Skip to content

Příroda – živá lékárna

Duben 15, 2013
tags:

farmakaV dnešní době již málokdo využívá dary, které nám poskytuje příroda v podobě léčivých rostlin a jiných produktů. Masáž farmaceutického průmyslu je natolik mocná, že mnoho lidí má z přírodních léčiv dokonce strach a někteří jedinci o nich třeba v životě neslyšeli. Stalo se zvykem moderního člověka, že i při banálních problémech ihned sáhne po různých prášcích a jiných chemických preparátech. Díky uspěchanému životnímu stylu vlastně mnozí z nás ani na nic jiného nemají čas. Vzít si zázračnou pilulku je přece mnohem rychlejší, než se patlat s domácí výrobou jakýchsi mastí či vařit lektvary a vývary, když si můžu zobnout pilulku a zapít ji colou. Žel k tomu to stavu svou měrou také přispívá mnoho lékařů, kteří místo, aby se snažili najít příčinu obtíží, řeší pouze následky, a to opět za pomoci prášků a injekcí. Takřka zázračným lékem jsou antibiotika. Nechci tvrdit, že občas není jejich užívání na místě, ale znám ze svého okolí spousty případů, které jsou antibiotiky doslova prosypány a jsou v důsledku toho chronicky nemocní. Jejich imunita je doslova rozervána na kusy a oni se točí v bludném kruhu. Mnoho lidí má v dnešní době sebepozorovací schopnosti na takové úrovni, že sebemenší píchnutí či zakašlání u nich vyvolává záchvaty paniky a ihned běží k lékaři pro další várku chemie. Tito jsou pak vhodným terčem pro palbu farmaceutických snajprů a jejich občas až démonické reklamy. Když jsem už nevím kde, spatřil reklamu na zázračný lék proti nachlazení, ve které byl tento uváděn sloganem ve stylu „kýchat není normální“, nebyl jsem si jist, zda nemám halucinace. Blíží se skutečně doba, kdy nebude normální kýchat, smrkat a kašlat a budeme žít v absolutně sterilním prostředí bez bacilů, mikrobů a infekcí? Nebude normální chodit do přírody, protože jsou tam klíšťata, která jsou zřejmě podle masivní propagandy všechna nakažená? Nebude normální, když někdo přespí v přírodě? Za což bude následně pokutován a zavřen do karantény, protože venku může být spousta nebezpečných choroboplodných zárodků.

S nadsázkou se dá říci, že tato doba se pomalu blíží, soudě podle životního stylu velké části společnosti. Nezdravý a nepřirozený styl života je jednou z příčin civilizačních chorob. Například bolesti zad, jsou ze dvou třetin způsobeny právě tímto faktorem. Špatné stravovací návyky, nadváha, nedostatek pohybu, sedavé zaměstnání, volný čas strávený ležením u TV apod. Následkem jsou atrofované břišní a zádové svaly. Špatné držení těla a následné bolesti zad potom přímo vyplývají z výše uvedených faktorů. A začíná se rozjíždět kolotoč injekcí, léků proti bolestem a v krajních případech i operací.

Člověk byl stvořen k lovu, boji a k překonávání sebe sama, nikoliv k ležení u televize s mísou chipsů.

Moderní medicína nepochybně přispěla k velkému rozvoji civilizace. Průměrný věk člověka se neskutečně prodloužil. A to i navzdory nezdravému stylu života.

Na druhou stranu si civilizační rozvoj také vybírá svou daň formou již zmiňovaných „civilizačních chorob“. Choroby jako například cukrovka, rakovina, poruchy imunitního systému, různé alergie nebo třeba zubní kaz jsou jen malým výčtem této daně za civilizaci. Je vědecky dokázáno, že například v době kamenné tyto neduhy neexistovaly. Lidé té doby samozřejmě měli také své zdravotní problémy, jež ty se odvíjely od životního stylu dané doby. Také tehdy nebyl čas na dnes tolik oblíbenou a rozvinutou hypochondrii.

Neodsuzuji šmahem všechny prášky či masti vyvinuté farmaceutickým průmyslem, ale člověk by se měl držet střední cesty a používat je s mírou a rozumem. Dovolím si uvést osobní příklad. Po letech těžké fyzické práce jsem měl občasné problémy s klouby. Dokud jsem užíval chemické svinstvo, bolest na čas polevila, ale nikdy jsem nepocítil trvalejší úlevu. Měl jsem stavy, kdy jsem si nebyl schopen kleknout či vyjít schody bez bolestí. Nemohl jsem řídit auto na delší vzdálenost. K lékařům nemám důvěru a jejich ordinace nevyhledávám. A tak jsem raději trpěl a hledal sám. Jediné, co mi skutečně pomohlo, byla kombinace konopné masti (samozřejmě nelegální) a bylinných čajů. Účinky takřka okamžité a hlavně trvalé. O finanční stránce věci nemluvě.

Příroda je skutečně mocná a její dary jsou skutečnými poklady, které často nepovšimnuty nám rostou doslova za domem. Navíc dnes už existuje spousta obchodů se zdravou výživou, kde bylinky koupíme již připravené k použití. A srovnání bylinek a chemických prášků po stránce finanční není také zanedbatelné.

Samozřejmě všeho s mírou a rozumem. Ale člověk by měl skutečně mít alespoň základní povědomost o některých léčivkách a jejich síle. Nemusíme pak hned s každým zaraženým prdem běžet k lékaři pro různé prášky.

komentářů 8 leave one →
  1. Liška permalink
    Duben 22, 2013 7:35 pm

    Tomasi, píšeš mi z duše.
    Dokud jsem věřila pánům v bílých pláštích a žrala tuny pilulek, bylo mi blbě neustále. Jakmile jsem přešla na to, co jsem si sama natrhala… astma pryč, alergie pryč (teda až na jednu, ale mořské plody bych stejně nejedla), sportem zmrzačená kolena taky dala pokoj… občas sežeru růžovej prášek na bolavou hlavu, ale tím celý můj arzenál hasne…

    (Mimochodem, neodpustím si reklamu… kdyby měl někdo zájem zbavit se pylových alergií, dejte mi vědět, dokud je jaro…)

  2. Asgard permalink
    Duben 16, 2013 3:13 pm

    Miky

    „Škoda, že jsem tenkrát nevěděl přírodním léku na borelku ze štětky lesní, který propaguje Wolf Dieter Storl“
    To mě zajímá, můžeš to rozvést- o co jde, způsob aplikace, kdy aplikovat (asi to není až na stav, kdy člověk začíná mít obrny nervů?)

    Tomas

    Napsal si to pěkně, jen doplňuji.
    „Choroby jako například cukrovka, rakovina, poruchy imunitního systému, různé alergie nebo třeba zubní kaz jsou jen malým výčtem této daně za civilizaci. Je vědecky dokázáno, že například v době kamenné tyto neduhy neexistovaly.“
    K zubnímu kazu jsem dost skeptický (nevyčištění zubů po požití jídla pH skutečně snižuje a naleptává sklovinu, v době kamenné však nebylo v potravě tolik cukrů. Mao ce tung razil slogan, že tygr si taky zuby nečistí a přesto nemá kazy a totálně se mu vykazily. Někde jsem též četl o opotřebení zubů Egypťanů v důsledku abrase kamínky z kamenných mlýnků na obilí-nejde už samo o dobu kamennou). Důležitým faktorem bude i průměrný věk tehdejší doby, tuším 20-30? let. Tzn. třeba rakovina se ještě nestačila projevit. Cukrovka souvisí se skladbou a množstvím stravy a pohybu (a samo taky s věkem). Poruchy imunity a alergie mají určitě přímou vazbu na všudypřítomné chemické látky po průmyslové revoluci.
    Domnívám se, že hlavním problém spočívá ve vyšším průměrném věku, používané chemii a způsobu života (přejídání, nekvalitní strava, psychický stres-kdy se stresové reakce již neprojevují útokem či útěkem, nedostatek pohybu).
    Zajímal sem se o možnost využít tradiční čínskou medicínu k prevenci (jmenovitě kuličky z bylinek, které mohou vyladit postižené energetické dráhy a tím zabránit vzniku onemocnění ještě v době, kdy západní medicína by ještě nic nezachytila i nejnovějšími přístroji, ale tato preventivní léčba by vyšla tak na cca 20-30 000 Kč/měsíc), zřejmě bude vhodné přejít spádově na Storla.

    • Duben 17, 2013 5:14 am

      O té štětce lesní jsem se dozvěděl z přednášky Dietera Storla, která byla donedávna dostupná jako video na netu, nyní mi už ten odkaz nefunguje. Napsal jsem o tom tenkrát krátký článek na svůj blog http://moje-kniha-stinu.blog.cz/1202/stetka-lesni-prirodni-lek-na-boreliozu . Lék by měl učinkovat zejména na klouby, které jsou v důsledku boreliozy postižené bolestnými revmatickými projevy. Loni na podzim jsem ho poprvé vyrobil a nyní ho testuju na jedné kolegyni z práce, která tyhle potíže má. http://moje-kniha-stinu.blog.cz/1209/na-korenech . Chtělo by to ale více informací o dávkování apod. Storl o té štětce myslím napsal celou knihu, která ale zatím v češtině nevyšla.

  3. Fíba permalink
    Duben 16, 2013 12:35 pm

    Mám dojem, že když někdo něco řekl a druhý kýchnul, tak to bývalo potvrzením pravdy „Vidíte, je to pravda“. Je tedy podle zmíněné reklamy pravda nenormální? 🙂 Jo, jo, kšeftaři…..

  4. Duben 16, 2013 10:40 am

    Tomasi, skvělý článek! Nejvíc mě pobavil ten reklamní slogan „kýchat není normální“ 🙂 Také znám ze svého okolí pár lidí, co se bojí chodit do lesa kvůli klíšťatům. Já se klíšťat nebojím, měl jsem jich už za svůj život několik desítek, ale je také pravda, že boreliozu jsem už prodělal. Opakovaná léčba silnými antibiotiky mě sice zbavila boreliozy, ale imunitu mi to rozhodilo řádně. Hned po léčbě jsem dostal pásový opar, sejmula mě aftová angína a dodnes mám kožní potíže, které jsem předtím neměl. Škoda, že jsem tenkrát nevěděl přírodním léku na borelku ze štětky lesní, který propaguje Wolf Dieter Storl.

    • Naja permalink
      Duben 21, 2013 3:00 pm

      Na borelku je i dobrá kombinace Bříza – Topol, tinktury z pupenů. 🙂

    • Bor permalink
      Duben 21, 2013 6:33 pm

      Miky, jestli ti nevadí, že to nejsou tuzemské rostliny, tak na imunitu po borelióze je dobrá kombinace třapatky nachové (echinacea) a ženšenu (může být sibiřský a nebo z dálného východu). Vše se ale bere dlouhodobě a je to docela drahé. Ale mě to pomohlo.

Zanechat Odpověď

