Přejít k obsahu webu

Církevní restituce a mamon – pravá tvář to křesťanství

7 září, 2012
tags:

Politika je obecně svinstvo, a proto se zde k ní nechceme příliš vyjadřovat. Přesto si dovolím udělat výjimku, a to jak jinak, než ohledně církevních restitucí.

Zda se v tomto případě jedná o další obrovský „tunel“, nebo si pouze „křesťané“ Kalousek a Nečas kupují odpustek je ve své podstatě jedno. Hlavní je, jak se pod vidinou „mamonu“ chovají mnozí církevní představitelé (např. žvásty kardinála Duky – ve stylu: „Kdo je proti restitucím, je komunista“ apod. ) a o jakou se jedná nespravedlivost vůči ostatním restituentům či sportovním nebo kulturním organizacím.

Zatímco jiní restituenti v rámci nápravy křivd minulosti dostali nanejvýše rozpadlé stodoly, tak u křesťanů se i v době „krize“ rozhazuje plnými hrstmi. Této nespravedlnosti se nesmíme divit. Vždyť v čele dvou nejsilnějších vládních stran stojí arcidarebáci, kteří se okázale hlásí ke křesťanství. Nic proti „obyčejným“ křesťanům, kteří „věří“ např. v důsledku rodinné tradice. Tito mohou být dobrými lidmi, kteří pouze žijí v duchovním pomílení. Avšak u těch „křesťanů“, co se dostali na vyšší pozice můžeme pozorovat pravou tvář křesťanství a charakter těchto je podoben tomu z čeho židokřesťanství vzešlo.

Z Kalouska, Nečase a další přímo sálá arogance, opovržení vůči ostatním, sebestřednost a nebojím se říci, že přímo zlo (Já osobně jsem na podobné lidi narazil i v běžném životě a oni se kupodivu neúměrně ke svým schopnostem bez problémů dostávají do vedoucích pozic). Tomu se nemůžeme divit. Lidé, kteří jsou vedení přesvědčením, že vše co činí je dílo dokonalého křesťanského Boha, to mají v dnešní zvrácené bezcharakterní době jednodušší. Pochyby se dnes nenosí a představa, že vše, co je dobré pro mě, je dílo Boží, brány k bohatství otvírá. Navíc mi připadá, že se křesťané vzájemně podporují a vytváří něco jako sociální strategii, kterou se v dnešní době nebojím nazvat křesťanskou mafií.

U církevních restitucí se pak dostáváme k paradoxům, že více než miliardu náhrad má získat Apoštolská církev s necelými 5000 členy (přes 200 000 na člena), která vznikla až po roce 1989 (sic!). Co by tomu řekl třeba Sokol, který po vytunelování Sazky sotva živoří. V sokolovnách se přeci cvičí celý týden, na rozdíl od stále méně využívaných kostelů. V tělocvičnách nedochází k ideologickému vymývání mozků, jako na bohoslužbách. No, možná proto ten rozdíl v podpoře. Režim nepotřebuje fyzicky zdatné rázné jedince, ale frustrované bojácné ovce.

Kolem restitucí se tajemně mlží nebo přímo vyloženě lže. Nikde není přesný soupis toho, co se má vracet. Nikde se nemluví, že vlastně katolíkům ten majetek už z dob Rakouska-Uherska nepatřil, jen ho měli ve správě. Za to už pronikají zprávy, jak si preláti zakládají realitní firmy apod. Inu proč nespojit příjemné s užitečným. Neumožnit kamarádům za provize si nahrabat a současně nacpat loajálním křesťanům miliardy do chřtánů.

Rapidně ubývá lidí hlásících se ke křesťanským církvím (ne však kněží placených státem (sic!)). Oni dobře vědí, že nastává jejich konec, a proto si snaží ještě nahrabat. Nebojím se dnešní úpadkovou dobu nazvat „postkřesťanskou“. Zda dojde k obrodě a jakou bude mít podobu není zřejmě dnes ještě  jasné. K odstranění dnešního úpadku se však musí všeobecně prosadit nová etika a je i na nás, abychom se snažili do ní procpat co nejvíce pohanům vlastního.

komentářů 53 leave one →
  1. Shaman permalink
    11 listopadu, 2012 10:23 pm

    Tomas: „A díky restitucím, bude církev největším majitelem pozemků v tomto státě.“
    Mám na to trochu jiný názor. Podle mě je už nějakou dobu zasvěceným jasné, který pozemek bude komu patřit, nebo za jak směšnou cenu se prodá. Očkávám, že sem tam nějaká informace prosákne, no nic se nebude dít. Hyenismus nad hyenismus.

    • 12 listopadu, 2012 8:08 am

      Však uvidíme, jestli si v dohledné době Kalousek a další svině nekoupí nějaký ten klášter s kouskem zahrádky. Aby zde pro dělný lid vybudovali wellness hotel a golfové hřiště.

  2. Tomas permalink
    10 listopadu, 2012 11:22 am

    Je až přízračně příznačné, že ke schválení restitucí došlo skoro přesně ve stejný den, kdy se v roce 1620 konala bitva na Bílé hoře. Mám takový neblahý pocit, že se máme v příštích letech na co těšit. Nad touto zemí opět nastává období temna a můžeme se těšit na velmi nenápadnou ale o to silnější rekatolizaci. Je velmi zajímavé, že po „sametové“ revoluci, kdy katolické církvi bylo vráceno cca. 200 objektů, tehdejší kardinál Tomášek prohlásil, že církev již nic víc žádat nebude. A „mistr falše“ Duka tehdy mluvil o tom, že víc majetku by církev zabilo. Docela by mě zajímalo, kdy tenhle národ konečně otevře oči a pochopí, protože arogance vládnoucí vrstvy začíná být bezbřehá. To se stalo v posledních dnech, doufám přesvědčilo i těch pár posledních naivků o tom, že vládní koalice je schopna všeho a za všech okolností. Hlavně když proud financí na jejich účty nevysychá…

    • Wolos permalink
      10 listopadu, 2012 12:35 pm

      Tomasi. Tento národ de facto již neexistuje (hokejová sounáležitost a kolektivní nadávání na poměry je FAKT málo), takže není kdo by otevíral oči a chápal, leda jednotlivci. Ti mohou vytvořit něco nového, ale už na jiných premisách, ty staré národní očividně selhaly (po vítězoslavném zboření komunismu nepřišla nová idea, ale žraločí kapitalismus 19. století, drtící poslední zbytky idejí na kousíčky). Jazyk ještě může být na čas pojivem, ale s přibývající anglicizací a mediální vymývárnou mozků i ten může utrpět těžké ztráty. Nacházíme se v čase chaosu, ve kterém se jednotlivé chřadnoucí instituce snaží zachránit a urvat co se dá. Všichni proti všem.

    • berešit bara elohim permalink
      10 listopadu, 2012 3:15 pm

      A jak by podle Vás ta následná rekatolizace vypadala? Myslíte tím rekatolizaci lidí nebo pouze to, že církev získá větší moc ve státě?

      • Tomas permalink
        11 listopadu, 2012 5:10 am

        Spíš bych to viděl na tu druhou možnost. Ono už to stejně nějakou dobu probíhá. Kardinálové se zjevují na mnoha oficiálních i neoficiálních státních akcích. Většina politiků a ponejvíce ti z nich, kteří žijí ve lži, se hlásí ke katolickým hodnotám a odkazu. A díky restitucím, bude církev největším majitelem pozemků v tomto státě. A bude zřejmě následovat ze začátku nenápadná mediální masáž, která bude postupně sílit. Možná jsem paranoidní a mýlím se ale stačí se podívat do historie. Od katolíků, kteří mají moc a peníze, osobně nečekám nic dobrého…

  3. berešit bara elohim permalink
    9 listopadu, 2012 7:46 pm

    Já zde nepropaguji semitismus, čili krásně česky řečeno židomilství a ani ho zde propagovat nehodlám. Maximálně jsem zde zmínil portál lamedwaw.org. Nicméně děkuji za upozornění a už ho zde propagovat nebudu, přestože jsem to nikdy zde nedělal.

  4. 8 listopadu, 2012 5:14 pm

    Wolos: Tebe jsem nemyslel, ale tady „šita“ 🙂 Pro mne jsou všechny židovské sekty (Židé, nazarejci, mohamedáni) cizí Jed z Judeje, který nám neprospívá.

    • Wolos permalink
      8 listopadu, 2012 6:05 pm

      ok 🙂

    • 8 listopadu, 2012 6:32 pm

      Plně souhlasím s Mysličem.

    • berešit bara elohim permalink
      9 listopadu, 2012 3:16 pm

      Mohamedáni jsou židovská sekta? Ano, vychází hodně z judaismu, ale četl jste vůbec Korán?

      • 9 listopadu, 2012 5:08 pm

        Četl. Nejspíš nebudu jedinej, kdo ocení, když zde nebudeš propagovat semitismus.

  5. berešit bara elohim permalink
    8 listopadu, 2012 2:06 pm

    Pro Mysliče:
    Udělejte si na to názor sám:http://bnw-nwo.wz.cz/religion/snilerman.pdf

  6. Draugr Ulfhednar permalink
    8 listopadu, 2012 9:32 am

    A je to tu! Ty KURVY, to prosadily. 😦 Srdce mě bolí, když vidím kolik půdy připadne prznitelům malých chlapců.

  7. berešit bara elohim permalink
    7 listopadu, 2012 3:56 pm

    Ano, máte pravdu. Chasidismus totiž bylo takové lidovější náboženství. Myslím , že Chasídi také věřili na různé pověry, skřítky a podobné ptákoviny a zanedbávali trochu studium halachy, což se opravdu ostatním židům nelíbilo, a tak se stalo, co se stalo. A pro Berg & Marková a spol. : 😀 Ne, nezabloudil jsem sem, pouze mám takovou divnou zálibu zajímat se o věci, které trochu odporují mému názoru a jsou podle mne někdy trochu přitažené za vlasy (tak, přes článek o ruském radikálním antisemitském novopohanství – to je podle mne přitažené za vlasy, jsem se dostal sem).

    • Wolos permalink
      7 listopadu, 2012 8:47 pm

      Antisemitismus a rasové teorie jsou u neopohanů dědictvím katolicismu, resp. některých německých ariosofistů, od kterých čerpali i nacisté. Od toho se někteří neopohané nedokázali oprostit. V Rusku se díky těmto postojům stanou během jedné dvou generací opět pravoslavnými (stačí se podívat na radikální pravoslavné – rozdíl od radikálních neopohanů ani příliš není vidět, nacionalismus hraje u obou proudů rovnocennou roli. Eurasijské hnutí, což podle mě není nic jiného než byzantinismus v novém hávu, vede A. Dugin – raskolnik – pravoslavný starověrec.), a podle mě je takto neopohanská scéna záměrně manipulována. Z druhé strany ji likvidují sluníčkáři typu inglingů nebo anastáziovců do dlouhodobě nepoužitelných naivních forem. Divide et impera. V Evropě to není lepší.
      Bohůmžel.

      • 7 listopadu, 2012 8:53 pm

        A to jsme rádi, že nám sem teď chodí ještě poradit nějaký filosemita 🙂
        Otázka je, zda se někdy onen „antisemitismus“ nezaměn’uje za antijudaismus.

      • lomikel permalink
        7 listopadu, 2012 9:02 pm

        Uprime receno jsem z toho zmateny. Nejak nevim jakou liniii drzet abyc nebyl pomyleny ;o)

      • Wolos permalink
        8 listopadu, 2012 4:38 pm

        Myslič: Nejsem filosemita, jen odmítám být antisemitou či antijudaistou, jenom proto, že židé prý zabili nazorejského ješuu, který historicky patrně ani neexistoval 🙂 To je problém křesťanů, nikoliv pohanů, kteří se do toho zbytečně nechávají zatahovat, a dělají tak křesťanům souputníky.

        Lomikel: Drž si co chceš, v mém rodě ani linii nejsi 😉 Já jen vyvozuji, odkud se kde co vzalo a kam to nejspíš (podle mě) spěje.

      • lomikel permalink
        9 listopadu, 2012 1:05 pm

        Wolos: ja myslel ideovou linii 😉

      • Wolos permalink
        9 listopadu, 2012 4:15 pm

        Lomikel:
        To záleží na Tobě, co od života a bohů chceš. Zda chceš být povrchní, nebo důsledný, nebo o důslednost alespoň usilovat. Zda slovan, nebo třeba buddhista. Zda se chceš zaplétat s myšlenkovými proudy, které z Tebe udělají pěšáka cizích válek. Zda chceš být závislý či nezávislý. Zda mít svůj systém, nebo využívat jiný. Zda chceš žít jako individualista, jako součást komunity, či jako součást globalizovaného stáda. Atd. atd. atd.
        Je to vše ve Tvých rukou. 🙂

  8. Shaman permalink
    6 listopadu, 2012 11:18 am

    berešit bara elohim:
    Ty vyznávaš chasidismus? Nebyla na chasidy uvalena klatba, nebo něco podobného v tom smyslu?

    • berešit bara elohim permalink
      6 listopadu, 2012 2:04 pm

      Ne, ale zamlouvá se mi, k judaismu mám velice blízko. A o žádné klatbě nevím, i když jsou trochu kontroverzní. Chasídi si dále žili převážně ve východní Evropě, odkud je vyhnal až holocaust. Zachránili se jenom ti co odešli pryč, hlavně do Ameriky a nebo Izraele. Zde je jich dnes nejvíc, v Evropě je jich dnes již jen poskrovnu.
      Ale tohle má být web o pohanství. Pokud tě zajímá judaismus, doporučuji ti např: http://lamedwaw.org/

      • 6 listopadu, 2012 3:22 pm

        No, my tedy k „judaismu“ vůbec blízko nemáme 🙂

      • Berg & Marková a spol. permalink
        6 listopadu, 2012 5:51 pm

        Nezabloudil jsi náhodou ? 🙂

      • Shaman permalink
        6 listopadu, 2012 10:51 pm

        O judaismus se nazajímám. Obrázek jsem si udělal kdysi, když jsem četl Starý zákon. Ano, tohle je web o pohanství 🙂 Díky bohům (a jeho tvůrcům) za něj. Pro vysvětlení: kdysi jsem četl o Chazarech, a tam byla zmínka o tom Tovovi a o tom, že na jeho učení byla uvalená klatba. Prý to byl kouzelník. Proto jsem se ptal.

      • Wolos permalink
        7 listopadu, 2012 11:48 am

        Shaman:

        Nepleteš se.

        „Vzniklo hnutí „odpůrců“ (mitnagdim), v jehož čele stál rabín ha-gaon rabi Elijahu ben Šlomo, zvaný Ga’on z Vilna. Nakonec roku 1722 uvrhli mitnagdim všechny chasidy a jejich duchovní vůdce do klatby.“

        http://cs.wikipedia.org/wiki/Ba'al_Šem_Tov

  9. lomikel permalink
    11 září, 2012 8:52 am

    jen poznamku, politika je stejne svinstvo jako cokoli jineho, je to soucast spolecenske interakce. odtahovat se od ni nema smysl, politika je a pusobi at se to pripustis nebo ne. veskera moc ve spolecnosti a veskere zmeni v ni jsou politika. kdo se ji stranni ztraci silu a moznost cokoli udelat.

    deklarovana apoliticnost uricte skupiny je bud jen salba ( a tudis politika) nebo slabost.

    • Wolos permalink
      11 září, 2012 3:32 pm

      „deklarovana apoliticnost uricte skupiny je bud jen salba ( a tudis politika) nebo slabost“

      Bezvýhradný souhlas.

  10. Shaman permalink
    9 září, 2012 2:12 pm

    Jinak pokud se restituce uskuteční, bude to jasný signál (pro mě jako laika v oblasti zákonů) o diktatuře v současném zřízení. Diktatura pokud vím je to, co potlačuje nesouhlas většiny. Totalita už vyžaduje aktivní souhlas nesouhlasící většiny. Přemýšlím, že pokud by se tak rozsáhlé loupení majetku českého národa klasifikovalo va trestný čin (škoda velkého rozsahu), už by se možná mohlo jednat o rozvrácení republiky a tedy o vlastizradu.

  11. Shaman permalink
    9 září, 2012 1:51 pm

    Zrovna dneska u nás mají křesťané mejdan. Kněz bude posvěcovat lípu(!). Tak si říkám, jestli to není spíš v mé kompetenci…

    • Wolos permalink
      9 září, 2012 7:33 pm

      Dub! (PIE *perkwus) je stromem, který draka unese 😀
      Na lípě vybájené obrozenci ať se pasou včely. A knězi přiveď dvě chtivé dívky, ať zas pobere trochu něhy, v pekle nenávisti k životu a spontaneitě, a strachu ze smrti, a přestane sloužit nazorejcům, kteří ho ve vidině moci nad druhými obelhali.
      Precedensy již existují! 🙂
      http://www.slovane.cz/view.php?cisloclanku=2006010701

  12. 9 září, 2012 11:37 am

    Jarmila Bednaříková, Stěhování národů, str. 223:
    „O pohanství, existujícím ve franském státě vedle křesťanského náboženství, se ovšem nedovídáme jen z kánonů na jeho území konaných koncilů; je potvrzována i prostřednictvím jiných, mnohdy po této stránce rovněž velmi zajímavých pramenů. V dopise zbožnému císaři Iustinianovi kupř. král Theudovald (548–555) vyzvedával svého otce a Chlodvíkova vnuka Theudeberta (534-548) za to, že ničil pohanské svatyně a na jejich místě budoval křesťanské kostely.“

    Fíba: Když už tedy byly svatyně těmi fanatiky zničeny a kostely postaveny na ukradeném místě, bylo třeba je i ochránit zákonem, zde v případě Sasů:

    Jarmila Bednaříková, Stěhování národů, str. 341:
    „Křesťanskou víru a franskou nadvládu společně prosazoval a tvrdými tresty chránil též Karlův zákoník Capitulatio de partibus Saxoniae, vzniklý někdy v letech 782 až 785. Smrtí v něm byla trestána nejenom krádež v kostele nebo spálení kostela, zabití biskupa, presbytera či diákona, ale životem propadal dokonce i člověk, jenž v době čtyřicetidenního předvelikonočního postu jedl maso. Křest byl pro Sasy povinný, kdo odmítal dát se pokřtít, měl být popraven, kdo nedal do jednoho roku od narození pokřtít své dítě, měl platit vysokou pokutu. – v případě člověka z vyšší sociální vrstvy to bylo 120 solidů, prostý svobodný byl pokutován polovinou této částky, polosvobodný litus platil čtvrtinu……..
    Obětování (zvířat a věcí) u pramenů stromům a v posvátných hájích bylo trestáno pokutami a ten, kdo je nemohl zaplatit, stával se do doby, než svůj dluh odpracoval, otrokem církve. Zotorčením církvi byli zřejmě trestáni i pohanští kněží a věštci. (Spíše než o otroky klasického typu tu však šlo o lidi, kteří se sami živili a měli povinnost odevzdávat církvi dávky). Obyvatelé jednotlivých oblastí museli hospodářsky – půdou a otroky – zabezpečit kostel, ke kterému příslušeli, král odstupoval církvi část svých příjmů, šlechta, prostí svobodní i polosvobodní lidé museli odvádět církevní desátky.
    Hrdelními tresty se v uvedeném zákoníku hrozilo také za spiknutí pohanů proti domácím křesťanům , za zatvrzelé nepřátelství vůči nim a za spiknutí proti králi a „národu křesťanů“, tj. Frankům.“

    Fíba: Jo, jo. To je samé nezabiješ, nepokradeš. Přitom se sami přiznávají, že kradou a zabíjejí. Když je místo pohanské svatyně ukradeno a zničeno, pak se nabytý majetek ošetří zákonem a slyšíme o trestu za spálení kostela (přitom byl postaven na ukradeneém místě) a trestání za spiknutí 🙂 To se hromadí majetky -To je ale vyčůraný spolek…..
    A už zase něco chtějí, přitom v případě těch komunistů zde šlo jenom o to, že z velké části (možnost dobrovolných darů církvi nevylučuju) zloděj okradl zloděje.

  13. Thorgils permalink
    8 září, 2012 6:07 pm

    vono už jim tou islamizací evropy ubývá kostelů a pokud se toho tady chopí radikální muslimové maj po prdeli a po kostelech…. což už se děje ve více místech naší kdysi krásné Evropy v Dánsku se do vlády dostávaj tady ti aláhšukové a i jinde a tak si křesťánci chcou co nejvíce nahrabat a vlastně jejich víra už není ani jejich–…. takže jim zbude vlastně jenom najít si nějaké malé chlapce ohnout je a vykonat to jejich dílo boží ….Zvrácená to jejich víra.

  14. Wolos permalink
    8 září, 2012 7:28 am

    Nejde o majetky, ale o mnohem víc. O moc Vatikánu a Německa nad ČR. A také o vyrovnávání staletých účtů (včetně pomsty reformovaným silám jako jsou husité nebo protestanti). Začíná to restitucemi církví (některé církevní řády restituovaly už krátce po „sametu“, ale příliš se o tom nehovoří), už je přichystaná právní klička jak zrušit Ben. dekrety, bude se pokračovat konkordátem (ten by měl sílu mezinárodní smlouvy a stál tak nad jakýmkoliv naším zákonem) a restitucemi vojenských řádů a šlechty (Fischerova vláda nenápadně narovnala vztahy i s Lichtenštejnskem, a moravský nacionalismus-separatismus nese lichtenštejnské erbovní barvy). Proces bude dovršen druhou rekatolizací (postupně sílí círk. vliv ve školství a médiích, tedy institucích, od nichž si lidé berou informace a tvoří z nich názory).

    Dávám tipovat: Jakého vyznání budou potomci soudobých liberálních pohanů a vyznavačů různého new-age balastu?

    • 8 září, 2012 9:23 am

      Chceš tím naznačit, že ne-liberální pohané ideologicky naprogramují svá dítka tak silně, že – na rozdíl od dítek těch „soft“ liberálů – odolají rekatolizaci?

      Odpověď na otázku: Povětšinou „něcisté“, někteří ateisté, někteří různí křesťané, záleží na tom, jakou zvolí případnou adolescentní revoltu. Myslím, že i když „restituce“ projdou, plány na rekatolizaci (a věřím, že existují) selžou. Podařilo by se to jen násilím, a v tom případě by nezískali lidská srdce.

      • Wolos permalink
        8 září, 2012 4:41 pm

        Neodolají ti, pro které je pohanský zákon kmene (historik Dušan Třeštík vnímá a dokladuje obrácení z pohanství na křesťanství nikoliv jako změnu „fide“ či „religio“, nýbrž jako změnu „lex“ – zákona, takže když ořežeme pohanský zákon ve prospěch křesťanského, pohan automaticky zaniká) nepřekonatelný problém a bebí na jejich přecitlivělých dušičkách či atrofované psychice. Většinou jedinci, které liberalismus nebo některý z jemu podobných systémů příliš zombifikoval a představil jim svět jako konec dějin s věčným postkomunistickým růžovým rájem, plným zboží a zážitků.
        Těch však není třeba litovat ani se jim podbízet, generuje je majoritní duch a jsou statisticky odvoditelní, v praxi nepoužitelní. Těm je v růžové zahradě dobře, a není nutno jim ji brát, opětovnou změnu „lex“ by brali jako svoje ohrožení, nikoliv jako možnou další podobu reality.

        Už je napůl získali. Umožnili problém – komunismus. Pak vznikl jeho kryptokřesťanský hybrid: pravdoláskový ateismus, který problém do jisté míry „vyřešil“.
        Mají se tedy čeho zachytit, mají na čem stavět, včetně přetrvávajících katolických svátků i v ateistických rodinách (i viz můj článek o pohanské chronologii na zde PK). Nyní se ve větší míře projevují ve školství a médiích, a zvyk jak známo železná košile.
        Také veliké bububu, proti kterému se vymezit, stále existuje, byť jako stárnoucí komunistická strana. Lidé jsou vlivem nedovzdělanosti a tendence věřit dojmům neuvěřitelně jednodušší a baští tuto primitivní dialektiku (20ti letý hon na čarodějnice) i s navijákem.
        Pro rekatolizátory jsou historickou mňamkou a jistým zadostiučiněním (mnohem více u nás zatápěli nadnárodním křižákům husité a poté i protestanti – opět křesťané. Zde v dnešní době se téměř nikdo nezmohl na odpor, protože předchozí komunistické kádry oplývající touto schopností byly za vítězného křiku davů vyzrazeny a vyřazeny jako první – dokonce byl jejich seznam odnesen od nás přímo do Vatikánu), oproti jiným národům nebo kulturám, jejichž duchovní a kulturní znásilnění stálo mnohem více krve a sil, a z nichž některé stále odolávají římské nadnárodní totalitě (katolické duchovně-konzervativní, nebo protestantské liberálně-kapitalisticky-globalistické, ač se tyto frakce nyní střetají v krvavé konfrontaci- katolický tradicionalismus versus transatlantický neokolonialismus anglosaského typu, v pojmech ruské duginovské geopolitiky stručněji jako eurasianismus versus atlantismus). Katolicismus má však v atlantických strukturách svoje významné a mocné trojské koně a delší historické zkušenosti (proto mají obří knihovny, archivy, staré fakulty a university zakládané před staletími – ty jsou těchto zkušeností plné), takže s troškou nadsázky znám pravděpodobného vítěze, neboť na zázraky typu deus ex machina nevěřím, pasivní doufání a spolehání na zázraky nebo různé spasitele je nástrojem duchovního i psychického sebezničení ve prospěch ideové konkurence.

      • 8 září, 2012 8:07 pm

        @Wolos: Z části na tom, co píšeš, něco bude, ale snažím se věřit, že to nebude tak horké. Je ovšem fakt, že ŘKC postupuje poměrně chytře, včetně uplácení potenciálních konkurentů. Nicméně si fakt myslím, že převládajícím trendem v postmoderních společnostech je odklon od náboženství v původním konfesním smyslu a ten proces pokládám za téměř nezvratný.

      • Wolos permalink
        9 září, 2012 5:36 am

        Kojot:

        Je to možné. Ovšem mohou prosazovat sekularizovanou podobu svých teologických konceptů (což se v případě osvíceneckých koncepcí podařilo, Rosseau, Diderot a jiní autoři vycházejí z katolicismu – a tam je základ koncepce nezcizitelných lidských práv – srovnej s koncepcí nesmazatelného křtu – a další…).
        Je také možné že budou prosazovat pouze svoji sociální nauku (jak už se ostatně především ve školství děje – viz např. sexuální výchova) , a Ježíška lidem nechají jen jako postavičku, která prolíná Vánocemi a Velikonocemi, asi tak jako dosud. Dost akcentují Pannu Marii (v podstatě převládá jako božstvo svým rozšířením i nad Ježíšem, u řady katolíků jsem viděl namísto křížků mariánské medailonky), ČR (a EU) jí už zasvětili předem- podobně jako kdysi území baltských pohanů („Terra Mariana“), krátce předtím než tam vletěla vojska německých řádových rytířů. Spousta lidí jim baští různá mariánská „zjevení“ (docela by mě zajímalo, jestli pro ně existuje nějaký speciální úřad, nebo zda je tvoří na objednávku jednotlivci), a možná zde je kořen mariánské popularity (v optice lidového katolicismu to může vypadat takto: „Marie je zde s námi, kdežto Ježíš přijde až na konci věků…“)
        Vytváří jim to tak teoreticky nevyčerpatelný zdroj potenciálních oveček (podhoubí). Koneckonců, jak si povšiml Carl Schmitt, i politické koncepty jsou de facto sekularizované teologické ideje.
        Také hrají na to, že když se západní Evropa islamizuje, takže oni vystupují jako ochránci tradiční evropské kultury („židokřesťanské kořeny“). A to je pro mnohé validní argument, nevšimnou si přitom, že zde není zmíněná antická nýbrž římsko-katolická antropologie a kultura.

  15. Kaj permalink
    8 září, 2012 1:04 am

    Celkem pochopitelný článek. Nechci autora nějak zvlášť ovlivňovat, ale osobně nevidím důvod k nějakému dodatečnému objasňování. Zvláště v případě, kdy by patrně bylo zneužito k dalšímu hnidopišskému rýpání, ateistickému blábolení a rozmělňování diskuse.

    • 8 září, 2012 5:25 am

      Shamane a Kaji, jste vedle. Kojot je všechno možné, ale ateista rozhodně ne.

      • Wolos permalink
        8 září, 2012 7:32 am

        Tvarový tanečník?

  16. Shaman permalink
    7 září, 2012 11:35 pm

    Kojot:
    A když už jsem nakousnul ten kibuc, chci dodat, že tento projekt pokládám za velice zajímavý experiment, který dokázal, že komunismus (pod tímto pojmem rozumím společné vlastnictví) nemůže fungovat. Tenkrát v Izraeli do toho šli lidé dobrovolně( né pod bičem a se zbraní u hlavy jako např. v Rusku) a přesto se za poměrně krátkou dobu začali projevovat společenské rozdíly. Ti co se snažili víc, chtěli mít víc a pod. Začalo to větším množstvím ovoce v lednici, pokračovalo přistavováním dalších pokojů (třeba pro děti, které byly do té doby ve společné školce) a skončilo zrušením mnohých kibuců.
    To jsem se rozepsal, a tohle přece není diskuze o komunismu, ale o restitucích a povaze těch, kteří o sobě prohlašují, že jsou křesťané a ohánějí se přitom boží láskou a mučícím a popravčím nástrojem.

    • 8 září, 2012 9:17 am

      Souhlasím se závěrem: Tohle není diskuse o komunismu a já bych na to sice mohl reagovat, ale nechci to tu zaplevelovat off topic diskusí, takže to případně necháme na jindy.

  17. Shaman permalink
    7 září, 2012 11:13 pm

    Kojot:
    Myslím, že autor naráží spíš na období od středověku po současnost. Na ty, kteří vodu kážou a víno pijí.
    A z čeho že to ty monoteistické proudy vzešli? O to tady podle mě nejde (i když ve starém zákoně je prapodivných způsobů projevů „milujícího“ stvořitele hodně). Abych objasnil to v závorce – poukazuji na vzájemné bestiální vyvražďování se kmenů, popsané v bibli.

    O vnitrokomunitním komunismu pochybuji a informace o společném majetku pokládám spíš za vybájené zprstuvycucy. Anebo to můžeš něčím doložit? Trochu mi to, co popisuješ, připomíná izraelský kibuc, ale tato myšlenka se moc neujala. To potvrzují samotní Izraelci.

    Ale jinak jsem příjemně překvapen, že sem, na stránky týkající se náboženství, chodí i ateisté. Jsi ateista , viď? Předpokládám tak z Tvého členství v KSČM.

    • 8 září, 2012 9:16 am

      Počkám, až mi sám autor objasní, jak to myslel. Ten vnitrokomunitní komunismus byl reálný, stejně tak se praktikoval u chasídů, jejichž model fungování křesťané apodobili, ostatně lze smysluplně uvažovat o tom, že Jehošua byl zběhlý chasíd, který se rozhodl šířit ideu chasídismu i mezi „nehodné“ či „nečisté“. Tak či onak ty první komunity skutečně byly poloilegální až ilegální buňky a není důvod si myslet, že se o majetek nedělily.
      Jinak ne, nejsem ateista, jsem něco jako zenbuddhista, heterodoxní křesťan/gnostik a diskordián. V KSČM není povinný ani ateismus ani marxleninismus. Stačí sekularismus (přesvědčení, že náboženství nemá mít vliv na stát) a levicové smýšlení.
      Na tyto stránky chodím proto, že se zajímám o náboženství všeho druhu. Je to můj koníček.
      Jinak viz též: http://jaroslavpolak.blog.idnes.cz/

      • berešit bara elohim permalink
        5 listopadu, 2012 3:46 pm

        Jak mohl být Jehošua chasíd? Maximálně tak chasíd v pravém slova smyslu (chasid-zbožný), jinak otcem chasidismu je rabín Baal Šem Tov, budiž jeho památka požehnána, který žil v 18. století n.l.

      • 5 listopadu, 2012 4:15 pm

        Měl jsem nějaké zatmění, měl jsem na mysli esejce, omlouvám se.

  18. Pagan permalink
    7 září, 2012 10:44 pm

    Dal bych církvi jedinou věc….Gulag!

    • 8 září, 2012 9:25 am

      Ale to snad přeci jen ne. Ve skutečnosti by stačilo tak málo: Přistupovat k církvím a náboženským společnostem úplně stejně jako k jakýmkoli jiným zájmovým občanským sdružením, tj. bez jakýchkoli privilegií.

      • Wolos permalink
        8 září, 2012 5:05 pm

        Gulag by posílil jejich víru a ublíženost, mučednictví je voda na jejich mlýn, jistá sázka na výhru, jsou-li věřící ochotní trpět.

        Dokud budou mít mezinárodní platnost a svrchovanost (Vatikán, SMOM), jedná se o představitele cizích politických sil či jejich tuzemské služebnictvo. Rusko vyřešilo problém neziskovek sponzorovaných zahraničím po svém – musejí se registrovat jako zahraniční aktivisté a lidé si dvakrát rozmyslí s nimi něco mít.
        Čína to s kat. církví řešila tak, že uznává jen biskupy, zvolené samotnými čínskými křesťany, tlačí na to, aby církev byla národní. Ty, které ordinoval Vatikán, pronásleduje. Podobně přistupuje i k jiným náboženstvím – když je vůdce v Číně, je v klidu.

        Model občanská sdružení bez privilegií je zajímavý, ale speciálně na náb. společnosti, které mají zahraniční vrcholné představitele, by podle mě měly mít státní dozor, důslednou kontrolu činnosti (nejlépe kontrarozvědkou ve spolupráci s útvary pro hospodářskou a celní kriminalitu). Mohou totiž stále fungovat jako politická buňka ve prospěch cizí mocnosti. A na to existují dosud platné paragrafy.

  19. 7 září, 2012 5:05 pm

    Projev Mgr. Pavla Čižinského, člena ProAltu, na demonstraci proti církevním restitucím dne 4. září 2012: http://www.proalt.cz/?p=3853 Celkem výstižné.

  20. 7 září, 2012 4:59 pm

    Nerozumím větě: „Avšak u těch „křesťanů“, co se dostali na vyšší pozice můžeme pozorovat pravou tvář křesťanství a charakter těchto je podoben tomu z čeho židokřesťanství vzešlo.“

    Pokud je použit výraz v uvozovkách, obvykle (tj. v rámci zavedených konvencí) se tím naznačuje, že se jedná o něco pseudo- či rádoby-, tedy že autor nepokládá daný jev za autentický, ale za něco, co je v uvozovkách.
    Ale zde se takto dočteme, že (parafrázuji) u těchto rádoby křesťanů či křesťanů v uvozovkách můžeme pozorovat pravou tvář křesťanství, což mi nedává dobrý smysl.
    Dále se z věty dozvídám, a to je ještě podivnější, že tato pravá tvář křesťanství je podobná tomu, z čeho židokřesťanství vzešlo, ale není řečeno, co se tím vlastně myslí. Židovství vzešlo z kmenového náboženství nomádského typu, křesťanství vzešlo ze svérázného mixu židovství a helénistických náboženských představ.
    Nedává to smysl ani kdybychom to brali z hlediska genealogie morálky v Nietzscheho smyslu, tedy že vzešlo z „otrocké morálky“, protože ti, o něž tu běží, tedy Duka, Kalousek a spol., se chovají navýsost pansky.
    To, co měl autor na mysli, nemůže být ani rané křesťanství v prvním století. V té době bylo křesťanství náboženstvím chudých a praktikoval se vnitrokomunitní komunismus – lokální sbor měl společný majetek. V žádném případě nelze tehdejší křesťany označit za chamtivé.
    Prostě: Ať o tom přemýšlím, jak o tom přemýšlím, opravdu nechápu, jak to bylo myšleno. Prosím proto o objasnění. Díky.

    PS: Jinak jsem samozřejmě razantním odpůrcem navrhovaného zákona, což u člena KSČM ostatně ani nepřekvapí.

Zanechat odpověď na Shaman Zrušit odpověď na komentář