Skip to content

Sněm Pohanského kruhu

Listopad 14, 2011

PísekNedaleko města Písku se v sobotu 12.11.2011 uskutečnilo další setkání Pohanského kruhu, kterého se zúčastnili členové ze všech koutů České republiky.

Poté co všichni dorazili, se rozběhla několika hodinová obsáhlá debata nad mnoha tématy, z které vyplynulo několik poznatků k naší další činnosti. Pohanský kruh by měl být založen na autonomním aktivismu jednotlivých členů či skupin. V souvislosti s tím dojde v blízké době k oficiálnímu vytvoření několika samostatných regionálních skupin (o kontaktech na ně budeme včas informovat), neboť naší snahou je obsáhnout co nejvíce krajů naší rodné země.

S rozšiřováním okruhu příznivců souvisí i propagace Pohanského kruhu. Zde se nebudeme bát sáhnout ke kontroverznějším tématům a primárně se zaměřovat proti těm, co potlačili víru našich předků. Mělo by dojít k vytvoření „šablon“, pomocí nichž by mohli nezávisle jednotliví příznivci např. označovat pohanská místa, která byla znesvěcena umístěním kříže či výstavbou kostela. Chceme se totiž dostat do povědomí nejen vyznavačů pohanství, nýbrž širší veřejnosti a prezentovat víru předků jako jednu z možných cest životem.

Z debaty vyplynuly rovněž naše představy o praktikování pohanství. Mělo by fungovat jakožto životní filozofie, a ne pouhá módní záležitost. Nechceme tedy vytvářet jen další folklorní spolek či historický klub snažící se o mlhavou rekonstrukci dávných obřadů, nýbrž chceme být odpovědí na dnešní duchovnosti zbavenou dobu a stát se alternativou současných pokryteckých životních stylů. S tím souvisí i to, že se v žádném případě nebudeme vyhýbat momentálním problémům a nešvarům ve společnosti. Chceme nabídnout férovou komplexní cestu životem pro každého vnímavého a současným stavem společnosti znechuceného člověka.

Po večeři následovalo přátelské posezení u piva a medoviny, kdy jsme rozebírali své dosavadní zkušenosti získané na pohanské stezce a dále rozváděli myšlenky vzešlé z „oficiální části“ přínosného setkání, které nám umožnilo se vzájemně více poznat a stanovit si další cíle a určit prostředky k šíření naši společné „pohanské myšlenky“.

Díky patří všem zúčastněným a zejména vzornému hostiteli.

 Dotazy či zájem o podrobnosti a případné zapojení se do naší činnosti můžete adresovat na e-mail: pohanskykruh@gmail.com

Advertisements
komentářů 25 leave one →
  1. Myslič permalink
    Leden 12, 2012 2:16 pm

    Sněhulák:

    Hm… Tak to asi každý čteme jiné věci…. A o čem, že jsi tedy nepsal?

  2. Leden 12, 2012 2:01 pm

    Sněhulák : Vůbec si nemyslím že by zde byl nějaký „vůdčí sektář“ a na různé věci má většina rozdílné a často i protichůdné názory, potom je na každém jak si poradí v argumentaci svého postoje. Jinak si myslím, že trocha radikalismu není na škodu a vymezování se taky ne … „víra bez činů je mrtvá“

  3. Myslič permalink
    Leden 11, 2012 2:05 pm

    Sněhulák:

    Pohanství, rozuměj: různé větve indoevropského pohanství, nelze řídit jako „církev“. Nevím, kde jsi to vyčetl 🙂
    Kdyby jsi si přečetl vše, co tu je, případně se ráčil informovat na některém mailu (a že jich tu není málo…), mohl ti leckdo více říci.
    No a pokud ti zde formulované myšlenky připadají jako „křest’anské“, navrhuju ti prostudovat dochované zlomky spisů Juliána Apostaty. A toho bys snad z „křest’anské argumentace“ nepodezříval? Nebo ano?
    Těším se na odpověd‘!

    • Sněhulák permalink
      Leden 11, 2012 10:11 pm

      Vážený Mysliči, kdyby sis přečetl co jsem psal, tak bych Ti nemusel odpovídat.
      Z přítomných komentářů některých z Vás, na mne dýchla jakási myšlenka organizované víry (rozuměj církve), kde názor jiný, než „vůdčího sektáře“ je špatný, či přímo není dovolen. 😉 A abych tedy nebyl tak obecný, prozradím, že Vladislavovi komentáře ve mne právě toto vzbudily. Doufám, že je již můj náhled náležitě osvětlen a nebude mi předhazováno něco, o čem jsem vůbec nepsal.

  4. Sněhulák permalink
    Leden 10, 2012 10:11 pm

    Chvíli jsem koketoval s myšlenkou, že bych snad mohl kontaktovat místní buňku a projevit svůj zájem o PK, ale žel projevy některých zde mne odradili.
    Jak na to tak nestraně koukám, je mi totiž velmi sympatický názor Rushwolf-a, který víru bere jako individuální součást člověka. Oproti jiným, kteří pohanskou myšlenku chtějí řídit skrz církev a nějaká víra je jim (asi) hluboko kdesi… Tak, to na mne působí. Právě forma argumentace mi velmi připomíná způsob, tolik nenáviděných, křesťanů.

    PS: Pokud mám víru, žádnou církev k tomu nepotřebuji.

  5. Listopad 17, 2011 3:57 pm

    A co zahraničí? Co třeba ten křesťanský Vatikán, kdopak jim ho, samozřejmě dobrovolně :-), odevzdal?
    http://cs.wikipedia.org/wiki/Vatik%C3%A1n#Jm.C3.A9no

  6. Listopad 17, 2011 3:53 pm

    Svantovít – svatý Vít aneb co možná stálo na místě katedrály sv. Víta v Praze? 🙂

  7. Tomas permalink
    Listopad 15, 2011 5:59 pm

    Mlčenliví a rozvážní by měli být muži a bdělí k boji.V radosti žij a rozkoši, dokud tě nedostihne smrt…

  8. Shaman permalink
    Listopad 15, 2011 5:42 pm

    Rushwolf:
    Jistěže i já se mohu mýlit. A je na mě, zda se zachovám čestně a zda si případnou chybu přiznám. Pokud bych se choval jinak, můj bůh a Záruka Čestného Slova, by se ode mě odvrátil.
    Znám množství křesťanů a některých si vážím.Pro jejich povahu a jejich skutky. A říkám, že v souladu s původní vírou, by toho dokázali daleko víc. Protože ta je naše, odpovídá naší povaze a našim podmínkám pro život.

    Ať počítám jak počítám, i při přihmouření očí mi vychází, že křesťanské učení nadělalo mnohem víc škody, než úžitku. Vlastně mě žádný úžitek nenapadá.
    Je to učení, které je člověk nucen dodržovat pod hrozbou věčného trestu, bez možnosti výběru, zda chci takovou cestu nastoupit.
    Pro drtivou většinu je nemožné dodržet zásady tohoto učení. Připomíná mi to vnucenou hypoteční smlouvu s velkým množstvým nečitelných řádků, kterou nemůžeš sice dodržet, ale můžeš se pouze ještě víc zadlužit. Spirála do pekel.

    Ano, dneska si svobodně můžu vybrat toho, koho chci uctívat. V dobách, kdy vládlo toto učení, svobodné volby nebylo. Proto chápu, že je množství lidí, kteří cíti potřebu zakřičet do světa své NE!

  9. Tomas permalink
    Listopad 15, 2011 5:32 pm

    On má Rushwolf v mnoha věcech pravdu,lidé jsou v podstatě stále stejní,mění se jen doba ve které žijí,šmejdi byli,jsou a budou ve všech hnutích,stranách,sektách atd.Ale zase na stranu druhou-proč se proti něčemu nevymezit?pokud mi něco vadí a sere mě to tak to dám najevo,já osobně taky nesnáším možná až přímo nenávidím katolickou církev.Vemte si např. teď aktuální vracení majetku církvím,to budou splácet ještě snad naši vnuci.A tahle banda pedofilních zlodějů bude vykládat lidem jak se mají chovat a žít??
    Ovšem tato nenávist mě nijak neomezuje v mém duchovním rozvoji,protože ač to bude znít ve vztahu k předchozím řádkům divně tak křesťanství vůbec neřeším:-))

  10. Myslič permalink
    Listopad 15, 2011 4:20 pm

    Rushwolf:
    No, to záleží, kdo a jak se na tuhle problematiku dívá…. Moji předkové byli jistě křest’ané. Ale proč? Protože prostě museli! Když píšu křest’any, myslím tím hlavně katolíky. Moji předkové, hned jak to šlo, zahodili ten katolický humáč a stali se protestanty. Kurn’a, mě vůbec nevadí, že moji předkové měli v úctě Husa, Jeronýma Pražského a Petera Payna! Naopak, v oné době to bylo jedinné možné řešení, jak se vymezit vůdči tomu katolickému humusu, který dusil a dusí vše, co je jen trochu v opozici….. A vůbec jsem si nevšiml, že by „naše“ názory nakrkly jiné křest’any, než slouhy Vatikánu. Možná Tě to překvapí, ale já sám mám řadu přátel mezi pravoslavnýma (v různých zemích) a v tom, že lefébristé jsou zlo, se naprosto shodneme…. Takže, abych Ti to shrnul: Jsem (sám za sebe) ochoten bavit se s pravoslavným i protestantem (teda pokud mě nebudou chtít evangelizovat), ale s někým, kdo tvrdí že Inkvizice dobře činila a kdo blahořečil posledního rakouského císaře Karla (ano, toho, co nařídil používat v zákopech plyn), si asi těžko budu rozumět a může o sobě stokrát tvrdit, že je stoupenec jistého legendárního italského politika.

    P.S. : Babičky u kostela vážně prudit nechci 🙂

  11. Shaman permalink
    Listopad 15, 2011 2:59 pm

    Rushwolf:
    Do role chudinek, pokorných a mírumilovných se staví křesťané. Ve skutečnosti využívají téměř všech prostředků aby dosáhli svého.
    Já samozřejmě nemohu vědět, jak se v oněch temných dobách chovali mí předkové. Nikdo z nás to neví. Ještě donedávna jsem měl velice tolerantní postoj vůči křesťanům.
    Ale pokud chceme dosáhnout obnovy ůcty k předkům, k bohům i k Zemi samotné, musíme mluvit otevřeně. Oproti křesťanství, máme jednu obrovskou výhodu.
    Zatímco oni museli v zájmu šíření své víry tu naši zesměšňovat, očerňovat a naše bohy démonizovat, nám stačí říkat pravdu.

    • Listopad 15, 2011 3:58 pm

      Žel bohům pravdu mnohdy účelně pokřivenou… a proloženou frázemi, které nemají jinou než manifestační hodnotu… nechápu, proč křesťanství vůbec řešit, osobně sem neměl potřebu za celých deset let co si uctívám svá božstva potřebu se vůči křesťanství/ křesťanům jakkoli vymezovat, bohatě mi k tomu abych měl úctu ke své víře, předkům, Zemi i svým bohům stačí to že svojí víru žiju rozvýjím aniž bych k tomu potřeboval stín nějakého jiného náboženství vůči kterému budu metat hromy blesky… což mě spíš bude brzdit než co jiného. Další věc co nechápu je jak někdo může neustále omílat dokolečka předky a ignorovat či zlořečit téměř 1500 let kdy mnoho našich předků žilo ať se nám to líbí či ne jako zbožní křesťané, nebo uctíváte jen předky od – do? potažmo s určitými geny?
      Mluvíš o tom, že pohanům stačí říkat pravdu… pominuli, že ne často se vám to daří… Je otázkou nakolik za to „zlo“ třeba můžou pohanské obyčeje a pohanský spůsob myšlení například germánských kmenů, které ho přijali a upravili si ho na míru… to co a kde je pravda je velmi relativní a ani jako pohan bych si netroufl tvrdit to co tvrdíte… vyhlauzovací války, zrada, lži, to bylo pohanům stejně vlastní jako jiným národům starověké a ranně středověké Evropy… každý využíval všech prostředků, které měl k dispozici aby dosáhl svého a děje se to i teď, neříkej, že neděláte to samé, vždyť už jen z některých vašich článků, které jsou mnohdy velice účelově napsané to čiší…
      Ale je to váš boj…

      • Vladislav permalink
        Listopad 17, 2011 5:51 pm

        Rushwolf podruhé: pokud ti stačí, že zůstaneš se svou vírou sám, že pohanů tvého typu zůstane v celé ČR možná několik stovek, že se tvé pohanství stane koníčkem pár nadšenců a nikoliv životním stylem a vyznáním mnoha, potom ano, proti nikomu neútoč, za nic nebojuj, jen si doma ve sklepě vyznávej, co uznáš za vhodné.
        Pokud ti však jde o to, změnit společnost, odevzdat ji v lepším stavu, než byla, když ses narodil, a VZDÁT SVÝMI ČINY ČEST PŘEDKŮM, KTEŘÍ ZA SVOU VÍRU ČASTO I POLOŽILI ŽIVOTY, potom bys měl bojovat. Můžeš prožít svůj život jako krtek nebo jako muž – volba je vždy jen na tobě. Všichni se budeme zodpovídat bohům – snad si to i ty potom obhájíš!

      • Rushwolf permalink
        Listopad 18, 2011 9:57 am

        Ano, stačí mi když se svou vírou zůstanu třeba i sám (což tak jako tak nezůstanu) a ostatní si zase nechají tu víru svojí, nevidím důvod proč bych měl svou víru šířit na úkor druhých. Víra není o kvantytě a můj vztah z bohy je individuální a posvátná věc, proto ho nehodlám profanovat nějakou „evangelizační“ činností.
        Pohanství je soubor mnoha rozdílných tradic každý směr má jiné hodnoty, jiné bohy, jiné cíle, nevidím důvod proč by se to mělo všechno uniformovat jen proto aby mohl mít někdo pocit, že je součástí něčeho „velikého a mocného“ nějakého utopického „národního“ pohanství. Každý jedinec bez ohledu na svou víru se může zasadit o to aby společnost a prostředím v němž žije bylo zdravější a myslím, že mnoho anonimních jedinců pro to dělá daleko víc než, velkohubí agitátoři a skupiny, které se snaží moralizovat.
        Moje víra není založená na předcích (kteří umírali často pro velice protichůdné ideály a pohnutky a ti pohanští obzvláště, každopádně co vím za mou víru nezemřel ani jeden) a bohové které uctívám jsou jiní (ano není jediná správná víra ať už křesťanská nebo ta národně uvědomělých pohanů) než kterým se budeš jednou zpovídat ty a pravděpodobně mají i jiná měřítka pro to co po nás jako po svých věřících chtějí, přezto sem patří úplně stejně jako Perun nebo Wotan. A to že ostatní plní vůli jiných bohů než ty, neznamená, že se pro ni nenamáhají, nevystavují svou kůži, neriskují a nepřinášejí oběty… čili své keci o tom kdo je muž a kdo krtek si nech od cesty 😉

      • Vladislav permalink
        Listopad 18, 2011 6:19 pm

        Je zatraceně těžké argumentačně přesvědčovat někoho, kdo na každém druhém řádku udělá hrubku jak Brno. Ale to je jen „technická“. Jinak: je fajn něco v sobě nosit, něco si doma pod stolem šmodrchat, duševně se u toho ukájet, jaký že jsem to pohan, ale pak vylézt na denní světlo a být stejným šroubkem v soukolí jako milióny dalších. Nikde se svým pohanstvím nevylézt (to aby sis náhodou nezadal a někoho nerozházel), nikoho o ničem nepřesvědčovat. Rushwolfe (co to znamená, tos někde četl, proč si neříkáš česky??), my nikoho neevangelizujeme, nicméně na rozdělení na muže a krtky trvám. Nebudu to už dlouze rozepisovat, píšu totiž někdy až moc zdlouhavě, ale vypůjčím si jedno přísloví z monoteistického Blízkého Východu, konkrétně od Arabů: není mužem ten, který nemá nepřátel…Už jen chybí, abys dodal, že jsi gay, vegan a jezdíš na vozíčku – zkus se k tomu přihlásit, krtku, třeba na to nabereš nějaké granty.

      • Listopad 18, 2011 7:38 pm

        Vladislave, tak už dost. Už pod prohlášením PFI jsem si všiml, že máš neustále tendenci mluvit a pravém a nepravém pohanství (pouze hraném) a vnucovat ostatním svůj militantně vypjatý postoj. Nezlob se, ale zdá se mi, žes od těch Arabů převzal více, než jen ten citát. Jestli mi tady někdo připomíná křesťanského, nebo muslimského fanatika, tak jseš to ty. Smiř se s tím, že jsou i lidé, kteří vidí věci jinak. Možná, že nakonec Rushwolfův vyrovnaný a klidný životní postoj přivede k pohanství více lidí, než ta tvoje hysterie.

      • Rushwolf permalink
        Listopad 18, 2011 7:55 pm

        No… musím se smát 😉 zvlášť v druhé části příspěvku si mě vykreslil naprosto opačně než jaká je realita, ale to jen technická… každopádně pravý stav věcí by sis mohl s trochou snahy zjistit narozdíl od tebe nežiji v anonymitě a ani se nikde nezahrabávám… 😀 čili skus nepátrat po tom proč je můj pseudonim jaký je, ale třeba po tom kdo ho vlastně nosí. Nechci se tu z tebou špičkovat, ale věřím si dost na to abych s klidem prohlásil že ať už ve víře, praxi či nekomformním spůsobu života mě nesaháš ani po kotníky… mě nikdy ať už ve škole, nebo v zaměstnání nedělalo problém jít se svou kůží/vírou na trh. Něco jiného je ale svou víru nezapírat a chovat se dle ní i v běžném životě bez ohledy na problémy které to přináší a druhá je prohlašovat o ní že je jediná správná a „nacionálně“ kosher a plivat na ty ostatní z poza monitoru 😀
        Jo a Granty… no zrovna před měsícem sem získal jeden v hodnotě 200 tisíc, na výsadbu stromů, mám se za to stydět? Zvlášť když z toho prospěch má obec a né já? No a čím se můžeš pochlubit ty, když tak usilovně buduješ blaho národa? 😀

  12. Listopad 15, 2011 7:00 am

    Já tu nechci křesťanství nijak obhajovat, ale trošku mě vždycky zarazí ta dezinterpretace toho jak zlé křesťanství vykradlo hodné pohanství a zbytek zničilo… ano, křesťanství se šířilo mnohdy agresivně, nobilita se snažila různými zákazy pohanskou víru omezit, ale byli to v první řadě naši pohanští předci, kteří do křesťanství aniž by to samo se o to cíleně snažilo či o to stálo vnesli pohanské prvky, a kteří pak právě po přirozeném pohanském spůsobu stavěli na křižovatkách a kopečcích kříže jak byli zvyklí jen s jinými symboly atd…. a církev nad tím v začátcích opravdu nejásala… krásně o tom pojednává kniha „SEZNAM POVĚR A ZVYKLOSTÍ POHANSKÝCH Z VIII.VĚKU“ Je to stejné jako když si vyznavač woodoo na haiti přidá na oltář sošku pany Marie, z toho by papa Ratzinger asi taky nejásal… čili spíš by bylo přesnější a pravdě bližší tvrdit, že staré pohanství se do křesťanství velmi úspěšně infiltrovalo a zahubilo jeho původní ideu… vpodstatě score je vyrovnané a pohanství s křesťanstvím si nic nedluží… teď jde o to znovu se postavit na nohy a rozvýjet duchovní odkaz předků a osobní spiritualitu, babrat se v křivdách minulosti mi ale jako ta nejlepší cesta v před nepřipadá…
    Každopádně moje víra není tradicionalistická ani nekladu důraz na etnicitu, takže náš úhel pohledu může být trochu jiný… jen mě přijde, že když už se těmi předky tak oháníte, bylo by pro ně důstojnější nestavět je neustále do role těch převálcovaných chudinek, zvlášť když to tak úplně není pravda…
    S pozdravem
    Rushwolf

    • Vladislav permalink
      Listopad 17, 2011 5:47 pm

      Rushwolf: z našich předků nikdo chudinky nedělá, ale to, že jim bylo křesťanství brutálně vnuceno a praktikovat jakoukoliv jinou víru znamenalo riskovat život svůj i členů své rodiny, je FAKT. Dokaž opak, dokaž, že tady mohli v uplynulých 1000 letech existovat lidé, kteří se směli hlásit k něčenu jinému, než k tomu či onomu typu křesťanství!
      Nelze stavět na tom málu, o čem deklaruješ, že na tom stavíš. Jak by se ti líbilo, kdybys měl bojovat proti po zuby vyzbrojené armádě, ale předtím by ti vzali všechno kromě luků, šípů a oštěpů?? Pokud ti nepřítel vezme všechny účinné zbraně a tobě to nevadí, jen se „tolerantně“ usmíváš a říkáš, že to nic, jsi buďto pošetilý pacifista, nebo naivní snílek.
      Takto to fungovat nemůže a nikdy nebude, Rushwolfe. Bohůmžel.

      • Rushwolf permalink
        Listopad 18, 2011 10:22 am

        Proč mám pocit, že si vůbec nečetl/nepobral co sem psal?

  13. Myslič permalink
    Listopad 14, 2011 7:31 pm

    M:

    No, já myslím, že kostely a kláštery se rozhodně hned tak vypalovat nebudou 🙂
    Ale jak asi myslel Tomas, upozornit na to, že na kopci X, stálo pohanské kultovní místo , by se upozornit mělo, zvlášt‘ když je okupováno křížem. A ono tam nejspíš stálo už v době, kdy se pouštnímu Jahvemu klanělo jen pár zlodějů ovcí…..

  14. Tomas permalink
    Listopad 14, 2011 6:53 pm

    M:máš pravdu že křesťanství původní ideu skutečně asimilovalo a jiným způsobem zformulovalo,otázkou je jakým způsobem?Samozřejmě že primárním úkolem není boj a ničení křestanství ale zdůrazňování původních významů,původních věcí jak sám píšeš.
    A o to jde-upozornit veřejnost na původní význam míst kde se nyní nachází kříže či kostely,upozornit na to že tato místa byla posvátná pro naše předky už kdysi dávno před nástupem křesťanů a že nebyla vystavěna ke slávě a cti jediného boha jehož sama podstata popírá smysl existence člověka!Takže dle mého názoru se jedná o skutečné znesvěcení.

  15. Listopad 14, 2011 5:32 pm

    Ahoj,
    sleduji Váš web a hodnotím jej příznivě, prezentované články jsou zásadní a z velké části nakloněné mé orientaci.
    Jen nevím, co si mám představit pojmem aktivismus? Rovněž si nemyslím, že by samotná přítomnost kříže nebo křesťanství nějak „znesvětila“ původní místo, spíše bych řekl, že původní ideu křesťanství asimilovalo a „jiným způsobem formulovalo“. Úkolem tedy není bojovat proti křesťanství, ale zdůrazňovat původní archaické významy, učit se chápat původní věci v jejich původním významu, ne prvoplánově ničit.
    A aniž bych chtěl nějak radit, k tématu bych doporučil článek Karla Velikého [zdroj: http://slavonie.org/2010/10/08/ethos/ ] a z něj jednu naprosto zásadní větu větu: „Má-li smysl mluvit o indoevropském pohanství mimo akademismus historického poznání, folklór či víkendovou kratochvíli, pak právě hlavně v rovině individuální etiky.“

    • Wolf permalink
      Listopad 14, 2011 7:29 pm

      Křesťanství se při své expanzi snažilo zničit to, co nebylo schopno vstřebat a v pozměněné formě přebíralo prvky pohanského duchovna, které se mu hodily či byly příliš silně zakořeněné v lidu, aby mohly být vymazány. Těžko lze křesťanství za takto prováděnou asimilaci (nebo spíše prznění?) nějak oceňovat. Kdyby k nám nepřišlo, nebylo by nutné nyní ono původní duchovno po teologickými nánosy odkrývat, neboť to by zde existovalo ve své ryzí podobě.
      Upozorňování na původní význam některých posvátných míst bych spíše než ničení chápal jako osvětu a upozorňování na fakt, že předkřesťanské duchovno tu bylo přítomno i hmatatelně. Vcelku sympatická forma aktivismu :o)
      Souhlasím, že etický rozměr je zcela zásadní, neboť tímto způsobem se pohanství zpřítomňuje v každodenním životě. Vždyť za živé náboženství lze považovat jen to, které plní funkci životní filosofie a ovlivňuje tak smýšlení a konání. Právě na etické rovině můžeme dodnes spatřovat neblahé plody křesťanství, neboť tradičně pohanské ctnosti typu cti, odvahy, věrnosti apod. nepatřily k základním kamenům, na nichž by křesťanská civilizace stavěla.

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s

%d bloggers like this: