Skip to content

Kouzlo podzimního lesa

Říjen 24, 2012
tags:

Jestli čekáte můj další žlučovitý výlev na téma:  „Pravda a Láska = Zlo“ nebo dělání si legrace ze sluníčkových pohanů, tak dnes tedy vážně ne.  Tenhle víkend jsem totiž částečně strávil s několika soukmenovci a soukmenovkyněmi na chatě poblíž středočeských Mirošovic.

Začalo to opravdu vydařeně, neboť vlak, kterým jsem tam v pátek cestoval, měl výluku. Co výluku, byla to výluka výluky, protože vlak v jednom místě suplovala náhradní autobusová doprava. No a právě tenhle autobus se pro změnu rozbil, takže do Čerčan jsem se dostal pozdě. Ujel mi tam navazující spoj a já musel na další vyčkat v místní nádražce. Jak pravil Josef Švejk: „Stihla mě ta nehoda, že jsem seděl v nádražní restauraci a pil jedno pivo za druhým…“ Podnik je to náramný, u vchodu ležel poblitý popelnicový punker a uvnitř zdatně popíjela dělnická třída, takže jsem neměl problém zapadnout. Nakonec jsem dojel i na místo určení, kde jsem dal do placu litr a půl své domácí medoviny a zkonzumoval něco piva. Dál si toho už moc z pátku nepamatuju 🙂 .

V sobotu ráno jsem vstal časně do ranní mlhy a vydal se na průzkum okolních lesů. Zatímco ostatní soukmenovci ještě vyspávali (u Pražáků to znamená do jedné hodiny odpolední), už jsem si užíval nádherný, mlžný a podzimní les. Víte, v zimě nemám moc rád listnaté lesy. Vypadají, jako když jsou mrtvé a to zvlášť, když není sníh. Jenže právě teď je to všude v takovém lese nádherně barevné. Abyste mi dobře rozuměli, tohle není „můj“ les, byl jsem tu vlastně poprvé. Byl jsem tu tedy „cizinec“ a tou nádhernou mlžnou scenérií jsem procházel s téměř posvátnou úctou.

Naši pohanští předkové věřili, že touto dobou se les a jeho hmotní i nehmotní obyvatelé ukládají ke spánku. Duchové pramenů, studánek a skal budou až do jara spát. Víly, rusalky a jiní tvorové z legend, jsou trochu jako medvědi, přes zimu si rádi schrupnou. Můžu říct, že jsem v tomto lese našel nejméně jedno silné energetické místo, které jsem použil k zhotovení a zavěšení koženého runového přacího návazu. Přišel jsem sem totiž hledat právě takové místo. V mém životě došlo k dvěma dost zásadním změnám. Jedna není moc dobrá a patrně bude mít trvalé následky. Zato druhá je určitě dobrá a moc si přeju, aby trvalé následky rozhodně měla. Takže jsem se rozhodl zavěsit návaz na úplně jiném místě, než to dělám běžně. V „cizím“ lese :-).

Nejenže jsem si tady nádherně vyčistil hlavu, ale našel jsem tu i jakýsi zvláštní klid. Ticho a les léčí, alespoň se to říká. A já tomu věřím. Seděl jsem tam v té mlze, slyšel zpěv ptáků a bublání potůčku. Koukal do plamene svíčky a přemýšlel o důležitých (pro mne) věcech a znovu vnímal krásu podzimního lesa a celé té palety barev. To se mi nestalo snad pět let. Bylo to nádherné. Něco z toho snad poznáte z fotek.

A jestli ten přací návaz funguje? Doufám, že jo :-), protože když jsem později odjížděl do Prahy zjistit, jak jsem na tom s tou druhou záležitostí a  cítil jsem, že duchové toho lesa mi přejí. A podle všeho je to na dobré cestě.

Tak mi pro tentokrát odpusťte, že jsem nezvolil žádné třaskavé téma, ale kouzlo podzimního lesa. Snad je z těch fotek trochu cítit.

komentáře 4 leave one →
  1. Rushwolf permalink
    Říjen 25, 2012 11:03 am

    Jo, kouzlo podzimního lesa… nejednou sem zdrhnul o den dřív z intru, nebo na něj vůbec nedorazil jen kvůli barevnýmu listí a mlhám na horách… už dlouho mám nutkání vystřelit zase do hor a vzhledem k tomu že mám spousta nevyčerpaný dovolený… každopádně díky za článek, ohromně pozitivně mě nakopl 😀

  2. Říjen 25, 2012 9:48 am

    Je to takové depresivní období, to jo. Ale ty barvy 🙂 Nebo když se z mlhy nakrátko vynoří nějaký ten „duch“ a zase se v ní rozplyne…

  3. Harog permalink
    Říjen 25, 2012 9:28 am

    Podzim je pro mě takový smutný období kdy všechno usíná , ale i tak má to své kouzlo. Do lesa chodím téměř každý den a vždy si tam krásně pročistím hlavu od toho všeho ruchu kolem.

  4. Adonis permalink
    Říjen 25, 2012 6:26 am

    Díky! Za fotky i povídání.

Zanechat Odpověď

