dcl rumu a 4 piva. To vše proloženo horským výstupem a nošením dřeva.
      A kdo jsi ty?

      • morgarath permalink
        Říjen 22, 2013 8:45 pm

        Ok, moc alkoholu to není i když podle článku to vypadá, že bez alkoholu ani ránu…
        Jinak Tradicionalisty neznám, od Evoly jsem přečetl tak jeden článek kdysi dávno.
        No, já jsem normální člověk, co se nikam nehrne, zlepšující si angličtinu prostřednictvím blogu Thulean Perspective…

  5. Říjen 22, 2013 4:56 pm

    Soudě dle tohoto článku, to musela být parádní akce. Příští ročník by se snad mohl zařadit do kalendáře pravidelných Kruhových akcí.
    Ve Zlaté koruně jsem byl nedávno pracovně. Vědět, že zrovna tam se nachází legendární Fíbův kruh, tak bych se ho snažil konečně vidět. Tak snad za rok při Raškování :o)

    • Frostík permalink
      Říjen 22, 2013 6:43 pm

      Myslič neprozradil, že na takovéto akci probíhají pracovní dvojhodinky, Má Lásečka pak moc neprotestuje i když ví jakej to může nabrat směr.

Zanechat Odpověď

