Skip to content

Notorburg 2012

Červenec 24, 2012
tags:

Dne 21.7. 2012 se u Ledče nad Sázavou konal již devátý ročník „Bitvy o Notorburg“, tentokrát z podtitulem „Ženy v ohrožení“, kterou pořádá sdružení „Notorix denatur“. Na tuhle vypečenou akcičku jezdím pravidelně, jenom loni jsem vynechal. Bývá již pravidlem, že na této záležitosti buď lije jako z konve nebo je třicet stupňů ve stínu. Letos bylo sice pod mrakem, ale skoro vůbec nelilo, až mi to bylo podezřelé. Notorburg nikdy není historická rekonstrukce, ale spíše neskutečná sranda, Můžete tady tedy potkat bojovníky v plnoplátové pozdně gotické zbroji i řeckého hoplítu. Letos se předváděl pseudohistorický příběh pohanské vesničky Perunova, kterou se rozhodl vyhladit zlý křesťanský kníže Krutoslav, neboť vesničané zatvrzele odmítali křest. No, já se vesničanům nedivím.

 Hned po příchodu na místo činu mne zarazil malý počet stánků s prodejem. Ne, že by mi tolik vadilo, jak tam bylo tak málo trhovců s dřevěným sortimentem zbraní, ale nebyl tu letos ani jediný kovář, což mi naopak dost chybělo. Byly tu ale prodavači velmi kvalitní medoviny a hned dva výčepy. V jednom z nich však točili i v tomto kraji velmi nepopulární „samoser“ Kácov. I účinkujících bojovníků bylo letos méně, než jsem viděl na předchozích ročnících. Možná, že se to krylo s jinou šermířskou akcí, těžko říci. Co mne ale docela potěšilo, byla prakticky nulová účast popelnicových pankáčů, kteří svým odérem zpestřovali předešlé ročníky.

 Ještě před vlastní bitvou proběhlo představení divadla „Mimochodem“, které jsem už tradičně nepochopil. No co, jsem kulturní barbar 🙂 . S menším zpožděním začala vlastní bitva, tedy obléhání vesnice. Letos vesnice vypadala asi nejlépe, co si pamatuji. Dokonce okolo ní byl i příkop. Oblehatelé měli tentokrát i děla a pyrotechnické efekty byly vážně skvěle zvládnuté. Samotný boj se neobešel bez skutečného prolévání krve, jeden z šermířů totiž dostal pěkně do řepy a později jsem ho zahlédl posedávat se zavázanou hlavou. K průběhu bitvy: Muži odešli z vesnice na lov a doma zůstalo jen pár starců, ženy a děti. Toho využili zlořečení křesťané a pod vedením Krutoslava vesnici přepadli. Samozřejmě ji dobyli a nastalo plenění a znásilňování. Ano, tak pěkné to bylo. Jenže lovci se stačili včas vrátit a  drancující dobyvatele zahnat a porazit na hlavu. Pohané zvítězili a křesťané dostali nakládačku. Obzvlášť pěkná scéna byla ta, kde podřezávají mnicha nebo když pohané házeli hlavy padlých nepřátel po prchajících. Taky bylo moc pěkné sledovat skotského dudáka, který hrál v průběhu celé bitvy a byl velmi dobře slyšet i přes válečnou vřavu a lomoz.

K večeru vystoupila gothic-rocková skupina „Jagabab“. Bylo to takové zajímavé a vzhledem k tomu, že tento žánr moc neposlouchám, tak jsem byl i docela příjemně překvapen. Potom ještě asi hráli nějací pankáči, ale protože punk nemusím už vůbec, tak jsem se vypravil spolu se soukmenovci do Ledče do hospody.

Abych tedy akci nějak zhodnotil. Považuji ji i přes slabší účast za velmi pěknou. Ale co je potřeba pranýřovat, to jsou záchodové budky. Byly tradičně v nehorázném stavu. Mně to může být jedno, ale dámy to museli nést velmi nelibě. Toto by chtělo pro příště opravdu ještě poladit. Tímto děkuji organizátorům a těším se na příští ročník!

komentářů 13 leave one →
  1. Herger permalink
    Říjen 8, 2012 11:08 am

    Dlaždiči jsou v práci v 9 hod. večer? Jestli to ten kluk s mečem neuměl, tak jak je možný, že Tě tak snadno sundal?

  2. WolfVater permalink
    Červenec 29, 2012 9:25 pm

    Bohužel byl sem na nealku, protože to furt prosakovalo a už sem psal i na váš e-mail že prosím o napravení chyby v článku

    • Červenec 29, 2012 10:28 pm

      Tak, snad to bude dobrý, ono jde v bitvě o život. A jestli se můžu zeptat, na který straně jste stál, abych věděla jak moc mám foukat?

      • WolfVater permalink
        Červenec 30, 2012 6:04 pm

        pohan jelikož jsem i pohanského vyznání

    • Červenec 30, 2012 6:37 am

      Tak to pardon, já měl za to, že vidím pivo…

      • WolfVater permalink
        Červenec 30, 2012 6:05 pm

        no to měl kolega odemne ze skupiny který měl výron kotníku

  3. Červenec 26, 2012 8:21 pm

    Dobře napsáno, musela to být povedená taškařice 🙂

    • WolfVater permalink
      Červenec 29, 2012 8:53 pm

      Jak pro koho, někdo si odvezl od zasran*ho plecháče s dvouručákem 10 stehů na hlavě!

      • Červenec 29, 2012 9:03 pm

        No, tohle jsem viděl na vlastní bulvy… Ale pivko Ti chutnalo i pak, co jsem zahlédl. Jinak tohle je velký problém, tihle ranaři, co sekají do hlav jako v „Higlanderovi“, já takle zase jednou dostal do ucha.

      • Červenec 29, 2012 9:28 pm

        Jáááj!!! Pofoukám…..

      • Thorgir permalink
        Červenec 30, 2012 5:55 am

        Ranař jako keckář – stejnej problém. Jak jsi to dostal jsem konkrétně neviděl – byl jsem na druhý straně, ale co jsem tak koukal, tak jsi na palici neměl žádnou přilbu (???)a ještě pokud vím, tak ten ,,zas*anej plecháč“ tě pak odvezl nadvakrát i s kámošem ze špitálu z HB,zaplatil ošetření a ještě flašku a ty takhle? Moh a měl se na tebe vysrat ty děcko SERVUS

      • WolfVater permalink
        Červenec 30, 2012 6:03 pm

        už není co stehy sou dnešním dnem fuč

      • WolfVater permalink
        Červenec 30, 2012 6:23 pm

        Thorgir sorry vim že ten kluk to neuměl stim mečem.Ale na těhle akcích je fakt, že se to mění v ukrajinu a jde to do krve. A ten přispěvek sem včera nepsal já, ale muj brácha to psal za mě když sem byl v práci. A tím to se chci omluvit že se vyjadřuje za mě.Ještě že mám když nahodim prohlížeč tak se mi ukážou poslední použitý stránky.

Zanechat Odpověď

