Skip to content

Heidenfest 2012 Praha

Říjen 29, 2012
tags:

Dne 27. 10. 2012 jsem se odhodlal přikročit k velmi razantnímu kroku a vydal jsem se za kulturou, které vlastně ani nerozumím :-). Jsem starý skinhead, a tak běžně poslouchám úplně jinou hudbu, než se dělá na této akci. Jenže jsem potřeboval udělat dojem na jistou fajn slečnu, která folk metal poslouchá, a tak jsem vydumal, že nejlepší bude, když ji tam vezmu a projevím se jako milovník tohoto ranku.

Sraz s Alčou jsem měl v sedmnáct hodin v čajovém klubu Duhovka, který si nedávno otevřeli dva členové Dávného obyčeje (Meluzína a Ttygr – tohle není reklama, to je pravda 🙂 ). Akce začínala v osmnáct hodin v KD

Krampus

Krampus

Vltavská a my neměli lístky. Do poslední  chvíle jsem nějak netušil, jestli ještě vůbec budou a zdali se do kultůráku vůbec dostaneme. Lístky ještě měli, což jsem kvitoval se značnou úlevou, protože kdybychom se tam nedostali, musel bych vzít Alču do nějaké hospody a tam bych na sebe v nestřeženém okamžiku mohl něco tajného prozradit, což bych fakt nerad. Od vyzrazování kompromitujících informací jsou přeci kamarádi, že? 🙂

Ještě před zakoupením lístku mě kontrolovala ochranka, kterou jsem mírně zmátl tím, že jsem byl ozbrojen otvírákem s vývrtkou (ano, to je onen kultovní předmět, který jsem zasvětil Dionýsovi). Ochranka moudře usoudila, že otvírák není zbraň a vpustila nás dovnitř. Ve Vltavské jsem nebyl snad dvanáct let a jak tak koukám, uvnitř se nic nezměnilo. Stále tam mají tu zběsilou podlahu, na kterou se lepí podrážky vašich bot, takže mi to připadalo, jako bych tam byl naposledy před týdnem. Dali jsme první pivo a v půl sedmé začala hrát první kapela.

Na rovinu říkám, že téhle hudbě moc nerozumím, tak berte moje hodnocení s rezervou:

Krampus

Krampus

První zahráli italští „Krampus“, což je banda relativně mladých lidí, kteří mě celkem příjemně překvapili, protože hrajou podobně, jako švýcarští Eluveitie. Taky mají dudáka, flétnu a moc pěknou houslistku, u které jsem si stoprocentně jistý, že se na mě nejméně jednou usmála :-). Postupně jsme se s Alčou dostali asi do třetí řady před pódiem, takže jsme si nemohli nevšimnout vizáže zpěváka. Jak poznamenala Alča, vypadal, jako by si sem odskočil z nějaké emo kapely. Byl totiž na rukách omotán obvazy, jako by se právě před chvílí sebepoškozoval. Ale jinak se mi jejich vystoupení líbilo a je fajn, že tak mladá grupa takhle umí. I ozvučení a osvětlení bylo celkem dobré.

Trollfest

Trollfest

Druzí hráli norští „Trollfest“. Tak na tohle jsem opravdu nebyl připraven… Na pódium napochodovala tlupa pivních pupků v převlecích za čmeláky a začali provozovat něco, z čeho jsem byl dobrých deset minut paf. Týpek, co stál vedle mě, pravil něco o tom, že mu to připomíná „Plastic people“ nakřížené s „Třemi sestrami“ a říznuté ještě „Sto zvířat“. No, je pravda, že zpěvák vypadal, jako když si právě odskočil z hospody a saxofonista se mi jevil lehce nepříčetně. Harmonikář se tvářil jako měsíček na hnoji a všichni měli hmyzí tykadla. Ale po chvíli se mi tenhle čurbes začal i líbit a klidně bych si je šel někdy poslechnout znova. Ideální hudba do hospody nebo k praseti.

Varg

Varg

Jako třetí vtrhli zahrát němečtí „Varg“, které už jsem trochu znal z dřívějška a jejich pagan-folk-viking-metal (nevím, zda jsem to nazval správně) mi připomíná „Amon Amarth“. Pánové byli načerveno pomalovaní a jejich set byl hodně dobrej. V průběhu jejich hraní jsem navštívil WC (to víte, pivo chce ven) a znovu si uvědomil, že ve Vltavské se za těch dvanáct let nic nezměnilo, na schodech se válel snad ten samej chlápek, co jsem ho tam překračoval už minule. V umyvadle bylo nablito už taky asi tradičně.

Korpiklaani

Korpiklaani

No a potom už hráli finští „Korpiklaani“, které už jsem taky znal a které mám i dost rád. Odvedli velmi slušnou práci a hlavně houslista to neuvěřitelně skvěle rozjel. Během jejich výstupu mě na chvilku Alča opustila, což se málem ukázalo jako velká chyba, protože si mě začala všímat jedna moc zvědavá paní středního věku, ze které jsem byl poněkud nesvůj. Alča se naštěstí brzy vrátila a jen tak mimochodem prohodila něco o tom, že boxuje. Paní překvapivě logicky vyklidila pole a já se zase cítil v bezpečí. Není nad to, když máte kvalitního bodyguarda. Na konci si ještě „Korpiklaani“ střihli společnou záležitost s několika členy „Trollfestu“ a skončili.

Wintersun

Wintersun

A nakonec zahráli „Wintersun“, pro změnu zase Finové. Na ty se nejvíc těšila Alča. Můj šálek čaje to zrovna není, ale bylo to takové příjemné zakončení akce.

Krátce po půlnoci tedy vše skončilo a já jsem ještě Alču doprovodil domů na druhý konec Prahy. Cesta nočním autobusem byla velmi zajímavá, nabrali jsme do party ještě jednoho účastníka koncíku, kterému vlak jel taky až ráno a v onom inkriminovaném autobuse jsme ještě viděli podivnou zombie osobu v růžovém županu a pantoflích, která mluvila anglicky. Když jsem se rozloučil s Alčou, jeli jsme ještě kalit na Pavlák do jednoho baru. Cena teda děs-běs a za chvíli stejně zavírali. Řeknu vám, zavřít u nás výčepák

Wintersun

Wintersun

hospodu před druhou hodinou v noci, tak mu tam příště nikdo nepřijde. Praha je v tomhle divná, člověk by řekl, že alespoň v centru to bude fungovat normálně, ale ne, nefunguje. Všude zavříno. Jo, ještě jedna perlička na závěr: Měnil se totiž čas. Takže s kolegou jsme nakonec vytvrdli na Hlaváku o hodinu dýl.

Tak abych to nějak zhodnotil, moc se mi to líbilo a příště klidně půjdu zas, zvlášť, pokud budu mít tak příjemnou společnost.  Jen bych se přimlouval, aby hráli i „Suidakra“ a „Eluveitie“. Bohyně Skadi přišla letos se zimou dřív a byla docela slušná kosa. Ale nic není zadarmo, že 🙂 ?

Fotky jsou nic moc, ale alespoň něco.

No comments yet

Zanechat Odpověď

